گل سپاهان صحیح بود، پنالتی استقلال اشتباه، یک پنالتی خوزستانی ها گم شد

به گزارش تور روسیه ارزان، یک کارشناس داوری در خصوص صحنه های داوری بازی استقلال خوزستان- سپاهان شرح داد.

گل سپاهان صحیح بود، پنالتی استقلال اشتباه، یک پنالتی خوزستانی ها گم شد

به گزارش خبرنگاران، در بازی انتهای نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران تیم های استقلال خوزستان و سپاهان به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه یک بر یک به انتها رسید. در بازی صحنه هایی به وجود آمد که اعتراض هر دو تیم به داور را به دنبال داشت.

در صحنه گل سپاهان، ساسان انصاری از روی یک ضربه آزاد پشت محوطه جریمه استقلال خوزستان، دروازه این تیم را باز کرد. این گل در حالی به ثمر رسید که دروازه بان استقلال در حال چیدن دیوار دفاعی تیمش بود. داور این گل را قبول کرد تا اعتراض استقلالی ها شروع گردد. آنها اعتقاد داشتند چون داور قبل از زدن ضربه، سوت نزده نباید گل را قبول می کرد.

مطابق قانون، در بازی فوتبال، زمانی که یک ضربه خطا به سود تیمی اعلام می گردد (به جز ضربه پنالتی) بازیکنی که می خواهد بازی را شروع کند، برای این کار نیازی به سوت داور ندارد مگر این که داور از قبال از زدن ضربه به بازیکن اعلام کند که باید با سوت او بازی شروع گردد.

حیدر سلیمانی، کارشناس داوری با تایید این موضوع در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: داور باید این صحنه را مدیریت می کرد یعنی چون ضربه آزاد در منطقه خطرناکی بود، داور باید سریعا وارد عمل می شد و به بازیکن اعلام می کرد که فقط با سوت او حق دارد بازی را شروع کند اما او به نوعی نتوانست این صحنه را مدیریت کند. به هر حال چون داور به بازیکن سپاهان این موضوع را اعلام نکرد، گل سپاهان کاملا صحیح است.

او در مورد صحنه پنالتی که منجر به گل استقلال خوزستان شد هم بیان نمود: در آن صحنه بازیکن استقلال خوزستان شبیه سازی کرد و داور به اشتباه برای آنها پنالتی گرفت.

سلیمانی همچنین در خصوص صحنه ای که در انتهای بازی در محوطه جریمه سپاهان رخ داد هم شرح داد: در آن صحنه مدافع سپاهان از پشت با دست و با فشاری غیر طبیعی مهاجم استقلال خوزستان را هل می دهد که این صحنه باید با اعلام یک پنالتی به سود استقلال خوزستان و اخراج مدافع سپاهان، قضاوت می شد که داور این دو کار را انجام نداد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 414

به "گل سپاهان صحیح بود، پنالتی استقلال اشتباه، یک پنالتی خوزستانی ها گم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گل سپاهان صحیح بود، پنالتی استقلال اشتباه، یک پنالتی خوزستانی ها گم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید