10 رسم شگفت انگیز تایلندی ها

به گزارش تور روسیه ارزان، قبل از سفر به تایلند بدانیم

برای بسیاری از توریست ها، بانکوک اولین جایی است که در سفر به تایلند و جنوب شرقی آسیا در آن توقف می نمایند.

10 رسم شگفت انگیز تایلندی ها

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

علیرغم بی نظمی ای که در بانکوک وجود دارد، رسم و رسوم های این شهر به خوبی قابل تشخیص هستند و حتی برهم ریختگی شهر هم نتوانسته این رسم ها را مخفی کند. با دانستن این 10 نکته فرهنگی قبل از سفر به این کشور خارق العاده، به مردم محلی احترام بگذارید و نشان دهید که با آنها صمیمی هستید. با خبرنگاران همراه باشید:

سلام و احوالپرسی های متنوع که در هیچ جای دیگری نمی بینید

برای سلام و احوالپرسی در بانکوک و بطور کلی در این کشور باید روش مخصوص آنها را دنبال کنید. ابتدا کف دو دست تان را که در جلوی سینه تان و یا جلوی بینی تان قرار گرفته به هم فشار دهید و سرتان را به آرامی پایین بیاورید. این مرسوم ترین نوع سلام و احوالپرسی ای است که به محض ورودتان به این کشور در خیابان ها زیاد به چشم تان می خورد.

احترام مطلق را فراموش نکتید

کشور تایلند سلطنت مطلقه دارد و خانواده پادشاهی که در این کشور زندگی می نماید مورد احترام ترین خانواده در این کشور محسوب می گردد. پادشاه این کشور به خاطر 60 سال خدمتی که به مردم نموده است و سرویس هایی که داده بسیار مورد احترام مردم تایلند است.

تصویر او در همه جا هست، از پوسترها گرفته تا ورودی ساختمان ها و حتی عکس هایی که راننده تاکسی ها روی داشبورد تاکسی شان دارند!

وقتی سرود پادشاهی در فیلم ها، کنسرت ها، مراسم ورزشی یا هر جای دیگری خوانده می گردد باید بایستید! توریست هایی که به این کشور سفر می نمایند حتی باید از اظهار نظر درباره خانواده سلطنتی پرهیز نمایند در غیر اینصورت مجازات و حتی زندانی می شوند.

غرور ملی از هر چیزی برایشان مهم تر است

در 7 دهه اخیر دولت این کشور سعی نموده تا با ارائه راهکارهای مختلف ملی گرایی را کشور ترویج دهد.

یکی از نشانه های این موضوع پخش سرود ملی آن هم 2 بار در روز در شبکه های تلویزیونی است. شاید کمی به نظرتان عجیب باشد اما عابران پیاده، دانش آموزان و مسافران باید وقتی این سرود پخش می گردد، حرکت ننمایند.

روزهای رنگی

بر طبق افسانه هایی که از گذشته هایشان می آید، هر روز هفته رنگ خاصی دارد. این موضوع مخصوصا در روزهای دوشنبه پر رنگ تر از بقیه روزهاست. دوشنبه ها مردم لباس های زرد رنگ می پوشند تا روز تولد پادشاه را گرامی بدارند. رنگ های معروف دیگر، رنگ صورتی در سه شنبه ها و آبی کمرنگ در آدینه ها به مناسبت روز تولد ملکه است.

نام های مستعار

مورد آخر بسیار جالب و سرگرم نماینده است.

تایلندی ها به طرز وحشتناکی به نام هایشان پایبند و متعصبند و یک تایلندی را عموما از روی نام اصلی ش می شناسند. نام های سنتی قدیمی این کشور شامل رنگ ها، حیوانات، میوه ها است! مثلا اسم یکی زرد و دیگری قرمز یا گریپ فروت است! امروزه با اسم های مستعار بیشتری در تایلند روبرو می شوید که کمی بهتر و مدرن تر از نام های سنتی هستند مانند بنز یا پول، که نام های لوکسی محسوب می شوند!

منبع: matadornetwork.com

منبع: الی گشت
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 653

به "10 رسم شگفت انگیز تایلندی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 رسم شگفت انگیز تایلندی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید