فکرش را نمی کنید که این پدیده های طبیعی واقعی باشند!

به گزارش تور روسیه ارزان، پدیده های طبیعی عجیب

البته این که بگوییم که در سراسر دنیا هستی پدیده ای وجود دارد که شما فکرش را هم نمی کنید که این پدیده های طبیعی واقعی باشند، کمی شاید اغراق آمیز باشد برایتان زیرا با وجود فیلم های تخیلی و تبدیل شدن دنیا به یک دهکده کوچک که شاید پدیده های طبیعی و علمی در آن بسیار مورد اقبال است، پدیده های زیادی را حداقل از قاب تلویزیون ها و یا حتی موبایل هایتان دیده باشید اما باور کنید که این پدیده هایی که می خواهیم به شما معرفی نماییم، پدیده های طبیعی عجیب هستند که وجود خارجی دارند و حتی شما هم می توانید بروید از نزدیک ببینیدشان و با آن ها سلفی بیندازید! به هر حال ما امروز در خبرنگاران به سراغ پدیده های طبیعی عجیب رفته ایم تا بعضی از آنها را برای شما بررسی و معرفی کنیم. با ما در ادامه همراه باشید.

فکرش را نمی کنید که این پدیده های طبیعی واقعی باشند!

دره جیوژایگو چین | Jiuzhaigou

اولین مکانی که می خواهیم در لیست پدیده های طبیعی عجیب به شما معرفی کنیم، دره جیوژایگو چین است. دره جیوژایگو، در واقع پدیده ای بیشتر زیباست تا عجیب! این دره زیبا در کوهپایه های پوشیده شده از برف مینشان (Minshan) که در شمال استان سیچوآن (Sichuan) چین است به عنوان محلی با زیبایی استثنایی و جادویی قرار گرفته است.

این دره آن قدر زیباست، که وقتی از آن بازدید کنید حس خواهید کرد که در وسط یک سکانس از فیلم تخیلی و افسانه ای ایستاده اید! چینی ها دره جیوژایگو را به چشم یک اندوخته طبیعی و یک پارک ملی می شناسند. محیط زیست این دره پر شده است از کوهستان های بلند و البته ناهموار که با جنگل های مخروطی، دریاچه های سبز آبی و حتی گاهی فیروزه ای رنگ، آبشارها، طاق هایی از جنس آهک، غارها و دیگر پدیده های طبیعی پوشانده شده است.

بیشترین معروفیت این دره به خاطر آب های این دریاچه و رفلکسی که نسبت به نور دارد، است. جالب است بدانید که بیش از 100 دریاچه در این دره وجود دارد که همگی با آبی چنان شفاف و کریستالی پوشانده شده است که کف آن حتی در ارتفاعات بسیار بالا و از فاصله ای زیاد نیز قابل رویت است. آیا می دانستید به این جاذبه عجیب که به عنوان یکی از پدیده های طبیعی عجیب جهان شناته می شود، مردم چین پسر دریا می گویند؟

دوست دارید تا این پدیده طبیعی بسیر زیبا در چین را از نزدیک ببینید؟ می توانید با استفاده از تور چین خبرنگاران به این جاذبه و صدها جاذبه دیگر در چین سر بزنید و اوقات خوبی را بدون این که استرس امور سفر خود را داشته باشید، دیدن نمایید و از سفرتان لذت ببرید.

پانتانال در برزیل | Pantanal

یکی دیگر از پدیده های طبیعی عجیب که بر روی زمین و البته در قاره آمریکای جنوبی وجود دارد، پانتانال است که در برزیل واقع شده است. خیلی ها هستند که می گویند، بر روی کره زمین منطقه ها کمی همچون پانتال وجود دارد که بتوانند مکان مناسبی برای دیدنی حیات وحش از فاصله ای کم و البته حقیق باشد.

پانتانال در واقع گویی تکه ای از زمین است که تنها در اختیار خلق و خوی آرام و مهربان حیات وحس و محیط زست واقع شده است! پانتانال در واقع ناحیه ای مرطوب و بسیار دور در برزیل و در قلب ماتوگروسو می باشد. در این ناحیه بکر، حیوانات مختلفی را می توانید ببینید: که شاید تا قبل از آن تنها در مستندهای حیات وحش دیده بودید، از مورچه خوارهای بامزه تا لک لک های تعجب زده را خواهید دید که در کنار هم در این منطقه زندگی مسالمت آمیزی را دارند و در کمال تعجب، بسیار راحت می توان آن ها را در نواحی باتلاقی اطراف این منطقه ببینید.

بسکمک دوست دارند تا به این منطقه بفرایند که جگوارها را ببینند. به جرات می توان گفت که در جنوب آمریکا هیچ جایی بهتر از پانتانال برای دیدن این موجودات کمیاب پیدا نمی شود. البته در این منطقه تلابی نیز وجود دارد که یکی از زیباترین های نوع خودش در جهانست. این تالاب منزل و جایگاه نوعتی مورجه خوار نایاب غول پیکر نیز می باشد.

وای او تاپو در نیوزیلند | Waiotapu

این رودخانه زیبا و اغواگر و شیطانی در واقع یکی از پدیده های طبیعی عجیب است که بر خلاف ظاهر زیبایش، کشنده است. آب این دریاچه زرد رنگ که در واقع باتلاق است، راکد است. آب زرد درون این دریاچه کاملا سمی است و در خود گازهای خطرناکی دارد.

در واقع، آب این دریاچه سال ها است که راکد و بی حرکت مانده است و به هیچ مقصدی نمی رود و فرایند باتلاق شدن را در پیش گرفته است و به همین دلیل، محلی های نیوزیلندی نام آن را حمام شیطان گذاشته اند. این دریاچه باتلاقی، یکی از معدود مکان های روی کره زمین است که ویژگی های جغرافیایی خاصی دارد.

یکی از این ویژگی های این است که انرژی گرمایی زمین در این منطقه خاص بسیار بالا است. رنگ زرد متمایل به فسفری این دریاچه پر رنگی یا کمرنگی اش، به شرایط آب و هوایی و اندازه نوری که به آن می تابد بستگی دارد. در روزهایی که هوا ابری است رنگ آن تیره تر و اگر هوا آفتابی باشد روشن تر خواهد بود. در این دریاچه، انواع گازهای آتش فشانی و عناصر سمی در این آب وجود دارد و دلیل نام گذاری آن هم به دلیل وجود همین عناصر می باشد.

شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که به دلیل دمای بالای آب و گرم بودن هوا در این منطقه، هیچ موجود زنده ای زندگی کردن و رشد کردن در این نطقه را تاب نمی آورد اما به هر حال بعضی از گیاهان که توان تحمل دمای بالا را در خود دارند، در این منطقه زندگی می کنند.

در میان انواع گیاهان فقط خزه ها و گل سنگ ها هستند که می توانند در دماهای بالایی همچون اطراف این دریاچه زنده بمانند و رشد کنند. باورتان بشود یا نه، هنوز دلیل قانع کننده ای برای شکل گرفتن چنین دریاچه ای وجود ندارد و هم چنان دانشمندان در حال تحقیق بر روی این مورد از پدیده های طبیعی عجیب هستند.

واله د لونا در شیلی | Valle de la Luna

اگر شما به واله د لونا بروید و البته آررزوی قدم زدن بر روی ماه هم داشته باشید، می توانید مطمئن باشید که با بازدید از این مورد از پدیده های طبیعی عجیب می توانید این آرزویتان را جامه عمل بپوشانید. دره واله د لونا در واقع به معنی دره ماه است.

این دره بکر و عجیب و غریب در 13 کیلومتری غرب سن پدرو د آتاکاما در انتهای شمالی کشور شیلی و در نزدیکی مرز آن با بولیوی قرار گذرفته است. چشم انداز این منطقه ناهموار و بی نظیر است و از آن جالب تر این است که در قلب کویری منطقه آتاکاما واقع شده است و کاملا محیطی شبیه به کره ماه دارد و از این رو برای ساخت فیلم های تخیلی بسیار از آن استفاده می کنند.

در واله د لونا شما خواهید دید که مجموعه حیرت انگیزی از بافت ها و رنگ های زیبا را در این منطقه از طریق آب و باد تشکیل شده است. در این صحرا دریاچه های خشک شده نقش اصلی را ایفا می کنند زیرا شبیه به حفره های کره ماه به نظر می رسد.

تی سینگی د بِماراها در ماداگاسکار | Tsingy de Bemaraha

این پدیده طبیعی که در جزیره ماداگاسکار واقع شده است، یکی از دیدنی ترین پدیده های سنگی شگفت انگیز در لیست پدیده های طبیعی عجیب است. این دره های سنگی که در سینگی د بمارا قرار گرفته اند و در واقع یکی از دلیل های نامگذاری آن به این نام هستند، از دیدنی ترنی ناهنجاری های طبیعی هستند.

جالب است بدانید که چون این پدیده های سنگی در زبان محلی سینگی نامیده می شوند، نام آن را تی سینگی د بِماراها گذاشته اند. علاوه بر این اگر شما وانستید به ای جزیره بروید و ازاین پدیده طبیعی عجیب دیدن کنید، می توانید جنگل های مانگروی حفاظت شده و مجموعه ای ازحیوانات وپرندگان شگفت انگیز را در آن ببینید و با یک تیر چندین نشان را بزنید.

تالاب آبی ایسلند | Blue Lagoon

از دیگر پدیده های طبیعی عجیب که در این لیست ما جای دارد، تالاب آبی ایسلند است. تالاب آبی یک مرداب زمین گرمایی است که یکی از محبوب ترین منطقه ها گردشگری در ایسلند می باشد. آب های گرم این دریاچه زیبا مملو از مواد معدنی سیلیکا و گوگرد هستند و گزارش شده است که حمام کردن در این دریاچه به بهبود بیماری های پوستی مانند پسوریازیس کمک می کند.

دمای آب در نواحی مخصوص حمام و شنا در این دریاچه بین 37 تا 39 درجه سانتیگراد است. این دریاچه از طریق انسان ها ساخته شده است و آب آن از آب های خروجی یک نیروگاه زمین گرمایی در نزدیکی آن تأمین می شود و هر 2 روز یک بار نیز تعویض می شود.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2353

به "فکرش را نمی کنید که این پدیده های طبیعی واقعی باشند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فکرش را نمی کنید که این پدیده های طبیعی واقعی باشند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید