غوغای تاکستان ها در غزاویه

به گزارش تور روسیه ارزان، خبرنگاران: در طول مسیر روستای غزاویه، رنگ سبز مزارع و نخلستان ها، شما را به وجد خواهد آورد.روستای غزاویه بزرگ یا غزاویه الکبری در 9 کیلومتری شهر اهواز و در طرف شرقی رود کارون جا خوش نموده است.

غوغای تاکستان ها در غزاویه

ایران سرزمینی چهار فصل است و در هر فصلی ، جلوه ای زیبا و خاطره انگیز دارد اما به هر منطقه ایران که پا بگذاری غافلگیر می شوی!

تابستان برای بسیاری از ما طعم شیرین انگور دارد؛ میوه ای که از زمان های بسیار دور مورد استفاده بشر بوده است، حتی بعضی معتقدند انسان از این میوه شیرین و دلچسب، پیش از پیدایش غلات نیز استفاده می نموده است. گفته می گردد در گذشته انگور به صورت وحشی و به میزان فراوان در جنگل ها وجود داشته و انسان های اولیه با برگ و میوه آن روزگار می گذراندند.

از درخت انگور با نام تاک نیز یاد می گردد و برگش را مو می نامند. با فرا رسیدن بهار و زمانی که دیگر زمین از سوز سرما نجات پیدا نموده است، انگور شروع به رشد می نماید؛ اما هرچه دما بالاتر رود، تاکستان ها به آبیاری بیشتری نیاز خواهند داشت. این میوه، علاوه بر طعم شیرین و عسل مانندش، خواص دارویی بسیاری نیز دارد.

ایران تاکستان های بسیاری دارد و در استان های مختلف این میوه به عمل می آید . خوزستان را به گرمایش می شناسند اما باورتان می گردد در غلغله گرمای تابستان وقتی در اهواز هوا آتش می بارد در همسایگی اش روستایی است که سبز و پرنشاط آماده برداشت مروارید سبز می گردد.

در طول مسیر روستای غزاویه، رنگ سبز مزارع و نخلستان ها، شما را به وجد خواهد آورد.روستای غزاویه بزرگ یا غزاویه الکبری در 9 کیلومتری شهر اهواز و در طرف شرقی رود کارون جا خوش نموده است.

این منطقه به خاطر نزدیکی به کارون، موقعیت مناسبی برای کشاورزی دارد و حدود 85 درصد از اهالی روستا کشاورز هستند. خاک این منطقه بسیار حاصلخیز است و قابلیت کشت انواع گندم، خرما، برنج و انگور را داراست. هر ساله برداشت انگور یاقوتی و عسگری از تاکستان این روستا از تیرماه تا اواسط مردادماه انجام می گردد.

گشتی که در روستای غزاویه بزنید و در پی مسیر نخلستان ها و تاکستان ها بگردید، متوجه خواهید شد این روستا در تاکستان ها، نخلستان ها و زمین های زراعی اش محصور شده است.

بنا به گفته اهالی نام روستا از تلفیق 2 واژه غزو و ویه تشکیل شده به معنای کسی که به جنگ رفته و از جنگ برگشته است. 90 درصد این اهالی از قبیله نواصر هستند و ارتباط خویشاوندی و تعاون بین این اهالی، از توانمندی های فرهنگی این روستاست. اهالی روستا معتقدند که اینجا در گذشته در دل محله دیگری به نام ام صخیر بوده که آثار تاریخی آن بجا مانده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 30 تیر 1402 بروزرسانی: 30 تیر 1402 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2585

به "غوغای تاکستان ها در غزاویه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غوغای تاکستان ها در غزاویه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید