کلاهبرداری 130 میلیارد تومانی با فروش خودرو

به گزارش تور روسیه ارزان، فرماندهی انتظامی استان بوشهر ازشناسایی دستگیری باند 10نفره کلاهبرداران خرید و فروش خودرو به ارزش 130 میلیارد تومان در شهرستان جم خبر داد.

کلاهبرداری 130 میلیارد تومانی با فروش خودرو

به گزراش ایسنا، سرهنگ حیدر سوسنی اظهار کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر کلاهبرداری از طریق خرید و فروش حواله های خودرو در شهرستان جم موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در پی تلاش های کارگاهان پلیس آگاهی تعیین شد افرادی با تشکیل بنگاه معاملاتی غیر رسمی خرید و فروش خودرو های ایرانی، با سو استفاده از تورم بازار در مدت 2 سال گذشته تا به امروز با تنظیم قراداد های سوری مبالغی از متقاضیان اخذ و به حساب شخصی خود واریز و تعهد می کردند خودرو را به صورت حواله ای در مدت زمان 3 الی 4 ماه تحویل مشتریان دهند.

سوسنی با اشاره به اینکه این باند کلاهبرداری به قصد فریب شهروندان در ابتدا به تعهد خود عمل کرده و پس از کسب اعتماد عمومی نسبت به ثبت نام مجدد مشتریان اقدام می کردند اضافه کرد: بعد از گذشت چند ماه و در پی نوسان قیمت خودرو و همچنین تغییر نحوه واگذاری خودرو از سوی شرکت های خودرو ساز، متهمان به تعهدات خود عمل نکرده و مبالغ هنگفتی را از این طریق کسب می کنند.

وی با بیان اینکه با تلاش ماموران پلیس آگاهی شهرستان تعداد 10 نفر از اعضای این باند دستگیر شده اند شرح داد: در همین ارتباط از 480 شهروند جمی برای خرید و فروش 720 دستگاه خودرو به ارزش 130 میلیارد تومان کلاهبرداری صورت گرفته و هیچ گونه خودروی هم به مالکین تحویل داده نشده است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: همه افراد دستگیر شده این باند کلاهبرداری پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی تحویل راجع قضایی شدند.

سرهنگ سوسنی از شهروندان خواست، هرگونه معاملات خودرویی خود را پس از استعلام از پلیس های راهور و آگاهی در بنگاه های معاملاتی معتبر ثبت کنند.

منبع: فرارو
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2051

به "کلاهبرداری 130 میلیارد تومانی با فروش خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری 130 میلیارد تومانی با فروش خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید