ژاپن حق انتقاد از منطقه دفاعی هوایی چین را ندارد

به گزارش تور روسیه ارزان، خبرنگاران: مجلس چین ضمن حمایت از تصمیم وزارت دفاع این کشور در ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرقی چین تاکید نمود، ژاپن حق ندارد از این اقدام انتقاد کند.

ژاپن حق انتقاد از منطقه دفاعی هوایی چین را ندارد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ مجلس چین بیان کرد، ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر مبنای قوانین بین المللی است و مقام های ژاپنی حق انتقاد از این اقدام پکن را ندارند.بر اساس این گزارش کره جنوبی، ژاپن و آمریکا نسبت به اقدام چین در ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرقی چین به شدت اعتراض نموده اند و این منطقه را به رسمیت نشناخته اند.

این اقدام چین موجب افزایش تنش ها در منطقه شده است. جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا نیز اخیرا برای آنالیز این مساله و کاهش تنش های بین چین و ژاپن به منطقه سفر نموده است.کنگره ملی خلق چین انتشار بیانیه توسط مجلس ژاپن را به شدت محکوم نموده است. نمایندگان ژاپنی با انتشار بیانیه ای نسبت به این اقدام خطرناک چین اعتراض نموده و بیان کردند، تصمیم یکجانبه پکن برای تغییر شرایط منطقه را به هیچ وجه قبول ندارند.

مجلس چین از نمایندگان ژاپنی خواسته است تا به جای اظهارات تحریک آمیز برای بهبود روابط دو کشور کوشش نمایند.کره جنوبی نیز به شدت نگران اقدام چین در ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرقی چین است. سئول تهدید نموده است که در واکنش به این اقدام چین منطقه ویژه دفاعی هوایی خود را گسترش خواهد داد. آمریکا میخواهد برای جلوگیری از تشدید تنش در منطقه مقام های کره جنوبی را از این اقدام منصرف کند.

هواپیماهای آمریکایی، ژاپنی و کره جنوبی بدون توجه به درخواست مقام های چینی بر فراز این منطقه پرواز می نمایند. این اقدام چین و بی توجهی کشورهای همسایه به آن نگرانی ها نسبت به خطر درگیری نظامی در منطقه را به شدت افزایش داده است.

ژاپن نیز تاکید نموده است که توکیو و واشنگتن ایجاد منطقه دفاعی هوایی از سوی چین را به رسمیت نمی شناسند. دو فروند بمب افکن بی-52 آمریکا نیز به تازگی بر فراز این منطقه پرواز نموده اند. یک تحلیلگر ارشد بنیاد هریتیج نیز تاکید نمود، شرایط به گونه ای است که پتانسیل واقعی برای وقوع یک بحران وجود دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 717

به "ژاپن حق انتقاد از منطقه دفاعی هوایی چین را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن حق انتقاد از منطقه دفاعی هوایی چین را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید