نکات آرایشی برای روز هایی که سرما خورده اید

به گزارش تور روسیه ارزان، خبرنگاران: مبتلا شدن به سرماخوردگی و آنفلوآنزا طی ماه های سرد سال چیز عجیب و دور از انتظاری نیست، اما مریض و بیحال به نظر رسیدن هم خوشایند نیست. در این مطلب نکات و توصیه هایی برای تان داریم تا حتی روز هایی که ناخوش هستید هم خوب و زیبا به نظر برسید.

نکات آرایشی برای روز هایی که سرما خورده اید

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

برای بینی تان از دستمال مرطوب بهره ببرید

سرما خورده اید و احتمالا آبریزش بینی دارید و ترشحات و گرفتگی بینی تان هم مجبورتان می نماید زیاد فین کنید و بینی تان را تمیز کنید. این کار می تواند باعث گردد بینی تان حساس شده و قرمز بگردد. پس بهتر است از دستمال های مرطوب لوسیون دار برای تمیز کردن بینی تان بهره ببرید و جلوی قرمز شدن بینی تان را بگیرید.

بدن و پوست تان را هیدراته نگه دارید

وقتی سرما می خورید، معمولا بدن تان کمی دهیدراته می گردد و همین باعث خواهد شد پوست تان خشک به نظر برسد. در روز های سرما خوردگی تان از کرم های مرطوب نماینده قوی برای صورت و دست های تان بهره ببرید و لب ها و اطراف بینی تان را کاملا چرب نگه دارید. شما باید از پوست تان کاملا مراقبت کنید پس قوطی یا تیوپ کرم مرطوب نماینده تان را همواره در دسترس تان نگه دارید تا مرتبا از آن بهره ببرید. مخصوصا وقتی که قرار است از خانه بیرون بروید، پوست تان را کاملا مرطوب کنید. در ضمن نوشیدن آب و مایعات فراوان نیز بدن تان و از جمله پوست تان را به خوبی آب رسانی می نماید.

پُف چشم های تان را با چای کیسه ای بخوابانید

اگر چشم های تان به دلیل گرفتگی بینی و سینوس ها پُف نموده، هنگام خواب بالش زیر سرتان را کمی بلندتر کنید تا مایعاتی که در صورت تان تجمع نموده اند به آرامی تخلیه شوند. برای خواباندن پُف چشم های تان، دو عدد چای کیسه ای سرد و مرطوب را روی آن ها بگذارید و به مدت 15 دقیقه دراز بکشید. چای حاوی کافئین و آنتی اکسیدان است و وقتی آن ها را روی چشم های تان قرار می دهید، پوست تان آرام شده و از پُف چشم های تان کم می گردد. چای سبز، سیاه و سفید همگی حاوی آنتی اکسیدان و کافئین هستند، اما چای سفید از همه بهتر است، زیرا کمترین فرآوری روی آن انجام شده است.

با پوست تان مهربان و ملایم باشید

طی روز های سرما خوردگی و نقاهت، بهتر است روتین مراقبت از پوست تان را سبُک تر کنید. محصولات حاوی اسید گلیکولیک، اسید سالیسیلیک و اسید رتینوئیک یا هر محصول لایه بردار دیگری که می توانند پوست را تحریک نمایند، در این روز ها مناسب شما نیستند. در عوض از یک محصول پاک نماینده ملایم غیرفومی بهره ببرید یا فقط با پنبه و آب ولرم پوست تان را تمیز کنید. مخصوصا با پوست اطراف چشم های تان به ملایمت رفتار کنید. کرِم چشم تان را در یخچال نگهداری کنید تا هم هنگام استفاده خنک باشد و احساس شادابی به پلک های خسته تان بدهد، و هم پُف چشم های تان را کم کند.

برای قرمزی چشم های تان فکر بکنید

یکی دیگر از اثر های سرما خوردگی بر چهره، قرمزی چشم هاست. با استفاده از قطره چشم، چشم های تان را مرطوب و خنک کنید تا از قرمزی شان کم گردد. یادتان باشد: اگر از قطره چشمی بهره ببرید که از ضد احتقان ساخته شده (قطره چشم هایی که به سفیدی چشم ها را به سرعت درخشان می نمایند)، چشم های تان ممکن است قرمزتر از قبل شوند. سعی کنید از قطره چشمی بهره ببرید که حاوی نگهدارنده نیست، مثلا اشک مصنوعی.

از پرایمر بهره ببرید

وقتی دچار سرما خوردگی می شوید، عطسه می کنید، فین می کنید و چشم های تان را می خارانید بنابراین بهتر است پیش از آرایش، از پرایمر روی صورت تان بهره ببرید تا پوست تان به مدت طولانی تری یکدست و سرحال به نظر برسد. استفاده از پرایمر لب و پرایمر چشم نیز ایده خوبی است.

ترفندی دیگر برای قرمزی بینی

همان طور که گفتیم یکی از عوارض سرماخوردگی روی صورت تان که خیلی به چشم می آید قرمزی بینی است. یک ترفند دیگر برای پوشش دادن این قرمزی این است که از یک کانسیلر تیره با ته مایه زرد بهره ببرید تا قرمزی بینی تان را پنهان کند.

از کرم پودر و پنکیک استفاده نکنید

در روز های سرماخوردگی از کرم پودر و پنکیکی که معمولا به کار می برید استفاده نکنید، زیرا پوست تان کم آب است و پودر روی صورت تان به راحتی ترک خورده و ظاهر بسیار بدی پیدا خواهید کرد. اگر فکر می کنید کمی کرم پودر احتیاج دارید، اول پوست تان را با مرطوب نماینده کاملا بپوشانید و سپس مقدار بسیار کمی کرم پودر بزنید.

از رنگ های گرم برای صورت تان بهره ببرید

اگر احساس می کنید رنگ پریده اید (ناخوش هستید و طبیعی است!)، بهتر است کمی به صورت تان رنگ بدهید. سراغ طیف صورتی نروید و در عوض از برنزه و هلویی برای رژگونه بهره ببرید تا چهره تان سرحال تر به نظر برسد.

چشم های تان را درخشان کنید

از سایه چشم بژ روشن و درخشان یا طلایی روی پلک های تان و گوشه های داخلی چشم های تان بهره ببرید تا هر گونه قرمزی و بیحالی در نواحی چشم های تان خنثی گردد.

ریمل نزنید

سرما خوردگی با عطسه و سرفه و آبریزی چشم ها همراه است و اگر از ریمل بهره ببرید احتمال اینکه پای چشم های تان بریزد زیاد است. اگر فکر می کنید مژه های تان به کمی ریمل احتیاج دارند، فقط از ریمل ضد آب بهره ببرید، اما بعد از اینکه سرما خوردگی تان رفع شد، از همان ریمل همیشگی تان بهره ببرید، زیرا ریمل های ضد آب می توانند مژه ها را خشک نمایند.

یادتان باشد هر محصول آرایشی که ماندگاری بیشتری روی پوست دارد، خشک تر است، زیرا فولیکول را می پوشاند و می تواند بر ساقه مو اثر بگذارد. در نتیجه تعادل آب در مو بهم می خورد. در ضمن برای پاک کردن ریمل ضد آب، فقط از محصولی بهره ببرید که مناسب ریمل ضد آب طراحی شده است. این محصول به طور کلی چرب است و بدون اینکه پوست تان را بیشتر خشک کند، ریمل را پاک خواهد نمود.

لب های تان را نرم و درخشان نگه دارید

وقتی سرما می خورید، به خاطر کم آب شدن بدن، لب های تان ترک می خورند. لب ها را با یک پارچه نخی و تمیز که به آب گرم آغشته نموده اید به آرامی بسابید تا پوسته های آن برداشته شوند و سپس لیپ بالم یا مرطوب نماینده لب بزنید. در طول روز لب ها را چرب نگه دارید، خصوصا شب ها قبل از خواب لب ها را به خوبی چرب کنید.

منبع: besthealthmag

منبع: برترین ها
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 977

به "نکات آرایشی برای روز هایی که سرما خورده اید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات آرایشی برای روز هایی که سرما خورده اید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید