مستندی که انتخابش در اسکار، چین را عصبانی کرد خبرنگاران

به گزارش تور روسیه ارزان، به دنبال انتخاب یک فیلم مستند درباره ناآرامی های سیاسی هنگ کنگ در میان نامزدهای اسکار نود و سوم، دولت چین خواسته است پوشش رسانه ای مراسم اسکار به صورت مستقیم انجام نشود.

مستندی که انتخابش در اسکار، چین را عصبانی کرد خبرنگاران

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از ددلاین، با انتخاب فیلم مستند جدا نشوید دولت چین دستور داد رسانه های این کشور مراسم اسکار را پوشش ندهند.

آندرس هامر کارگردان و تهیه نماینده این فیلم کوتاه مستند گفت: با توجه به اینکه اوضاع در هنگ کنگ از نظر آزادی بیان مطبوعات رو به وخامت گذاشته، این دستور چین خیلی تعجب آور نیست.

دولت چین از رسانه های داخلی خواسته است با توجه به گفته های پیشین کلویی ژائو کارگردان نامزد اسکار 2021 برای فیلم سرزمین آوارگان و نیز نامزدی مستند کوتاه جدا نشوید، تا آنجا که ممکن است از پوشش گسترده مراسم اسکار خودداری نمایند.

بلومبرگ نیز با استناد به مطالبی که در مطبوعات داخلی چین منتشر شده نوشته است بخش تبلیغات حزب کمونیست این دستور را به تمام رسانه ها داده است و خواسته تا مراسم به صورت مستقیم پخش نشود.

ابتدا از فیلم سرزمین آوارگان در چین استقبال زیادی به عمل آمد، اما با یادآوری گفته های ژائو در سال 2013 که در مصاحبه ای از چین به عنوان کشوری یاد نموده بود که همه جای آن دروغ وجود دارد، در برابر ژائو موضع گیری صورت گرفت.

سرزمین آوارگان سال جاری در چند بخش از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد اسکار شده است.

فیلم مستند کوتاه جدا نشوید ساخته آندرس هامر فیلمساز نروژی تظاهرات ضد چینی هنگ کنگ در سال 2019 را دربرگرفته و نگرانی از نفوذ چین در این سرزمین را تصویر نموده است.

دولت چین هنوز بیانیه رسمی مبنی بر پوشش ندادن اسکار منتشر ننموده، اما مراسم اسکار در 2 سال اخیر به صورت مستقیم از 2 سایت تابع تلویزیون مرکزی چین به صورت زنده پخش شده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1870

به "مستندی که انتخابش در اسکار، چین را عصبانی کرد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستندی که انتخابش در اسکار، چین را عصبانی کرد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید