پنتاگون: با خروج از افغانستان حمایت هوایی از نیروهای افغان متوقف می گردد

به گزارش تور روسیه ارزان، سخنگوی پنتاگون گفت که پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان حمایت ها محدود به یاری های اقتصادی خواهد شد و پشتیبانی هوایی از نیروهای افغان متوقف می گردد.

پنتاگون: با خروج از افغانستان حمایت هوایی از نیروهای افغان متوقف می گردد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اظهارداشت که پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ادامه یاری ها به نیروهای افغان فقط محدود به مسایل اقتصادی خواهد شد.

وی اضافه نمود که در پی ترک افغانستان حمایت های عملیاتی از نیروهای افغان از جمله پیشتیبانی های اطلاعاتی و فنی برای انجام حملات هوایی متقوف خواهد شد.

کربی با نقل قول از ژنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان گفت: نیروهای امنیتی و دفاعی افغان باید برای به عهده گرفتن مسئولیت دفاع از مردم و کشور خود آماده باشند.

سخنگوی پنتاگون تاکید نمود: حمایت ما از نیروهای افغان عمدتاً مبتنی بر مسایل اقتصادی خواهد شد، اما در حال آنالیز هستیم که چگونه می توانیم بطور مسئولانه از بخشی از نیازهای قراردادی آن ها برای چیزهایی مانند تعمیر و نگهداری بخش هوانوردی آن ها حمایت کنیم.

این اظهارات در حالی مطرح می گردد که اوایل هفته جاری ژنرال کنت فرانک مکنزی فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بیان کرد که ارتش افغانستان پس از خروج کامل نیروهای آمریکایی از این کشور اگر حمایت نگردد، فرو می پاشد.

ژنرال مکنزی بعلاوه در خصوص توانایی افغان ها برای دفاع از خودشان و همچنان توانایی افغانستان در حفظ و پرواز هواپیماها بدون یاری اقتصادی و حمایت آمریکا ابراز نگرانی نموده بود.

از سوی دیگر بعضی کارشناسان می گویند که آمریکا در پی صلح در افغانستان نیست و از راه دور درگیری ها در این کشور را مدیریت خواهد نمود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2071

به "پنتاگون: با خروج از افغانستان حمایت هوایی از نیروهای افغان متوقف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: با خروج از افغانستان حمایت هوایی از نیروهای افغان متوقف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید