تور ارزان هلند: ماجراجویی با دوچرخه در آمستردام!

به گزارش تور روسیه ارزان، دوچرخه سواری در آمستردام

یکی از لقب هایی که شهر آمستردام به آن معروف است، بهشت زمینی دوچرخه سوارها است. اصلا می گویند که آمستردام، مرکز دوچرخه سواری دنیاست! در واقع شما در همه جای آمستردام می توانید به راحتی دوچرخه ای کرایه نموده و شهر را به راحتی بگردید. اما این گردش شما می تواند به قصدهای مختلفی باشد. شما می توانید با این دوچرخه ها گشت و گذار کنید، خودتان را به محل کار برسانید و یا حتی ماجراجویی کنید و همه این کارها را با هم انجام دهید! واقعیت این است که من از بین گزینه های مختلف برای دوچرخه سواری در آمستردام بی شک ماجراجویی و همه مخلفاتش را انتخاب می کنم. اگر شما نیز با من هم عقیده هستید، تا به انتهای مطلب ماجراجویی و دوچرخه سواری در آمستردام با ما همراه باشید.

تور ارزان هلند: ماجراجویی با دوچرخه در آمستردام!

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

تاریخچه ماجراجویی و دوچرخه سواری در آمستردام

واقعیت این است که همانطور که گفتیم، آمستردام را باید بهشت دوچرخه ها و دوچرخه سواران نامید. یک واقعیت جالب درباره دوچرخه سواری در آمستردام وجود دارد که می گوید، تعداد دوچرخه ها از آدم ها در آمستردام بیشتر بوده و این شهر کاملاً برای جا به جایی و ماجراجویی با دوچرخه سازگاری بسیار فراوانی دارد. یکی دیگر از گواه هایی که درباره سهولت ماجراجویی و دوچرخه سواری در آمستردام وجود دارد این است که در این شهر هلندی، بیش از 400 کیلومتر جهت مخصوص برای دوچرخه سواری در اماکنی همانند: میان مرکز شهر، حومه و کمربندی تعبیه نموده است. این جهتها به دوچرخه سواران اجازه عبور و مرور سریع بین محله های گوناگون در این شهر را می دهد.

البته، علیرغم این که دوچرخه سواری در هر جای دیگر جهان یک سرگرمی به حساب می آید، هلندی ها آن را بیش از 100 سال است که به عنوان روشی برای حمل و نقل کم هزینه و ارزان برای زمان و طبیعت انتخاب نموده اند و تمام مهارت های امنیت جاده ای خود را هم مناسب با دوچرخه سواری توسعه داده اند.

دوچرخه سواری در آمستردام برای کسانی که دوچرخه سوار هستند و یا حتی سرگرمیی این کار را انجام می دهند، می تواند برترین بستر برای انجام این فعالیت باشد زیرا، در آمستردام وقتی پای دوچرخه و دوچرخه سواری وسط باشد، همواره یک قدم از دیگر شهرها جلوتر است. زمانی که در این شهر همزمان پیشرفت زیاد شد و ماشین ها هم به کارزار توسعه شهری و خیابانی آمدند، داستان های جالبی پیش آمد.

در ابتدا، برنامه ریزان شهری به طور عمومی فکر کردند که ماشین ها نسبت به دوچرخه اولویت دارند اما، این تصمیمات خیلی زود با مخالفت و اعتراضات مردم روبرو شد و مخالفان اعتقاد داشتند که حضور خودروها در آمستردام الزامی نیست. در نهایت قانون گذاران هلندی تصمیم گرفتند با مردم کنار آمده و نقشه های اولیه خود را رها نمایند تا آمستردام شهری دلپذیر برای شهفرایندانش بماند و در عین حال نیز از فرایند توسعه و مدرنتیه شهری نیز عقب نمانند.

بنابراین آمستردام و بعد از آن دیگر شهرهای هلند نیز، تصمیم گرفتند تا با حفظ تعادل، هم برای دوچرخه سواری آماده باشند و هم برای رفت و آمد ماشین ها. در دهه ی1990 میلادی، دوچرخه سواری توانست رانندگی را در آمستردام کمرنگ کند و این شهر هلندی باز هم بیشتر به احتیاجهای دوچرخه سواران پرداخت تا در نهایت به طراحی شهری امروزی خود رسید. در حال حاضر و امروزه روز، 38 درصد از سفرها در آمستردام از طریق شبکه های دوچرخه سواری صورت می گیرد که البته هنوز هم در حال توسعه هستند.

ماجراجویی در برترین جهتهای دوچرخه سواری آمستردام

آمستردام نه تنها یکی از شهرهای بسیار زیبا و مجذوب کننده در کشور هلند است بلکه در قاره اروپا و از آن بزرگ تر، در سراسر جهان است و ماجراجویی در آن یکی از تجربه های بی نظیر آرام و لذت بخش در طول عمر سفرها و فعالیت های شما با تِمِ ماجراجویی است. شما ماجراجوییتان را می توانید در این خیابان های جالب، زیبا و البته متفاوت آمستردام پی بگیرید.

ماجراجوییتان را با دوچرخه سواری در آمستردام در خیابان روکین (Rokin) شروع کنید. این خیابان هم بسیار زیباست و هم یک کانال و یک خیابان اصلی در آمستردام هلند است که در اصل بخشی از رودخانه آمستل را در بر می گیرد. این خیابان در گذشته از مونتپلین (Muntplein) شروع می شده و به سمت میدان دام می رفته است. در سال 1936 بخشی را که بین میدان دام و میدان اسپوی (Spui) قرار داشت را سراسر آب گرفت. ساختمان های برجسته ای امروزه در آن به چشم می خورند می توانند تا ماجراجویی شما با دوچرخه را دو چندان لذت بخش تر نمایند.

خیابان بتهوون استرات (Beethovenstraat)، یکی دیگر از خیابان های پیشنهادی ما برای دوچرخه سواری در آمستردام و ماجراجویی است. این خیابان هم در جنوب شهر واقع شده و می توانید بعضی عطر فروشی های عالی، کافه ها و شیرینی فروشی های مجذوب کننده را در آن پیدا کنید. پیشنهاد می کنیم برای این که هم به دوچرخه سواری در آمستردام و هم به گشت و گذار بپردازید، در جهتهای مخصوص دوچرخه سواری در این خیابان به ماجراجویی بپردازید. اگر هم خسته شدید و احتیاج به یک استراحت داشتید می توانید در این خیابان به یکی از شعبات استار باکس از یک فنجان قهوه عالی لذت ببرید و با یکی از شیرینی های پتی گتو، کمی قوای خود را ارتقا بدهید.

و اما به برترین خیابان برای ماجراجویی و دوچرخه سواری در آمستردام می رسیم، خیابان وارموش استرات (Warmoesstraat). در این خیابان می توان تا ریشه های قرن 13 میلادی هلند را جستجو کرد و در میان فضایی قدیمی به دوچرخه سواری پرداخت اما نباید از نشانه های قرون 16 و 17 میلادی در این خیابان چشم پوشی کرد. با این که این خیابان پر است از مغازه های گوناگون، کافه و رستوران و بعلاوه هتل های ارزان اما با این حال، عبور و مرور برای دوچرخه سواران بسیار راحت است.

یکی از خیابان هایی که در نزدیکی ایستگاه مرکزی شهر واقع شده و برای دوچرخه سواری در آمستردام بسیار مناسب است، خیابان سزار پیترشترات (Czaar Peterstraat) است. این خیابان نه تنها برای دوچرخه سواری بسیار مناسب است بلکه در سال 2015 به عنوان برترین خیابان های خرید هلند نیز انتخاب شد.

تا به حال بر روی یک کانال آب و یا نزدیکی آن دوچرخه سواری نموده اید؟ خیابان زوارنن بورکوال (Zwanenburgwal) این امکان را برای دوچرخه سواری در آمستردام در اختیار شما می گذارد. این خیابان که در دوران طلایی هلند، محل خانه رامبراند و بعلاوه اسپینوزا، هنرمندان معروف و تاثیرگذار هلندی بود. فکرش را بکنید؛ ماجراجویی و دوچرخه سواری در خیابانی که منظره هنرمندانی معروف در جهان بوده است! در سال 2006 این خیابان به عنوان یکی از زیباترین خیابان های آمستردام و محلی جالب برای دوچرخه سواری و ماجراجویی از شهفرایندان رأی آورد. اگر دوست داشتید به بازار واترلوپلین (Waterlooplein) که در بین توریستان خارجی بسیار محبوب است و در امتداد این خیابان واقع شده است، سر بزنید.

و در آخر، حتما خیابان نیوزیدس فوربورکوال (Nieuwezijds Voorburgwal) را که خیابانی در مرکز آمستردام است را برای ماجراجویی و دوچرخه سواری در آمستردام از قلم نیاندازید. این خیابان تقریباً شمالی جنوبی بوده و تعدادی ساختمان معروف را در خود جای داده است که از میانشان می توانیم به ساختمان کاخ سلطنتی آمستردام، موزه تاریخ، کلیسای تازه و پلازای ماخنا (Magna) اشاره نماییم که به ماجراجویی و دوچرخه سواری شما را جالب تر می نمایند.

بعضی از اصول اولیه ماجراجویی با دوچرخه سواری

دوچرخه سواری در آمستردام بسیار لذت بخش، کارآمد و راحت است. مانند تمامی محلی ها که از دوچرخه استفاده می نمایند، شما به عنوان یک توریست ماجراجو می توانید با استفاده از دوچرخه در آمستردام به علت وجود جهت های مخصوص دوچرخه و زمین تخت به راحتی و امنیت کامل، استفاده نمایید. برای دوچرخه سواری در آمستردام به این نکات توجه کنید.

  • بدون برنامه ریزی خوب و دقیق دوچرخه سواری را شروع نکنید.
  • بر روی نقشه های گوگل پلی، با استفاده از گزینه دوچرخه برترین راه ها و جهتها را که نقشه برایتان معین می نماید را پیدا نمایید.
  • شما باید با توجه به جهتی که در طول سفر طی می کنید دوچرخه خود را انتخاب کنید . مهم ترین نکته در خصوص دوچرخه شما این است که زمانی که سوار بر آن می شوید احساس راحتی کنید.
  • سعی کنید از دوچرخه های سبک ولی محکم را بهره ببرید.
  • مطمئن شوید دوچرخه شما قسمتی برای قرار دادن کیف داشته باشد تا در طول جهت کیف خود را آن قسمت قرار دهید.
  • در طول دوچرخه سواری در آمستردام از کفش راحت و مناسب و لباس سبک و خوب و بعلاوه از جوراب راحت و حوله ای بهره ببرید.
  • استفاده از عینک و کلاه آفتابی نیز پیشنهاد می گردد و می توان گفت که در طول دوچرخه سواری،ضروری هستند.
  • حتما از کلاه ایمنی و ضربه گیر ها بهره ببرید.
  • دوچرخه سواری خود را بسیار سبک شروع کنید زیرا، شما نصف بیشتر لوازمی که فکر می کنید باید به همراه داشته باشید را احتیاج نخواهید داشت.
  • قبل از شروع سفر ترمز های دوچرخه را آنالیز کنید.
  • قبل از این که دوچرخه ای را کرایه کنید، دستور العمل استفاده از آن را بخوانید.
  • همواره دوچرخه را قفل کنید.
  • با این که ماجراجویی و دوچرخه سواری شما درون شهری و سبک است اما، گرفتگی عضلات و خستگی آن ها یکی از اتفاق هایی است که برای هر کس در طول دوچرخه سواری ممکن است رخ دهد. برای مقابله با ین موضوع قبل از شروع سفر تمرینات لازم را انجام دهید و عضلات خود را تقویت نموده و عادت دهید .
منبع: الی گشت
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2332

به "تور ارزان هلند: ماجراجویی با دوچرخه در آمستردام!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هلند: ماجراجویی با دوچرخه در آمستردام!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید