هدف وکلای قوه قضائیه کسب درآمد نیست ، مرکز به دنبال برطرف مظلومیت نهاد وکالت

به گزارش تور روسیه ارزان، رئیس مرکز وکلا قوه قضائیه گفت: وکلای این مرکز هدفشان درآمدزایی نیست بلکه به دنبال احقاق حقوق عامه هستند.

هدف وکلای قوه قضائیه کسب درآمد نیست ، مرکز به دنبال برطرف مظلومیت نهاد وکالت

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علی بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه اظهار کرد: با اصلاح فرایند جذب در مرکز وکلا دیگر کسی که فقط تست زن خوبی است نمی تواند وارد مرکز گردد.

وی ادامه داد: مرکز وکلا قوه قضائیه در دوران تحول اطلاعات و مهارت های داوطلبان را آنالیز می نماید و یقین دارم کارآموزان سال 98 و سال 99 مرکز از بزرگان نهاد وکالت در آینده نزدیک خواهند بود.

رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: وقتی از میان بیش از یکصد هزار نفر حدود 6 هزار نفر قبول شدند، یعنی آن ها گلچین شدند و طبیعتا فضای عملکردی این افراد متفاوت است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه مرکز بر مدار عقل مدار پی ش می رود گفت: ما ادعا نمی کنیم که مرکز فاقد خطا است و ادعا نمی کنیم آرمانی ترین مدل اجرایی می گردد، ادعای ما این است داوطلبان سال 98 به بعد یک سر و گردن از افرادی که در سایر نهاد ها پذیرفته می شوند بهتر هستند و پیشگامان نهاد وکالت خواهند بود.

وی توضیح داد: مرکز وکلا قوه قضائیه برای تحقق رسالتی مخصوص ایجاد شده این مرکز متشکل از وکلا، مشاوران و کارشناسان رسمی است و طبیعتا کوشش ما هم در سه حوزه تقسیم می گردد.

رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه درباره رسالت اصلی مرکز وکلا اعلام کرد: توسعه خدمات حقوقی و قضایی رسالتی است که مرکز برای آن ایجاد شده این مرکز برای احیای حقوق عامه تشکیل شده است.

بهادری جهرمی ادامه داد: ما به عنوان جزئی از خانواده مرکز این رسالت را بر دوش داریم ما برای حمایت از حقوق مردم، احیای حق، دفاع از مظلوم، مقابله با ظلم و فساد گرد هم آمده ایم تجمع ما برای کسب درآمد نیست البته هدف نباید درآمد زایی باشد بلکه آثار آن باید درآمد زایی باشد.

وی خطاب به داوطلبان مرکز وکلا گفت: اگر کسی هدفش یاری به مظلوم نیست مرکز وکلا برایش انتخاب اشتباهی بوده است.

رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه توضیح داد: هریک از ما در برابر تمام مردم مسئول هستیم و اگر حقی پایمال گردد مسئولیتی روی دوش ما واقع شده است، زیرا پروانه وکالت در راستای احقاق حقوق مردم برای ما صادر شده است.

بهادری جهرمی اعلام کرد: سوالی که وجود دارد این است که تفکرات خود برتر بینی که به نهاد وکالت ضربه است از کجا آمده؟ برای اصلاح نهاد وکالت باید از درون این کار را انجام داد.

وی ادامه داد: تغیرات در نهاد وکالت ضرورت دارد، زیرا این نهاد کنونی وکالت نیست نهادی که بلد نیست با وکیل متخلف خود برخورد کند حامی مردم نیست.

رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با بیان اینکه نهاد های وکالت در تمام دنیا اصلی ترین نهاد در توسعه حقوق هستند گفت: وکالت در تمامی حوزه ها وجود دارد صد سال نهاد وکالت در کشور وجود داشت، اما چه کاری نموده است؟

بهادری جهرمی گفت: من گلایه ای ندارم، اما باید همزبان با هم بدانیم چه میکنیم ما نسبت به آموزش وکیل در کشور ناراضی هستیم نظام آموزش وکیل با نظام آموزشی قاضی یکی نیست برای اصلاح آن باید راه حل طراحی گردد مرکز برای اصلاح این نظام آموزشی وارد عمل شد و تعرفه ای برای وکلا در نظر گرفت و رئیس قوه قضائیه آنرا پذیرفت، اما شما صد سال ادعای نظام وکالت دارید، اما نمی توانستید این کار را انجام دهید؟

وی ادامه داد: نهاد وکالت مظلوم است و مرکز می خواهد این مظلومیت را برطرف کند مردم ما به راحتی به حق خود نمی رسند و توانایی به حق خود رسیدن را ندارند بال فرشته عدالت یعنی توزیع عدالت و مقابله با ظلم و مرکز مدعی است اگر این نظام بیمار است بخشی از آن متوجه بال وکالت است و ما مکلف به درمان بیماری آن هستیم.

رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: وکلای مرکز باید این ظلم تاریخی که به وکالت شده است را با کوشش خود ازبین ببرند ارائه مدل و الگوی مطلوب وکالت به مردم و جامعه رسالت تاریخی برای شما است.

بهادری جهرمی توضیح داد: اگر ما وکیل مردم شده ایم و پروانه وکالت گرفتیم یعنی متعهد شدیم جز احقاق حق به چیزی فکر نکنیم و احترام اصحاب دعوا را حفظ کنیم و بالاترین عرصه حقوق عامه است اولین نفری که رای می دهد وکلای کشور باید باشند، زیرا این افراد حامیان حقوق شهفرایندی هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1983

به "هدف وکلای قوه قضائیه کسب درآمد نیست ، مرکز به دنبال برطرف مظلومیت نهاد وکالت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف وکلای قوه قضائیه کسب درآمد نیست ، مرکز به دنبال برطرف مظلومیت نهاد وکالت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید