مقاله: مهم ترین جاذبه های گردشگری نکا

به گزارش تور روسیه ارزان، این غار در روستای خانه سر در 5 کیلومتری شهر نکا و 20 کیلومتری بهشهر قرار گرفته است و از سال 1367 مورد آنالیز باستان شناسان قرار گرفته است. قدمت غار گمیشان به 14 تا 15 هزار سال قبل برمی گردد. کاوشگران با هدف گاه نگاری، معین قدمت، طبقه بندی مصنوعات سنگی، بازسازی اقلیم و مطالعه رژیم غذایی ساکنان این منطقه کاوش کرده اند. تا به امروز 40 هزار تکه استخوانی، 30 هزار دست ابزارهای سنگی و تعدادی سفال در لایه های بالایی کشف شده است.

مقاله: مهم ترین جاذبه های گردشگری نکا

از این روستا به سمت منطقه غرمرض ادامه راستا داده تا به روستای سه کیله برسید و وارد جاده فرعی شده تا به روستای درویشان برسید. این آبشار از جمله آبشارهای پرآب منطقه است که حوضچه آن عمق زیادی دارد. آبشار از میان دو صخره سنگی از ارتفاع 5 متری به پایین میریزد و حوضچه سنگی آن بیش از 15 متر ارتفاع دارد.

روستای کچپ محله واقع در بخش هزار جریب شهرستان نکاء با 206 خانوار و 869 نفر جمعیت دارای 17 نفر دانشجو می باشد. قدمت این روستا به چند قرن پیش می رسد که گفته شده چند برادر به این روستا مهاجرت کرده که در چلم کوه زندگی می کرده اند بعد از آن این روستا ترکار نیزنام گرفت و بعد از مدتی روستای فوق به علت سید بودن بیشتر اهالی روستا، سید محله نامیده شد. در نهایت این روستا، به علت وجود درختان زیاد کچپ، کچپ محله نام گرفت.

آبشار پس از جاری شدن از ارتفاعات جنوبی روستا به رودخانه زارم رود میریزد. این منطقه دارای پوشش جنگلی انبوع و فراوانی نظیر درخت ممرز، ال، کچف، شمشاد، بلوط، انجیلی، شیردار، مرس(راش)، ازگیل وحشی، آلوچه وحشی، زرشک کوهی، سیب وحشی، ولیک، تلکا، بارانک جنگلی می باشد وهمچنین دارای پوشش گیاهان زینتی نظیر گل شقایق، گل رز، گل بنفشه، زعفران وحشی،... و گیاهان دارویی نظیر، گل آویشن، اسفنج، و گونه های فراوانی از گونهای وحشی است. برای دسترسی به آبشار باید از شهرستان نکا به چلمردی سپس صفا میان، ولدیمه و در آخر زنگت پایین رفت.

منبع مقاله: مهم ترین جاذبه های گردشگری نکا

انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2224

به "مقاله: مهم ترین جاذبه های گردشگری نکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: مهم ترین جاذبه های گردشگری نکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید