آداپتور PCIe تی پی لینک با استاندارد WiFi 6E برای گیمرها معرفی شد

به گزارش تور روسیه ارزان، در حالی که یک سال از تصویب استاندارد WiFi 6E می گذرد ولی هنوز شاهد استقبال از آن در میان کاربران نیستیم.

آداپتور PCIe تی پی لینک با استاندارد WiFi 6E برای گیمرها معرفی شد

یک دلیل آن، در دسترس نبودن روترها و مودم های WiFi 6E است اما دلیل بزرگ تر به این نکته برمی شود که کاربران حرفه ای که حاضر هستند هزینه زیادی برای وای فای پیشرفته و پرسرعت بدهند؛ دوست دارند با پی سی و لپ تاپ به وای فای وصل شوند و برای این دستگاه ها، آداپتور WiFi 6E محدودی پیدا می شود.

چند روز پیش، شرکت تی پی لینک از یک آداپتور PCIe برای وای فای 6E رونمایی کرد و قرار است این آداپتور پرچم دار به زودی وارد بازار شود تا بخشی از مسائل گیمرها و کاربران حرفه ای روی پی سی ها را حل نماید.

آداپتور Archer TXE75E که هم دارای WiFi 6E و هم بلوتوث 5.2 است؛ از رابط کاربری PCIe سود برده تا قابلیت نصب روی مادربورده های کامپیوترهای رومیزی را داشته باشد. به سبک آداپتورهای وای فای رومیزی، این کارت شبکه بی سیم از 2 آنتن خارجی پشتیبانی می کند که از طریق یک کابل و پایه به آداپتور و کیس وصل می شوند. پایه خارجی آنتن ها نیز قابلیت آهن ربایی دارد و می تواند به میز کار یا هر سطح فلزی دیگری بچسبد و ثابت بماند.

این آداپتور در رده AXE5400 است که برای کاربران حرفه ای، گیمرها و استریمرها ارزش فوق العاده ای دارد و سرعت قابل توجهی در هر باند رادیویی ارائه می دهد. چون یک آداپتور WiFi 6E است؛ از هر سه باند رادیویی وای فای 5 گیگاهرتز، 6 گیگاهرتز و 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می کند و روی فرکانس های 5 و 6 گیگاهرتز سرعت 2402 مگابیت و روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعت 574 مگابیت را خواهد داشت.

در این آداپتور از آخرین نسل چیپ ست Wi-Fi 6E استفاده شده که کاهش بسیار محسوسی در تاخیر ارتباطات بی سیم و پایداری بالایی ارائه می دهد. آداپتور TXE75E تی پی لینک ضمن برخورداری از WPA3، از فناوری های MU-MIMO و OFDMA و 1024-QAM پشتیبانی می کند ولی تی پی لینک می گوید شاید در برخی کشورها به پهنای باند 160 مگاهرتز دسترسی وجود نداشته باشد.

تی پی لینک می گوید با کمتری تاخیر و بالاترین پاسخ گویی، این آداپتور وای فای 6 ای برای گیمرها و تولیدکنندگان محتوا مناسب است و آنتن های خارجی رومیزی آن قابلیت چرخش 360 درجه یا خم شدن 90 درجه را به جهت های مختلف برای دستیابی به بالاترین پوشش دهی دارند.

تی پی لینک می گوید این آداپتور را می توان با روترهای Wi-Fi 6E مانند Archer AXE95 یا Archer AXE75 و همین طور روتر مش وای فای که به تازگی معرفی شده است؛ جفت کرد تا به بالاترین سرعت و کارایی در وای فای خانگی رسید.

تی پی لینک هنوز قیمت یا زمان عرضه آداپتور TXE75E را اعلام نکرده است ولی بی شک در بازاری که شاید به تعداد انگشتان دست آداپتور PCIe با استاندارد وای فای 6 ای یافت می شود؛ از این آداپتور AXE5400 استقبال خواهد شد.

منبع: شبکه چی
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2367

به "آداپتور PCIe تی پی لینک با استاندارد WiFi 6E برای گیمرها معرفی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آداپتور PCIe تی پی لینک با استاندارد WiFi 6E برای گیمرها معرفی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید