تور ارزان ترکیه: شروع واکسیناسیون گردشگران در ترکیه (به روزرسانی شد)

به گزارش تور روسیه ارزان، به نقل از منابع مطلع، وزارت بهداشت ترکیه مجوز واکسیناسیون گردشگران را صرفا با پاسپورت و بدون احتیاج به مجوز اقامت شروع نموده است.

تور ارزان ترکیه: شروع واکسیناسیون گردشگران در ترکیه (به روزرسانی شد)

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

توسعه واکسیناسیون کرونا در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی، اندک اندک فرایند زندگی را در سراسر دنیا به حالت عادی باز می گرداند. بعلاوه، افزایش فراوری و تنوع واکسن ها نیز سبب شده است تا بعضی از کشورها مانند امارات، ارمنستان و... به منظور کنترل و مهار شیوع گسترده پاندمی در دنیا، اقدام به تزریق واکسن برای گردشگران و اتباع خارجی نمایند. در این راستا و به نقل از منابع مطلع، وزارت بهداشت ترکیه نیز در اقدامی مشابه، مجوز تزریق واکسن به گردشگران فقط با پاسپورت و بدون احتیاج به ارائه مجوز اقامت را برای مدیرکل خدمات بهداشت ترکیه صادر نموده است. از آنجایی که این ابلاغیه از طرف وزارت بهداشت ترکیه صادر شده، تزریق واکسن برای شهفرایندان خارجی در کلیه مراکز بهداشتی شهرهای کشور ترکیه امکان پذیر است.

به این ترتیب گردشگران می توانند با در دست داشتن پاسپورت به مراکز درمانی ترکیه مراجعه نموده و نسبت به دریافت هر یک از واکسن های تائیدشده از جمله فایزر اقدام نمایند. البته شنیده ها حاکی از آن است که هزینه تزریق معادل 200 تا 400 لیر به وسیله بیمارستان دریافت می گردد. لازم به ذکر است این مبلغ به وسیله دولت ترکیه مشخص نشده و بیمارستان ها راسا برای مشخص و دریافت هزینه تزریق اقدام می نمایند.

نکته قابل توجه اینکه طبق اطلاعیه تازه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افرادی که در نوبت یا نوبت هایی معتبر خارج از کشور واکسن دریافت کردند و مدارک معتبر دارند، قادر خواهند بود تا با در دست داشتن این مدارک و مدارک سفر به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهر خود مراجعه و نسبت به تکمیل فرم مشخصی اقدام نمایند. این فرم پس از تایید معاونت بهداشت دانشگاه مربوط، به مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ارسال می گردد و سابقه واکسیناسیون فرد در سامانه ثبت خواهد شد. پس از این امر، دریافت کارت واکسن داخلی نیز امکان پذیر خواهد بود.

طبق اطلاعیه صادره وزارت بهداشت ترکیه در دهم ژانویه 2022 (20 دی ماه 1400)، از تاریخ مذکور ملزم به ارائه کارت واکسن و تست منفی PCR برای ورود به خاک ترکیه هستند. بنابراین، واکسیناسیون گردشگران ایرانی در ترکیه صرفا برای دوز سوم خواهد بود.

منبع: کجارو
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2307

به "تور ارزان ترکیه: شروع واکسیناسیون گردشگران در ترکیه (به روزرسانی شد)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: شروع واکسیناسیون گردشگران در ترکیه (به روزرسانی شد)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید