فرش قرمز کن پهن شد، هر آنچه ضروری است از کن 2016 بدانید

به گزارش تور روسیه ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، شهر ساحلی کن بار دیگر پذیرای یکی از مهمترین جشنواره های سینمایی دنیا می گردد.

فرش قرمز کن پهن شد، هر آنچه ضروری است از کن 2016 بدانید

این شهر زیبا که در جنوب فرانسه واقع شده، سال جاری میزبان 45 هزار مسافر ار گوشه و کنار دنیا خواهد بود.

ستارگان و دست اندرکاران صنعت سینما امشب پا روی فرش قرمزی می گذارند که تا 22 ماه می در کاخ جشنواره کن گسترده خواهد بود.

شب پیش داوران این دوره از جشنواره وارد این شهر شدند تا در میان آثاری که سال جاری به نمایش درمی آیند بهترین اثر را انتخاب نمایند.

جرج میلر کارگردان مشهور استرالیایی که سال 2015 با فیلم مد مکس جوایز متعددی کسب کرد، رییس گروه داوران سال جاری جشنواره فیلم کن است. او سال 2006 با خوش قدم پیروز به کسب جایزه اسکار بهترین انیمیشن شد. او دو بار دیگر در سال 1988 و 1999 در جمع داوران جشنواره کن حضور داشته است.

کتایون شهابی تهیه نماینده ایرانی از اعضای گروه داوران بخش رقابت اصلی کن است. او سال 1994 کمپانی خود رسانه بین المللی شهرزاد را تاسیس کرد که یکی از مهمترین کمپانی های خصوصی فعال در عرصه توزیع بین المللی فیلم در خارج از ایران است. وی سال 2012 کمپانی نوری پیکچرز را نیز تاسیس کرد. با این کمپانی فیلم های قصه ها، چهارشنبه 19 اردیبهشت در ونیز 2014 و فیلم ناهید در بخش نوعی نگاه کن 2015 پیروز به کسب جوایزی شدند. شهابی به عنوان چهارمین چهره ایرانی به جمع داوران بخش اصلی جشنواره فیلم کن پیوسته است.

ونسا پارادی، والریا کولینو، کریستن دانست سه تن از داوران بخش رقابت اصلی جشنواره در هتل اقامتی در کن.

ونسا پارادی خواننده و بازیگر تاکنون در فیلم های زیای بازی نموده است. او همسر سابق جانی دپ بوده است.

والریا گولینو بازیگر، کارگردان و نویسنده ایتالیایی برای بازی در فیلم یک داستان عاشقانه به کارگردانی فرانچسکو ماسلی جایزه مهم بهترین بازیگر جشنواره فیلم ونیز را از آن خود کرد و سال پیش برای بازی در فیلم به خاطر عشق ساخته جوزپه گادینو برای دومین بار جایزه بهترین بازیگر جشنواره ونیز را برد. او سال 2013 اولین فیلم خود را با عنوان میِله ساخت که در بخش نوعی نگاه کن پیروز به دریافت جایزه بهترین فیلم معنوی شد.

کریستین دانست بازیگر آمریکایی که از 11 سالگی با فیلم مصاحبه با خون آشام مقابل دوربین رفت و نامزدی گلدن گلوب را کسب کرد، سال 2011 برای بازی در فیلم مالیخولیا به کارگردانی لارس فون تریه جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن را تصاحب کرد.

دونالد ساترلند از شناخته شده ترین بازیگران کانادایی آمریکایی است که سابقه بازی با کارگردان های مهمی چون رابرت آلدریچ، رابرت آلتمن، رابرت ردفورد، برناردو برتولوچی، فدریکو فلینی و الیور استون را داشته است. او پدر کیفر ساترلند بازیگر سریال مشهور 24 است. او نیز به عنوان یکی از داوران جشنواره کن 2016 به این شهر ساحلی آمده است.

امشب فیلمی از وودی آلن با عنوان کافه سوسایتی با بازی کریستین استوارت به عنوان فیلم افتتاحیه به نمایش درمی آید.

فروشنده با نام فرانسوی مشتری تازه ترین ساخته اصغر فرهادی در بخش مسابقه اصلی برای دریافت جایزه نخل طلایی رقابت می نماید. وارونگی به کارگردانی بهنام بهزادی در بخش نوعی نگاه که دومین بخش مسابقه کن است، حضور دارد.

سال جاری 21 فیلم در نهایت پیروز به دریافت جایزه نخل طلایی و دیگر جوایز بخش مسابقه خواهند شد.

شهر کن سال جاری تحت تدابیر شدید امنیتی میزبان چهره های مشهور سینمای دنیا است.

آثار سینماگران صاحب نام از پدرو آلمودوار تا اولیویه آسایاس و از برادران داردن تا جیم جارموش، پل ورهوفن و کن لوچ در جشنواره سال جاری برای نخستین بار اکران دنیای خود را تجربه می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 831

به "فرش قرمز کن پهن شد، هر آنچه ضروری است از کن 2016 بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرش قرمز کن پهن شد، هر آنچه ضروری است از کن 2016 بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید