فواید شیردهی به نوزاد، آنچه که از مزیت شیر مادر نمی دانید

به گزارش تور روسیه ارزان، نتایج یک آنالیز تازه که بر روی یک میلیون و دویست هزار مادر انجام شده، فواید تازهی از شیردهی به نوزاد را تعیین نموده است.

فواید شیردهی به نوزاد، آنچه که از مزیت شیر مادر نمی دانید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز تازه نشان می دهد، تغذیه با شیر مادر خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته را تا 15 درصد در سنین بالاتر کاهش می دهد.

محققان اتریشی با تحت نظر گرفتن بیش از یک میلیون و 200 هزار مادر دریافتند، مادران شیرده در آینده با خطر کمتری برای مسائل قلبی و سکته روبرو هستند.

فواید شیر مادر برای نوزادان مدت هاست که ثابت شده است، به طوری که سیستم ایمنی بدن آنها را تقویت می نماید و خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد. اما اکنون محققان در اتریش ادعا می نمایند که تغذیه با شیر مادر می تواند سلامتی قابل توجهی را برای خود مادران نیز فراهم کند.

هشت مطالعه بر روی 1.2 میلیون مادر نشان داد که احتمال ابتلا به بیماری قلبی در آنهایی که به نوزاد خود شیر می دهند، 14 درصد کمتر از زنانی بود که هرگز شیر نمی دادند و به شیر خشک پایبند بودند.

این تیم مدت زمان بهینه شیردهی زنان را برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته آنالیز نکرده، اما سازمان جهانی بهداشت (WHO) به زنان توصیه می نماید که به مدت شش ماه نوزادان تازه متولد شده را فقط با شیر مادر تغذیه نمایند.

پیتر ویلیت، محقق ارشد این مطالعه و اپیدمیولوژیست در دانشگاه پزشکی اینسبروک گفت: جامعه باید با ایجاد فضاهای کاری مناسب برای شیردهی، زنان را تشویق و حمایت کند.

با وجود کمپین های متعدد دولت برای ترویج آن، انگلیس یکی از بدترین نرخ های شیردهی را در اروپا دارد. از هر 100 مادر فقط یک نفر در شش ماه اول به به فرزند خود شیر می دهد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2375

به "فواید شیردهی به نوزاد، آنچه که از مزیت شیر مادر نمی دانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید شیردهی به نوزاد، آنچه که از مزیت شیر مادر نمی دانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید