کشف ابزار باستانی عصر آهن

به گزارش تور روسیه ارزان، باستان شناسان با کاوش در یک گورستان چندصدساله به مجموعه ای از ابزار و سلاح های باستانی لهستانی از جمله یک شمشیر نسبتا سالم دست یافتند.

کشف ابزار باستانی عصر آهن

به گزارش خبرنگاران، ایسنا به نقل از انشنت اوریجینز نوشت: در سال 2019 باستان شناسان محوطه ای در استان اشوی داشکسیه واقع در جنوب لهستان را مورد آنالیز قرار دادند و در نتیجه آن مجموعه ای از قبرهای متعلق به جنگجویان باستانی را کشف کردند که در آن ها چهار شمشیر آهنین و 9 سرنیزه متعلق به 2000 سال پیش کشف شد.

  • کشف ابزار باستانی به عنوان دربازکن

در مقاله ای که در زمان کشف این آثار منتشر شد از این آثار به عنوان آثاری بسیار زنگ زده و تقریبا غیرقابل تشخیص یاد شده بود و از همین رو شمشیر کشف شده اخیر که بسیار سالم محسوب می گردد یک اکتشاف مهم برای باستان شناسان به شمار می رود و جزئیات جدیدی درباره سبک و نحوه طراحی سلاح های باستانی لهستانی در ارائه می دهد.

محققان موسسه باستان شناسی دانشگاه کراکوف اخیرا حین کاوش در این محوطه تاریخی واقع در اشوی داشکسیه گیره های لباس، یک دوک تزئین شده، سوزن های آهنین، چند سرنیزه و یک شمشیر کشف کردند.

باستان شناسان معتقدند این منطقه به فرهنگ پژوورسک که یک تمدن باستانی عصر آهن متعق به قرن سوم پیش از میلاد تا پنجم میلادی است، مربوط می گردد.

به استثنای شمشیر، اغلب آثاری که اخیرا در این منطقه کشف شدند بسیار آسیب دیده اند.

علاوه بر شمشیر و سرنیزه، باستان شناسان چندین قبر متعلق به زنان کشف کردند که در کنار آن ها گیره های لباس و ابزاری برای تعمیر و ساخت لباس از جمله دوک های نخ ریسی هم کشف شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1500

به "کشف ابزار باستانی عصر آهن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف ابزار باستانی عصر آهن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید