نشست کمیته امنیت ملی مجلس پاکستان درباره افغانستان

به گزارش تور روسیه ارزان، خبرگزاری خبرنگاران- در این نشست مدیر کل سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (ISI) اطلاعاتی درباره آخرین تحولات افغانستان و پیامد های پیشروی طالبان بر پاکستان ارائه کرد.

نشست کمیته امنیت ملی مجلس پاکستان درباره افغانستان

به گزارش خبرنگاران؛ نشست کمیته امنیت ملی مجلس ملی پاکستان با موضوع افغانستان برگزار شد.

به نقل از سایت خبری داون نیوز، همزمان با خروج عجولانه و دردسرساز آمریکایی ها از افغانستان و پیشروی های طالبان ، نشست کمیته امنیت ملی مجلس پاکستان به ریاست اسد قیصر رئیس مجلس این کشور با حضور رهبران نظامی و سیاسی این کشور برگزار شد.

به گفته منابع خبری در این نشست سرلشکر فیض حمید مدیر کل سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (ISI) اطلاعاتی در مورد مسائل مهم خارجی، امنیت داخلی و چالش های منطقه ای از جمله افغانستان را به رهبران سیاسی و مجلسی پاکستان ارائه داد.

در این نشست اعلام شد: پاکستان در گذشته با هدف توسعه صلح منطقه ای فرایند مذاکرات میان ذی نفعان در افغانستان را تسهیل کرده است و اکنون هم از هرگونه دولت مورد حمایت مردم این کشور را تایید می کند.

مقامات نظامی پاکستان افزودند: معتقدیم صلح و ثبات پایدار در افغانستان منجر به ثبات در آسیای جنوبی خواهد شد، به همین دلیل اسلام آباد باید به مسئولیت پذیری خود در زمینه صلح افغانستان ادامه دهد.

کمیته امنیت ملی مجلس پاکستان در این نشست از موضع رهبری نظامی این کشور مبنی بر مخالفت با ارائه هرگونه پایگاه نظامی به آمریکا مطلع شده و پیرامون شرایط حصارکشی مرز مشترک پاکستان و افغانستان که گفته می شود 90 درصد آن تکمیل شده توضیحاتی را دریافت کردند.

منابع خبری افزودند: بیشتر وزرای دولت فدرال پاکستان از جمله وزیر امور خارجه، وزیر کشور، وزیر اطلاع رسانی در کنار روسای احزاب سیاسی مخالف دولت هم در این نشست حضور داشتند.

رسانه های پاکستانی گزارش دادند؛ ژنرال باجوا فرمانده ارتش پاکستان هم بعد از برگزای نشست کمیته امنیت ملی در یک جلسه پرسش و پاسخ شرکت و خاطر نشان کرد: پاکستان به آمریکا برای کنترل عملیات های افغانستان پایگاه نظامی نمی دهد.

در تحولی دیگر نخست وزیر پاکستان گفت: اسلام آباد در هیچ جنگ و تنش منطقه ای با آمریکا شریک نخواهد شد.

عمران خان نخست وزیر پاکستان که طی روز های اخیر در واکنش به خروج عجولانه و دردسرساز آمریکایی ها از افغانستان و بی توجهی آنان به پاکستان، تسلیم نشدن در برابر فشار کاخ سفید را به آمریکایی ها گوشزد کرده بار دیگر خاطر نشان کرد: پاکستان در هیچ جنگ دیگری شرکت نخواهد کرد.

عمران خان طی سخنانی در صحن مجلس ملی پاکستان گفت: اسلام آباد تنها در اهداف صلح آمیز با ایالات متحده شریک خواهد شد چرا که همکاری با آمریکا در جنگ افغانستان تجربه تلخی برای پاکستان به جای گذاشته است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2047

به "نشست کمیته امنیت ملی مجلس پاکستان درباره افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست کمیته امنیت ملی مجلس پاکستان درباره افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید