نابودی محوطه های تاریخی سودان توسط جویندگان طلا

به گزارش تور روسیه ارزان، ماه گذشته زمانی که یک تیم باستان شناسی به محوطه ای تاریخی در صحراهای سودان سفر کردند فکر کردند گم شده اند؛ آن محوطه تاریخی ناپدید شده بود.

نابودی محوطه های تاریخی سودان توسط جویندگان طلا

به گزارش خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری فرانسه، باستان شناسان دریافتند جویندگان طلا با استفاده از ابزارهای حفاری بزرگ تقریبا تمام یک محوطه تاریخی دوهزارساله در سودان را نابود نموده اند.

حبیب ادریس احمد که یک باستان شناس است و در سال 1999 طی پروژه ای طاقت فرسا در این مکان به کاوش پرداخته بود می گوید: هدف آن ها از حفاری در این منطقه فقط یک چیز است: یافتن طلا. آن ها کار احمقانه ای برای صرفه جویی در زمان انجام داده اند و از ماشین های حفاری سنگین استفاده نموده اند.

این تیم باستان شناسی در صحرای سوزان بیوضه که در 270 کیلومتری خارطوم پایتخت این کشور واقع شده است به دو ماشین بزرگ حفاری و چند نفر حین استفاده از آن ها برخوردند.

آن ها گودالی به عمق 17 متر و به طول 20 متر حفاری نموده بودند.

رد لاستیک کامیون هایی که تجهیزات لازم برای حفاری در این منطقه را حمل و نقل نموده بودند در تمامی نواحی این محوطه تاریخی دیده می شد.

محوطه تاریخی که در این گزارش از آن صحبت شده است به دوره بین 350 پیش از میلاد و 350 پس از میلاد تعلق دارد و زمانی به عنوان سکونتگاهی کوچک مورد استفاده قرار می گرفته است.

به گفته یک باستان شناس، به دلیل آن که بعضی از تخته سنگ های این منطقه متالیک هستند دستگاه های طلایاب واکنش نشان می دهند و به همین دلیل جویندگان طلا فکر می نمایند در این مکان طلا وجود دارد.

در کنار حفاری های عمیق در خاک این منطقه، جویندگان طلا سنگ های استوانه ای باستانی موجود در این محوطه را روی هم قرار داده اند تا با استفاده از آن ها محلی برای غذاخوردن بسازند.

پلیس جویندگان طلا را به ایستگاه پلیس برد اما آن ها پس از ساعاتی آزاد شدند.

این درحالی است که باستان شناسان معتقدند این تنها مورد غارت یک محوطه تاریخی در سودان نیست.

در سای نیز صدها مقبره تاریخی که قدمت بعضی از آن ها به زمان فراعنه بازمی شود غارت شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1489

به "نابودی محوطه های تاریخی سودان توسط جویندگان طلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نابودی محوطه های تاریخی سودان توسط جویندگان طلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید