کرونا ارتعاشات زمین را کاهش می دهد ، تجربه ای جدید برای لرزه نگاران

به گزارش تور روسیه ارزان، با وجود همه گیری ویروس کرونا در دنیا فعالیت های انسانی روی زمین کمتر شده و به همین علت ارتعاشات زمین نیز کاهش یافته است.

کرونا ارتعاشات زمین را کاهش می دهد ، تجربه ای جدید برای لرزه نگاران

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، پرواز هایی که کمتر شده، قطار هایی که حرکت نمی نمایند، ساعات شلوغی که از بین رفته و دنیایی که به شدت با دنیای قبل از شیوع کرونا، به ویژه در شهرها، متفاوت است. بر اساس گزارش های زلزله شناسی کاهش تردد و فعالیت های انسانی باعث کمتر شدن حرکت زمین شده است و این سیاره در حال ایستادن است.

توماس لکوک، زمین شناس و زلزله شناس رصدخانه سلطنتی بلژیک متذکر شد که بروکسل، کاهش 30 تا 50 درصدی سر و صدا های لرزه ای را از زمان آغاز کاهش فعالیت های انسانی تجربه می نماید. اطلاعات جمع آوری شده توسط زلزله شناسان دقیق تر شده و قادرند حتی کوچکترین لرزه ها را نیز ثبت نمایند و این واقعیت قابل توجه است که امروزه بسیاری از ابزار های علمی مورد استفاده در نزدیکی مراکز شهر هستند. داده های لرزه نگاری در ایستگاه های دور از تمدن های انسانی تغییرات کمتری را در سیگنال های دریافتی نشان دادند.

اندی فراستو، زلزله شناس موسسه تحقیقاتی لرزه نگاری در واشنگتن گفت: هنگامی که یک سینگال با نویز کمتری دریافت می کنید قادرید اطلاعات بیشتری از آن رویداد و سیگنال را ثبت کنید.

صرف نظر از این موضوع، کاهش قابل توجه در نویز های لرزه ای نشان می دهد که حداقل ما در طول همه گیری فعلی این ویروس یک کار را درست انجام می دهیم: در خانه می مانیم و منتظریم ویروس دوره خود را طی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1260

به "کرونا ارتعاشات زمین را کاهش می دهد ، تجربه ای جدید برای لرزه نگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا ارتعاشات زمین را کاهش می دهد ، تجربه ای جدید برای لرزه نگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید