گفتگوی رئیس جمهوری آرژانتین با جو بایدن و قول روابط بهتر

به گزارش تور روسیه ارزان، رئیس جمهوری آرژانتین در مصاحبه با جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا، پیروزی وی را فرصتی عالی برای ایجاد پیوند و روابط بهتر واشنگتن با آمریکای لاتین دانست.

گفتگوی رئیس جمهوری آرژانتین با جو بایدن و قول روابط بهتر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه اینفوبائه، آلبرتو فرناندز رئیس جمهوری آرژانتین در تماسی تلفنی با جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا ضمن تبریک پیروزی بایدن در رقابت انتخاباتی آمریکا، این پیروزی را فرصتی عالی برای ایجاد پیوند و روابط بهتر واشنگتن با آمریکای لاتین دانست.

بایدن در این مکالمه 35 دقیقه ای با تاکید بر عزم خود در داشتن روابط مستحکم با کشور های منطقه گفت: این قاره [آمریکا]از ظرفیت های بالایی همراه با دموکراسی قدرتمند برخوردار بوده و ما فعالیتی گسترده از کانادا تا آرژانتین را در دستور کار داریم.

با وجود تداوم سکوت بعضی رهبران راست گرای آمریکای لاتین از جمله ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل به عنوان متحدان واشنگتن در دوران چهار ساله حضور دونالد ترامپ، آلبرتو فرناندز به عنوان نخستین رهبر آمریکای لاتین که دقایقی پس از اعلام پیروزی جو بایدن، انتصاب وی و معاونش کامالا هریس را تبریک گفت، این بار نیز پیش از ورود این رئیس جمهوری دموکرات به کاخ سفید پیشقدم شده تا شاید در چهار سال آینده، سرنوشتی بهتر از آنچه آمریکای لاتین تجربه کرد را رقم زند.

روابط بوئنوس آیرس و واشنگتن در یک سال اخیر و به ویژه به دنبال ماجرای انتصاب مائوریسیو کلاور کارونه مشاور امنیت ملی اسبق دولت آمریکا به عنوان به ریاست بانک توسعه بین آمریکایی (IDB)، به دلیل بروز بعضی اختلافات به تیرگی گرویده بود.

آمریکای لاتین همیشه یکی از مناطقی بوده که به دلیل جذابیت های فراوان آن بویژه در حوزه تجاری، مالی و انرژی در اولویت های سیاست واشنگتن قرار داشته، اما در نزدیک به چهار سال اخیر که اتاق بیضی کاخ سفید به دفتر کار دونالد ترامپ رئیس جمهوری در آستانه ترک قدرت با رفتار ها و سیاست های نامتعادل تبدیل شده بود، تغییرات و افت و خیز هایی در روابط واشنگتن و آمریکای لاتین ایجاد شد؛ از تشدید خصومت کاخ سفید علیه دولت بولیواری ونزوئلا تا سرکار آمدن یک دولت با رویکرد های شبه آمریکایی در برزیل به ریاست بولسانورو که ترامپ برزیل لقب گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1668

به "گفتگوی رئیس جمهوری آرژانتین با جو بایدن و قول روابط بهتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی رئیس جمهوری آرژانتین با جو بایدن و قول روابط بهتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید