مرگ مشکوک یک گوزن زرد در خرم آباد ، ماجرای تزریق داروی بیهوشی به او چه بود؟

به گزارش تور روسیه ارزان، مسئول روابط عمومی کشت و صنعت فجر صفای لرستان جزئیات تلف شدن یک راس گوزن زرد در خرم آباد را تشریح کرد.

مرگ مشکوک یک گوزن زرد در خرم آباد ، ماجرای تزریق داروی بیهوشی به او چه بود؟

به گزارش خبرنگاران، اسفند کرم الهی با بیان این مطلب اضافه نمود: گوزن زرد گونه ای از گوزن هاست که تا 50 سال پیش در منطقه زاگرس زندگی می نموده است.

وی ادامه داد: براثر شکارهای بی رویه و عوامل دیگر این گونه در معرض انقراض قرار گرفته است.

تصاویر | انتقال گوزن زرد از پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری

مسئول روابط عمومی کشت وصنعت فجر صفای لرستان گفت: با توجه به اینکه کشت و صنعت محیطی بسته و قابل کنترلی دارد و چنین عرصه ای در جنگل های زاگرس وجود ندارد که کسی بتواند متولی مراقبت از این گونه باشد از سوی سازمان محیط زیست پیشنهاد نگهداری از این گونه به شرکت کشت و صنعت داده شد تا پروژه حفاظت از گوزن زرد را تقبل کند.

کرم الهی بیان نمود: براین اساس هشت گوزن زرد را سازمان حفاظت محیط زیست انتخاب می نماید تا در این مجتمع از آنها نگهداری گردد؛ نهایتا این گوزن ها از ساری به لرستان منتقل می شوند.

وی اضافه نمود: به محض انتقال یکی از گوزن ها علائمی از بیماری در خود نشان می دهد که دامپزشک گوزن را بیهوش می نماید تا درمان هایی روی این گونه انجام گردد اما متاسفانه به درمان جواب نمی دهد و تلف می گردد.

مسئول روابط عمومی کشت وصنعت فجر صفای لرستان افزود: لاشه این گونه کالبد شکافی شده و به محض دریافت نتیجه کالبدشکافی، آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 بهمن 1401 بروزرسانی: 11 بهمن 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2516

به "مرگ مشکوک یک گوزن زرد در خرم آباد ، ماجرای تزریق داروی بیهوشی به او چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ مشکوک یک گوزن زرد در خرم آباد ، ماجرای تزریق داروی بیهوشی به او چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید