هم نشین مهمان ناخوانده در سیزده بدر نباشیم

به گزارش تور روسیه ارزان، خبرنگاران/گیلان سیزده بدر سال جاری متفاوت تر از هر سال است و حضور در دامان طبیعت و برگزاری آئین سیزده بدر در خارج از خانه به نوعی همنشینی با کرونا و زمینه ای برای شیوع این ویروس منحوس خواهد بود بنابراین سال جاری نیز در خانه می مانیم تا به این اپیدمی و این ویروس بی رحم سرانجام دهیم.

هم نشین مهمان ناخوانده در سیزده بدر نباشیم

سیزده بدر یا سیزدهمین روز فروردین یک روز مهم در تقویم ایرانیان است که از آن بعنوان روز طبیعت نام برده شده، مردم ایران در چنین روزی کوشش می نمایند تا در طبیعت حضور پیدا نمایند و با محیط زیست یکدل و یکرنگ شوند.

بهار فصل نفس کشیدن زمین است فصلی پر از زیبایی های وصف ناپذیر که همگی نشاندهنده شاهکار خلقت است.آیین باستانی سیزده بدر نیز پیوند دهنده انسان و طبیعت است.

ایرانیان از گذشته تا به امروز بر این باورند که در چنین روزی خانه ماندن جایز نیست.که ریشه این ذهنیت و باورآنها بازمی گردد به ارتباط انسان و طبیعت در چنین روزی.

سیزده بدر سال جاری متفاوت تر از هر سال است و حضور در دامان طبیعت و برگزاری آئین سیزده بدر در خارج از خانه به نوعی همنشینی با این مهمان ناخوانده و زمینه ای برای شیوع این ویروس منحوس خواهد بود که می تواند زندگی همه افراد خانواده و اطرافیان را تهدید کند و باعث برهم زدن کانون گرم خانواده ها گردد.

روز طبیعت سال جاری نیز در خانه می مانیم تا به این اپیدمی و این ویروس بی رحم انتها دهیم تا بتوانیم در سالهای آینده بی پروا به آغوش طبیعت باز گردیم و سالم و تندرست در کنار خانواده سیزده خود را بدر کنیم.

پرهیز از تشکیل دورهمی ها در روز طبیعت/فشار مضاعف به کادر درمان در پی عدم رعایت پروتکل های بهداشتی

دکتر ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت وگو با خبرنگاران شرایط شیوع ویروس کرونا در گیلان به مرز هشدار رسیده اظهار کرد: شمار مبتلایان به بیماری کرونا در گیلان افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به در پیش بودن روز طبیعت و احتمال تشکیل دورهمی های خانوادگی، گفت: تشکیل دورهمی ها یکی از اصلی ترین کانون های شیوع و ابتلا به ویروس کرونا بوده، از این رو از همه مردم فهیم انتظار می رود در روز طبیعت در خانه بمانند و از تشکیل دورهمی ها جداً بپرهیزند.

سالاری با اشاره به فشار مضاعف به کادر بهداشت و درمان در پی عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: استان گیلان علیرغم کوشش های صورت گرفته در جهت توسعه زیرساخت های بهداشت و درمانی، ظرفیت کافی برای ارائه خدمات هم زمان به بیماران بومی و غیربومی را ندارد.

وی با اشاره به خیل بزرگ مسافران در گیلان و تشدید شیوع بیماری کووید 19 در این استان، گفت: از مسافران تقاضا داریم هر چه سریع تر نسبت به ترک استان اقدام نموده تا ناخواسته شاهد افزایش بار بیماری و انتقال بیشتر آن نباشیم.

ممنوعیت گردهمایی در بوستان ها و فضای سبز در شهرهای نارنجی و قرمز

محمود قاسم نژاد جانشین ستاد مدیریت و مقابله با کرونای گیلان نیز در جمع خبرنگاران در مورد آخرین تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونای کشور، اظهار کرد: مطابق با آخرین تصمیمی که در نشست ریاست جمهور با روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونای کشور اتخاذ شد و به استانداری های سراسر کشور ابلاغ شد، هرگونه گردهمایی و تجمع در بوستان ها و فضای سبز در شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است.

جانشین ستاد مدیریت و مقابله با کرونای گیلان اضافه کرد: هر چند در شهرهای زرد و آبی، ممنوعیتی جهت حضور مردم در تفرجگاه ها و پارک ها وجود ندارد، اما تاکید می گردد مردم رعایت پروتکل های بهداشتی و اصول فاصله گذاری اجتماعی را همچنان مد نظر قرار دهند.

وی با اشاره به اصلاح اطلاع رسانی قبلی که در مورد ممنوعیت برگزاری تجمع و دورهمی در کلیه شهرهای کشور در روز طبیعت(13 فروردین) صورت گرفته بود، توضیح داد: بر این اساس با توجه به اینکه دو شهرستان لنگرود و رودسر در شرایط نارنجی کرونایی قرار دارند از شهرداری ها و نیروی انتظامی شهرهای با شرایط نارنجی و قرمز کرونایی خواسته شده است، نظارت لازم را در راستای اجرای این مصوبه داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1878

به "هم نشین مهمان ناخوانده در سیزده بدر نباشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هم نشین مهمان ناخوانده در سیزده بدر نباشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید