پرتره رضا قیصریه؛ در ستایش 77 سالگی به نمایش درآمد ، استادی که جایزه رئیس جمهور اسبق و وزارت میراث ایتالیا را گرفت

به گزارش تور روسیه ارزان، فیلم مستندی در خصوص زندگی و آثار رضا قیصریه نویسنده و مترجم به نمایش درآمد. تهیه کننده این مستند آیسان زرفام خبرنگار حوزه میراث فرهنگی و گردشگری سایت خبرنگاران است.

پرتره رضا قیصریه؛ در ستایش 77 سالگی به نمایش درآمد ، استادی که جایزه رئیس جمهور اسبق و وزارت میراث ایتالیا را گرفت

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

خبرنگاران - مراسم اکران فیلم مستند پرتره رضا قیصریه؛ در ستایش 77 سالگی به کارگردانی سعید بهشتی و تهیه کنندگی آیسان زرفام، شب گذشته دوشنبه 20 آبان ماه در قالب برنامه های دوازدهمین دوره هفته زبان ایتالیایی در جهان، توسط سفارت ایتالیا در تهران برگزار گردید.

این فیلم مستند در خصوص رضا قیصریه، مترجم و استاد زبان ایتالیایی و نویسنده ایرانی و خالق رمان مشهور کافه نادری است.

دکتر رضا قیصریه در سال 2001 به خاطر ترجمه و تألیف کتاب ها و مقالاتی درباره ادبیات، سینما و تئاتر ایتالیا، جایزه بهترین معرف فرهنگ ایتالیا در جهان را از وزارت میراث و فعالیت های فرهنگی و از دستان رئیس جمهور وقت ایتالیا (کارلو داتزلیو چامپی) در شهر رم دریافت کرد.

افرادی چون، هوشنگ گلمکانی، علی دهباشی، امیر حسین زادگان، مسعود کازری و... در این فیلم مستند حضور دارند.

آیسان زرفام تهیه کننده مستند پرتره رضا قیصریه؛ در ستایش 77 سالگی

در ادامه این مراسم همچنین انتشارات کتاب خورشید از دو کتاب تازه رضا قیصریه به زبان های فارسی و ایتالیایی با عنوان چکیده درس گفتارها، نقد ادبی از عصر باستان، تاریخ ادبیات ایتالیایی رونمایی کرد.

منبع: چمدان
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 842

به "پرتره رضا قیصریه؛ در ستایش 77 سالگی به نمایش درآمد ، استادی که جایزه رئیس جمهور اسبق و وزارت میراث ایتالیا را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتره رضا قیصریه؛ در ستایش 77 سالگی به نمایش درآمد ، استادی که جایزه رئیس جمهور اسبق و وزارت میراث ایتالیا را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید