شروع عظیم ترین پذیره نویسی صندوق سهامی در فرابورس

به گزارش تور روسیه ارزان، صندوق بازنشستگی کشوری نخستین صندوق سرمایه گذاری در سهام با عنوان صندوق سرمایه گذاری مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی کشوری تاسیس نموده و فرابورس ایران میزبان پذیره نویسی واحد های این صندوق خواهد بود.

شروع عظیم ترین پذیره نویسی صندوق سهامی در فرابورس

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، صندوق بازنشستگی کشوری نخستین صندوق سرمایه گذاری در سهام خود را تحت عنوان صندوق سرمایه گذاری مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی کشوری تاسیس نموده و فرابورس ایران میزبان پذیره نویسی واحد های این صندوق که عظیم ترین حجم پذیره نویسی را در میان صندوق های فرابورسی به خود اختصاص داده است، خواهد بود.

محمود طهماسبی مدیرعامل گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری از پذیره نویسی واحد های صندوق مدیریت ثروت با نماد مدیر از شنبه 11 مردادماه تا 22 مردادماه به مدت 9 روز کاری اطلاع داد و گفت: صندوق بازنشستگی کشوری نخستین صندوق قابل معامله بورسی ETF خود را تاسیس نموده و مقرر شده واحد های این صندوق به 100 هزار نفر از بازنشستگان کشوری به وسیله تسهیلاتی که به آنان ارائه شده، تعلق بگیرد.

طهماسبی در نشست خبری ویژه صندوق مدیریت ثروت، سرمایه اولیه این صندوق در مرحله پذیره نویسی را 400 میلیارد تومان اعلام نمود و گفت: این صندوق برنامه دارد به زودی سرمایه خود را تا 1000 میلیارد تومان افزایش دهد.

او ابراز امیدواری کرد که به یاری تیم تخصصی و مدیریت حرفه ای صندوق مدیر، بازدهی مناسبی در انتظار این صندوق باشد و از برنامه های آینده مجموعه صندوق بازنشستگی را تاسیس صندوق های جدید تا انتها سال اعلام نمود.

در این نشست خبری همچنین مهدی فرازمند مدیرعامل مشاور سرمایه گذاری فاینتک به عنوان یکی از موسسان صندوق مدیریت ثروت با بیان اینکه صندوق های سرمایه گذاری از جذاب ترین ابزار ها برای مدیریت حرفه ای سرمایه به شمار می فرایند، گفت: در این میان، صندوق های سرمایه گذاری در سهام، جذابیت بیشتری در میان سرمایه گذاران دارند.

فرازمند در خصوص جزئیات پذیره نویسی صندوق مدیریت ثروت، گفت: مبلغ اسمی هر واحد این صندوق 10 هزار ریال در نظر گرفته شده که سرمایه گذاران می توانند به وسیله سیستم معاملات آنلاین خود و یا مراجعه به کارگزاری، واحد های آن را در نماد مدیر خریداری نمایند.

او با اشاره به اینکه صندوق سرمایه گذاری در سهام مدیریت ثروت معاف از مالیات است، اضافه کرد: از سوی دیگر با توجه به وجود بازارگردان برای این صندوق، ریسک نقدشوندگی آن به حداقل می رسد.

فرازمند در ادامه، استراتژی صندوق مدیریت ثروت را خریدوفروش حداکثری سهام و حق تقدم سهام و خریدوفروش حداقلی اوراق بیان کرد.

صندوق سرمایه گذاری مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی کشوری از نوع صندوق سرمایه گذاری در سهام است که موضوع فعالیت آن سرمایه گذاری در انواع اوراق بهادار از جمله سهام و حق تقدم سهام پذیرفته شده در بورس تهران و فرابورس ایران، گواهی سپرده کالایی، اوراق با درآمد ثابت، سپرده ها و گواهی های سپرده بانکی است.

موسسان این صندوق، گروه مدیریت ارزش سرمایه بازنشستگی کشوری، شرکت خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری، کارگزاری صبا جهاد و مشاور سرمایه گذاری فراز ایده نوآفرین تک هستند که به ترتیب 5 میلیون، 3 میلیون، یک میلیون و یک میلیون واحد از واحد های صندوق مدیر را در اختیار دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1457

به "شروع عظیم ترین پذیره نویسی صندوق سهامی در فرابورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عظیم ترین پذیره نویسی صندوق سهامی در فرابورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید