قدمت ارگ تاریخی ماچو پیچو بیشتر از آن است که پیشتر تصور میشد

به گزارش تور روسیه ارزان، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، قدمت ارگ تاریخی ماچو پیچو بیشتر از آن است که پیشتر تصور میشد.

قدمت ارگ تاریخی ماچو پیچو بیشتر از آن است که پیشتر تصور میشد
بیشتر بخوانیدشهر تاریخی ماچوپیچو، زیباترین جاذبه دنیاگردی پرو در گذر زمان

نتایج تحقیقات نشان می دهند ارگ تاریخی ماچوپیچو واقع در جنوب کشور پرو از حوالی 1420 میلادی یعنی چند دهه قبل از آنکه پیشتر تصور میشد، مورد استفاده قرار گرفته است.

بر این اساس میتوان نتیجه گرفت پاچاکوتی، امپراتور اینکاها که ماچوپیچو را بنا نموده بود هم زودتر از آنچه انتظار می رفت، به قدرت رسیده است.

گروهی از محققان به سرپرستی ریچارد برگر از دانشگاه ییل با استفاده از روش تاریخ گذاری رادیوکربن به این نتیجه دست یافته اند.

براساس اسناد تاریخی گمان می رفت ماچوپیچو پس از 1440 یا حتی 1450 بنا شده است. با این حال برگر و گروهی از محققان برای دستیابی به تاریخ دقیق تر ساخت این مکان بقایای افرادی را که در آن کشف شده اند با روش تاریخ گذاری رادیوکربن مورد آنالیز قرار دادند. محققان برای این کار بقایای 26 نفر را که از گورستان های واقع در ماچوپیچو در سال 1912 کشف شده اند مورد آنالیز قرار دادند.

نتایج آنالیز های نو در ژورنال Antiquity منتشر شده است.

ماچوپیچو که در میان دو کوه بنا شده است، به اسم یکی از مهمترین محوطه های باستان شناسی دنیا شناخته می گردد. ماچوپیچو به اسم میراث دنیای یونسکو در سال 1983 میلادی به ثبت رسید و به اسم یک شاهکار خالص معماری و نشانه ای منحصر بفرد از تمدن اینکاها شناخته شد.

منبع: همگردی
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2066

به "قدمت ارگ تاریخی ماچو پیچو بیشتر از آن است که پیشتر تصور میشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدمت ارگ تاریخی ماچو پیچو بیشتر از آن است که پیشتر تصور میشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید