گالری بورگز، یکی از بهترین موزه های رم

به گزارش تور روسیه ارزان، گالری بورگز | Galleria Borghese در رم ایتالیا

رم گالری ها، موزه ها و ویلاهای زیادی دارد که مملوء از آثار هنری اند؛ از موزه های واتیکان گرفته تا موزه ملی و البته گالری بورگز. گالری بورگز در رم مجموعه های هنری جذابی را در خود جای داده که قدمت بیشتر آن ها به قرن 15 تا 18 برمی شود. این گالری یکی از بهترین موزه های جهان است و همه بازدید کنندگان در هر سنی را به شگفتی وا می دارد. موزه های کمی در جهان هستند که در آن مثل گالری بورگز بتوانید بدون اینکه جمعیتی زیاد شما را هل دهند در روبروی نقاشی های رافائل بایستید و با دقت به جزئیات شاهکار هنری اش خیره شوید. می خواهیم درباره گالری بورگز در رم حرف بزنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

گالری بورگز، یکی از بهترین موزه های رم

گالری بورگز

گالری بورگز (Galleria Borghese) در ویلایی سفید رنگ در مرکز رم قرار گرفته است و شامل مجموعه آثار دائمی از نقاشی ها، مجسمه ها و آثار باستانی رومی و همینطور نمایشگاه های موقتی ست. گالری در ویلای بورگز، عمارتی جذاب و زیبا برپا شده و یکی از معروف ترین موزه های دنیا است. حتی باغ این موزه هم جاذبه ای معروف و سومین پارک بزرگ رم است، باغی که مدت ها زیستگاه شترمرغ ها و طاووس های زیبایی بود. درسته که گالری بورگز از موزه های واتیکان کوچک تر است اما همین اندازه کوچک یکی از مزایای آن است، گالری ای با 20 اتاق که مملوء از مجسمه های رومی و نقاشی های باروک است. اگر فقط قصد بازدید از یک موزه هنری رم را دارید گالری بورگز با شاهکارهای هنری اش می تواند گزینه خوبی باشد.

از محبوب ترین آثار این موزه تعدادی از شاهکارهای برنینی، مجسمه ساز و معمار معروف قرن 15 ایتالیاست، آثاری مثل مجسمه معروف خوابیده و آپولو. در واقع این گالری بیشتر از همه به مجسمه های برنینی در طبقه همکف معروف است. نمایشگاه های این گالری در طبقه پایین و بالای عمارت برپا می گردد؛ در طبقه اول آثاری هنری از هنرمندان مشهوری مثل تیزیانو، رافائل و … به نمایش در آمده. طبقه همکف مخصوص آثار باستانی رومی از قرن اول تا قرن سوم است این بخش از موزه با موزائیک ها و مجسمه های جذاب و همینطور نقاشی های دیواری و سقف، غافلگیر نماینده ترین بخش موزه است. مجسمه هایی که از برنینی و کانواس در هر کدام از تالارها بازدید از این موزه را خاص و منحصربفرد نموده اند. این موزه مملوء از آثار هنری حیرت آور است و با نقاشی ها و مجسمه های شگفت آور یکی از بهترین موزه ها دنیاست؛ حتی معماری ساختمان آن هم از دیدنی ترین جاذبه هاست.

گالری بورگز محلی عالی برای هنردوستان است تا در عمارتی زیبا اشیای هنری را تحسین نمایند. با اینکه موزه های واتیکان گنجینه های هنری زیادی را در خود جای داده اند اما شلوغ ترین موزه های روی زمین اند! با این حال رم در موزه ها و کلیسا ها مملوء از آثار هنری ست که البته خوشبختانه به مانند واتیکان شلوغ نیستند. گالری بورگز یکی از بهترین گالری های خصوصی دنیاست که در قرن 17 توسط شخصی به اسم بورگز در ویلا باغ او جمع آوری شده است. مجموعه های این موزه متعلق به روم باستان، رنوسانس و هنر باروک هستند و بیشتر آن ها توسط هنرمندانی مثل برنینی، تیتیان، رافائل، روبنز و کانوا خلق شده اند. طراحی داخلی این خانه هم با کفپوش های مرمرین، ستون های جذاب، نقاشی های دیواری و سقف دیدنی اثری هنری ست.

تاریخچه گالری بورگز

عمارتی که این موزه در آن برپا شده به عنوان اقامتگاه تابستانی خانواده نجیب زاده بورگز در اوایل دهه 1600 ساخته شد. خانواده بورگز از خانواده نجیب زاده ایتالیایی بودند که در قرن 16 به رم نقل مکان کردند. صاحب این خانه علاقه زیادی به آثار هنری داشت و یکی از بزرگ ترین هواداران برنینی بود و این ویلا کاملا به سلیقه او تزئین و دکوراسیون شد. در سال 1807 پرنس بورگز حدود 500 قطعه از آثار هنری این موزه را به ناپلئون بخشید پس اگر می خواهید مجموعه های بیشتری از این موزه را بینید باید به لوور پاریس بروید. در سال 1902 خانواده بورگز این ویلا و مجموعه های آن را به دولت ایتالیا فروخت و در سال 1903 این گالری برای بازدید به روی عموم مردم باز شد.

بازدید از گالری بورگز

موزه روزهای دوشنبه تعطیل است؛ از آن جایی که این موزه خیلی محبوب است باید جلوتر بلیط آن را رزرو کنید و فقط کسانی که 2 یورو به عنوان پیش پرداخت واریز نموده باشند اجازه بازدید از آن را دارند. می تواید تا بلیط ها تمام نشده به صورت آنلاین یا تلفنی بلیط را چند روزی زودتر رزرو کنید. نکته مثبت درباره موزه بورگز این است که سیستم رزواسیون زمان بندی شده دارد که ازدحام جمعیت را به حداقل می رساند البته این سیستم به معنای محدود بودن بلیط هاست پس باید حتما از قبل آن ها را رزرو کنید. فقط 360 نفر به طور همزمان می توانند در مدت دو ساعت از این موزه دیدن نمایند. قیمت بلیط این موزه برای بزرگسالان 15 یورو است البته در اولین یکشنبه هر ماه بازدید از موزه رایگان است. برای اینکه موزه شلوغ نگردد برای بازدید از آن فقط 2 ساعت زمان دارید و بعد از سرانجام این مدت می توانید برای استراحت به کافه و یا مغازه فروش سوغاتی بروید. اگر 2 ساعت برای دیدن شاهکارهای این موزه کافی نیست باید بعد از 2 ساعت موزه را ترک و برای بازدید مجدد دوباره بلیط رزرو کنید. برای بازدید از این گالری اگر می خواهید از مترو بهره ببرید نزدیک ترین ایستگاه Spagna است که البته بعد از پیاده شدن از مترو باید مقداری سربالایی پیاده روی کنید.

منبع: rome.net

منبع: الی گشت
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1094

به "گالری بورگز، یکی از بهترین موزه های رم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گالری بورگز، یکی از بهترین موزه های رم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید