چگونه در کشورهای خارجی ارتباط برقرار کنیم؟

به گزارش تور روسیه ارزان، راه های برقراری ارتباط در کشورهای خارجی

شاید شما از آن نوع افرادی باشید که برای داشتن یک تعطیلات خوب در یکی از کشورهای خارجی برنامه ریزی نموده، همه چیز را آماده نموده اند و حتی هزینه های سفر را هم کنار گذاشته اند اما فقط نگران یک مسئله اند و آن هم موضوع زبان و برقراری ارتباط است. خوشبختانه این روزها افراد زیادی انگلیسی را حتی بصورت دست و پا شکسته بلدند و می توانند گلیمشان را از آب بیرون بکشند و از طرفی مردم خیلی از کشورها هم می توانند به زبان انگلیسی صحبت نمایند بنابراین لزومی بر اضطراب نیست. موضوع از جایی آغاز می گردد که شما اصلا انگلیسی بلد نباشید یا اینکه بلد باشید اما مقصدتان یکی از روستاهای یک کشور دیگر باشد که خیلی نمی توان روی زبان انگلیسی شان حساب باز کرد. آن وقت چکار باید کنید؟ خبرنگاران امروز به شما نشان می دهد چطور می توان زبان یک کشور را ندانست و به جاهای مختلف جهان سفر کرد و البته از سفر لذت برد.

چگونه در کشورهای خارجی ارتباط برقرار کنیم؟

1- خونسرد باشید

یکی از کلیدی ترین نکات در سفر به یک کشور خارجی این است که بتوانید آرامشتان را حفظ نموده و تنش را از خودتان دور کنید. اگر با تور سفر نموده باشید خیلی لازم نیست نگران این موضوع باشید اگر هم خودتان به تنهایی سفر نموده باشید، در صورتیکه انگلیسی بلد باشید، شانس خیلی زیادی برای برقراری ارتباط پیروز در یک کشور دیگر دارید اما اگر جایی رفتید که مردم آنجا انگلیسی را خوب بلد نبودند، اجازه ندهید که این موضوع شما را از بازدید از مکان هایی که دوست دارید ببینید منصرف کند.

2- لبخند بزنید

لبخند یک معجزه گر بزرگ است. کافی است یکبار امتحان کنید تا خودتان ببینید مردم چطور حاضر می شوند تا به هر طریقی به شما یاری نمایند.

3- چند جمله کلیدی را یاد بگیرید

در صورتی که زبان انگلیسی بلد نیستید و از طرفی وقت زیادی تا سفرتان نمانده و نمی توانید یاد بگیرید، عبارت های کاربردی مثل سلام، من زبان شما را بلد نیستم و… می تواند یاری زیادی نموده و باعث جلب توجه مردم محلی گردد، آن وقت است که می بینید چقدر سریع کارتان راه می افتد. بنابراین بهتر است قبل از اینکه سفر کنید چند عبارت کوتاه را یاد بگیرید تا بتوانید در کشور مقصد بهره ببرید.

4- آرامش تان را از دست ندهید

وقتی دو نفر حرف یکدیگر را متوجه نشوند، برقراری ارتباط خیلی سخت و آزار دهنده می گردد. باید سعی کنید در این مواقع آرامشتان را حفظ کنید و مودب باشید. یادتان باشد این شما هستید که نیاز به یاری دارید و در کشور دیگر مهمان هستید.

5- می توانید انگلیسی صحبت کنید؟

اگر انگلیسی بلد باشید و مطمئن نباشید که طرفتان انگلیسی می داند یا نه، گفتن عبارت Can you speak English به معنای آیا می توانید انگلیسی صحبت کنید، برترین راه فهمیدن این موضوع است پس آن را از یاد نبرید.

6- زبان بدن را نباید فراموش کنید

اگر شما زبان انگلیسی یا زبان محلی کشور مقصد را نمی دانید، هیچ اشکالی ندارد چون زبانی بین المللی به نام زبان بدن Body Language وجود دارد که با بکار گرفتن آن می توانید به راحتی با اشخاص ارتباط برقرار کنید. زبان بدن و همان اشارات دست و پا و صورت در هر حالی می تواند یاریتان باشد. حتی می توانید کمی خلاق تر باشید و اگر نتوانستید منظور خود را هیچ طوری برسانید، نقاشی کنید و شی مد نظرتان را روی کاغذ بکشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2318

به "چگونه در کشورهای خارجی ارتباط برقرار کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چگونه در کشورهای خارجی ارتباط برقرار کنیم؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در کشورهای خارجی ارتباط برقرار کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید