چشمه اعلا؛ تفرجگاهی خوش آب و هوا در 45 کیلومتری شرق تهران، عکس

به گزارش تور روسیه ارزان، چشمه اعلا یکی از جاذبه های طبیعی و گردشگری در اطراف تهران است که در شهرستان دماوند قرار گرفته است. اگردر تهران زندگی می کنید و وقت زیادی برای رفتن به مسافرت ندارید، می توانید یک روز را در چشمه اعلاء بگذرانید و اندکی از شلوغی شهر و دود و دم وسایل نقلیه رهایی یابید و در یک فضای کاملاً آرام و سرسبز یک روز تعطیل خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید.

چشمه اعلا؛ تفرجگاهی خوش آب و هوا در 45 کیلومتری شرق تهران، عکس

چشمه اعلا ، چشمه ای دارای خواص معدنی

با سفر به چشمه اعلا علاوه بر اینکه می توانید از زیبایی های طبیعت لذت ببرید ، می توانید از خواص آب معدنی این چشمه در دل کوه نیز استفاده نمایید. آب موجود در چشمه اعلا ناشی از نفوذ برف و باران سالانه به درون زمین است.

برف و باران زمان عبور از لایه های مختلف موجود در دل کوه، تصفیه می شوند و با حل نمودن املاح موجود در سنگ ها به یک آب معدنی عالی و پرخاصیت تبدیل می شوند. این آب معدنی چنانچه در نمناک می خوانید پس از عبور از یک راستا طولانی در دل کوه از چشمه اعلا در دامنه کوه دماوند می جوشد. جالب است بدانید که به دلیل کیفیت بالای آب این چشمه و همچنین خواص درمانی آن، اسم این چشمه را چشمه اعلا قرار داده اند.

چشمه اعلا با خاصیت درمانی

بر اساس آنالیز ها بر روی آب چشمه اعلا ، آب این چشمه خوراکی و دارای خواص درمانی می باشد. جالب است بدانید که به دلیل کیفیت بالای آب این چشمه و همچنین خواص درمانی آن، اسم این چشمه را چشمه اعلا قرار داده اند.

آب این چشمه، از آب های بیکربنات کلسیم از نوع آب سرد، سبک و کاملاً خوراکی است و با اثری که بر روی کلسیم، پتاسیم، منیزیم و سدیم می گذارد، بر روی بیماری پرفشاری خون تأثیر دارد و کاهش فشار خون می گردد. همچنین مصرف آب چشمه اعلا برای بیماران قلبی مفید است.

اگر می خواهید از خاصیت آب چشمه اعلا استفاده نمایید ، حتماً به این چشمه مراجعه کنید؛ زیرا هیچ آب معدنی شرکتی در منطقه دماوند از آب این چشمه استفاده نمی نماید.

شرکت فراوری آب معدنی که برای اولین بار در سال 1352 توسط فرانسوی ها در 200 متری چشمه احداث شده است و مدعی است که این بطری ها از چشمه علا پر می نماید، گویا بطری های خود را از یک چاه عمیق پر می نماید.

چشمه اعلا ، چشمه ای زیبا و تاریخی

هنگامی که به نزدیکی چشمه اعلا می روید در اطراف آن رسوبات آبرفتی را مشاهده می کنید؛ که تحقیقات زمین شناسی معین نموده است، این رسوبات مربوط به دوره چهارم زمین شناسی است. چشمه اعلا دماوند تا کنون از آسیب موجودات زنده در امان مانده است و همچنان جریان دارد.

مناسب ترین فصل سفر به چشمه اعلا

چشمه اعلا با آب خنک و گوارایش در یک منطقه ییلاقی دارای آب و هوای دلپذیر و خنک و کوهستانی قرار گرفته است. قیسی ، گیلاس ، زردآلو ، سیب ، گردو، آلبالو و عسل از محصولات اصلی چشمه اعلا هستند ، ساکنین چشمه اعلا، حدود 150 نفر هستند که بیشتر آن ها در این منطقه به کار کشاورزی و فراوری این محصولات با آبیاری از چشمه اعلا مشغول هستند.

آب و هوای کوهستانی و سردسیر چشمه اعلا سبب شده که این منطقه در ایام فراغت و تابستان گردشگران زیادی برای فرار از گرمی هوا روزی را در آنجا بگذرانند. توصیه می کنیم در ماه های گرم سال برای رهایی از شلوغی شهر تهران و رسیدن به آرامش، به این منطقه سفر کنید تا از هوای خنک، مطبوع و دل چسب این منطقه نهایت لذت را ببرید.

چشمه اعلا در کجا قرار گرفته است؟

منطقه گردشگری چشمه اعلا از تفرجگاه های حاشیهٔ پایتخت است و در فاصله حدود 45 کیلومتری شرق تهران و در 4 کیلومتری شهر دماوند قرار گرفته است.

راستا دسترسی به چشمه اعلا

برای رسیدن به این منطقه گردشگری باید به روستای چشمه اعلا در حومه بخش مرکزی و در چهار کیلومتری شمال شهرستان دماوند بروید.

این منطقه 45 کیلومتر از تهران فاصله دارد و در 51 کیلومتری جاده آبعلی قرار گرفته است . برای رسیدن به این منطقه کافی است به سمت شرق تهران حرکت کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1891

به "چشمه اعلا؛ تفرجگاهی خوش آب و هوا در 45 کیلومتری شرق تهران، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشمه اعلا؛ تفرجگاهی خوش آب و هوا در 45 کیلومتری شرق تهران، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید