تور برزیل: چند جاذبه گردشگری غیرساحلی در برزیل

به گزارش تور روسیه ارزان، گردشگرانی که برزیل را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می نمایند معمولاً بیشتر به بازدید و لذت بردن از سواحل آن بسنده می نمایند و از سایر جاذبه های آن چشم می پوشند در حالی که این کشور دیدنی، جاذبه های گردشگری متنوعی دارد. با افزایش اکوتوریسم و تمایل نشان دادن گردشگران به بازدید از جاذبه های طبیعی، جنبه های دیگری از زیبایی های برزیل مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه با چند جاذبه گردشگری غیر ساحلی در برزیل آشنا می شویم.

تور برزیل: چند جاذبه گردشگری غیرساحلی در برزیل

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

آبشار ایگواسو (Iguazu)

یکی از زیباترین آبشارهای دنیا، آبشار ایگواسو است که در مرز آرژانتین و برزیل واقع شده است. این آبشار بلندترین یا عریض ترین آبشار دنیا نیست اما چشم اندازها و منظره ها حیرت انگیز و زیبایی دارد.

نحوه شکل گیری صخره های این منطقه سبب شده که رود ایگواسو به دو بخش بالایی و پایینی تقسیم گردد و آبشاری نعلی شکل را پدید آورد که سالانه گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سوی خود می کشاند.

یک فرودگاه اختصاصی برای این آبشار در نظر گرفته شده است تا جوابگوی احتیاجهای صنعت گردشگری برزیل باشد. در مجموع 275 آبشار که ارتفاعشان بین 30 تا 40 و 60 تا 82 متر متغیر است آبشار ایگواسو را تشکیل می دهند.

پارک ملی Chapada Diamantina یا فلات الماس

در استان باهیا (Bahia) برزیل، که میزبان ساحل محبوب و شناخته شده سالوادور نیز هست، پارک ملی Chapada Diamantina واقع شده است که از نظر تنوع گیاهی و جانوری، بسیار متنوع تر از آن چیزی است که از یک منطقه حفاظت شده دولتی انتظار دارید.

دره ها و غارهای متعدد این پارک ملی، مکان بسیار مناسبی برای کمپ و استقرار چند روزه یا چند ساعته هستند که علاوه بر رایگان بودن، احتیاج به مجوزهای خاص هم ندارند. بنابراین برترین مکان برای گذران وقت در دل طبیعت و فرار از شلوغی و هیاهوی بازی های المپیک هستند.

این پارک به خاطر وجود الماس و طلا در رودهایش معروفیت دارد. پرتگاه ها و چشم اندازهای تماشای آن نیز بسیار جالب توجه و نفس گیر هستند.

مجمع الجزایر فرناندو دی نوروها (Fernando de Noronha)

گرچه این مجمع الجزایر که در اقیانوس اطلس واقع شده سواحل بی شماری دارد اما شکل و شمایل و حال و هوای آن ها با آن سواحلی که در بروشورهای تبلیغاتی ساحل برزیل می بینید فرق دارد. آب های زلال و بکر مناسب شنا و غواصی و جمعیتی در حدود 2000 نفر باعث می گردد که این منطقه دنج و آرام با ریو، که سرشار از شور و انرژی و تحرک است، متفاوت باشد. در واقع این منطقه مقصد گردشگری مناسبی برای کسانی است که آرامش طبیعت را به شور و نشاط زندگی شهری ترجیح می دهند.

جنگل تیجوکا (Tijuca)

یکی از نکات مثبت در خصوص سفر به برزیل این است که برای بازدید از جنگل های بارانی احتیاجی نیست از ریودوژانیرو دور شوید. این جنگل در حقیقت بزرگ ترین باغ شهری دنیا است. راستاهای پیاده روی، رستوران ها، آب نماهای طبیعی و مصنوعی، مجسمه های گوناگون از جمله تندیس مشهور و باشکوه مسیح منجی (Christ the Redeemer) بر بالاترین نقطه ریو، همه و همه دست به دست هم می دهند تا این جنگل را به یکی از مقاصد گردشگری محبوبی تبدیل نمایند که تماشا آن را به هیچ عنوان نباید از دست بدهید. تندیس مسیح منجی یکی از عجایب هفتگانه تازه دنیا است.

گوشو تریل (Gaucho Trail)

Gaucho که معادل کابوی در آمریکای جنوبی است، گروهی از افراد هستند که کوشش می نمایند فرهنگ خود را زنده نگه دارند و آن را به گردشگران معرفی نمایند. در منظره ها بی نظیر و چشم اندازهای زیبای این منطقه می توانید با گاوچران های برزیلی همسفر شوید و همراه با یک کابوی واقعی اسب سواری کنید. حتی می توانید در خانه آن ها اقامت کنید. این گاوچران ها به شکل سنتی به دام داری مشغول هستند و برای ناهار و شام و پذیرایی از شما نیز از همان دام هایی استفاده می نمایند که خودشان پرورش داده اند. تورهای شش روزه اسب سواری در این راستا برای گردشگران فراهم شده است. مطمئناً این بخش از سفر شما به برزیل، منحصربه فرد و به یادماندنی خواهد بود.

منطقه طبیعی پانتانال (Pantanal)

بزرگ ترین تالاب استوایی دنیا یکی از برترین نمونه های محیط زیست گیاهی و جانوری منحصربه فرد برزیل است. این منطقه که در سال 2000 به عنوان میراث دنیای یونسکو شناخته شده است، برترین مکان برای مشاهده حیات وحش است که حتی نسبت به آمازون ترجیح داده می گردد. این منطقه با وسعت زیاد و جمعیت کم، منطقه بکر و دست نخورده محسوب می گردد که با همکاری صاحبان زمین های شخصی و دولت برزیل به محیط مناسب و لذت بخشی برای گردشگران تبدیل شده است تا با آرامش خاطر از زیبایی طبیعت لذت ببرند و به تماشای حیات وحش بنشینند.

منبع: کجارو / thrillist.com
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2240

به "تور برزیل: چند جاذبه گردشگری غیرساحلی در برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور برزیل: چند جاذبه گردشگری غیرساحلی در برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید