تعریف هنجارهای جدید در دوره پساکرونا، ٖهزینه ها فقط به ساخت آی.سی.یو و دستگاه ونتیلاتور اختصاص داده نشود

به گزارش تور روسیه ارزان، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: باید هنجارهای جدیدی برای همه ابعاد زندگی و در حوزه بهداشت و درمان در دوران پساکرونا تعریف گردد.

تعریف هنجارهای جدید در دوره پساکرونا، ٖهزینه ها فقط به ساخت آی.سی.یو و دستگاه ونتیلاتور اختصاص داده نشود

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد مصطفی (ص)، کامران باقری لنکرانی، عضو کمیته علمی هفتمین نشست استپ و وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در میزگرد علمی پساکرونا؛ سیاست ها و رویکردها در مواجهه با موج دوم کرونا در دومین روز از هفتمین نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری (استپ) با مروری بر رویدادها از آغاز همه گیری کرونا گفت: برخی کشورها دیر متوجه همه گیری شدند و آن را انکار کردند. بعد با موجی از ابتلا روبرو شده و احتیاج شدید به تجهیزات و تخت بیمارستانی، کمبود دارو و رفتار خودخواهانه فردی و دولتی روی داد.

وی اضافه نمود: اهمیت اقدامات ساده ای مانند فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت عمومی تعیین شد و تحقیق برای فراوری واکسن و آماده برای کاستن از محدودیت ها مراحل بعدی است که اکنون می گذرانیم.

عضو کمیته علمی هفتمین نشست استپ با اشاره به نبود درمان خاص برای درمان کرونا گفت: در این زمان اخبار مختلف و نادرستی در شبکه های اجتماعی وجود داشت؛ مانند توصیه به خوردن مواد ضدعفونی یا الکل یا روغن های خاص.

وی گفت: در همین زمان رئیس سازمان بهداشت دنیای گفت، ما نه فقط با همه گیری بلکه با انتشار بیش از حد اخبار روبرو هستیم و حتی برخی شبکه های اجتماعی انتشار اخبار نادرست را محدود کردند. حتی بر اساس آمار، مردم ایران نیمی از اخبار خود را به جای رسانه ها و صداوسیما از شبکه های اجتماعی کسب می کردند.

لنکرانی با اشاره به افزایش هزینه های بهداشت و درمان در کشورهای مختلف گفت: با وجود افزایش هزینه ها، فراوری ناخالص داخلی کشورها کاهش و بیکاری نیز افزایش یافته است.

عضو کمیته علمی هفتمین نشست استپ راه چاره عبور از این بحران را کوشش های بیشتر و اهمیت بیشتر به آن دانست و گفت: باید بیشتر از فضای مجازی برای ارتباط افراد استفاده کنیم، هزینه ها نباید صرفا به تشکیل آی.سی.یو یا دستگاه های ونتیلاتور اختصاص یابد؛ بلکه آموزش عمومی و حمایت های اقتصادی و اقدامات پیشگیرانه نیز ضروری است.

وی تاکید نمود: همچنین بر اساس شواهد علمی بیشتر باید هنجارهای جدیدی را در همه حوزه ها به خصوص بهداشت عمومی تبیین و تعریف کنیم.

هفتمین نشست استپ امروز با حضور سخنرانانی از 21 کشور دنیا با رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی به صورت مجازی برگزار می گردد.

در این دوره از نشست استپ کارشناسان بیماری های عفونی و اساتید دانشگاه و متخصصان همراه با اساتیدی از کشورهای سنگاپور، آلمان، فرانسه، آمریکا، مالزی، هند، ژاپن، پاکستان، کانادا، چین، آذربایجان، بنگلادش، اردن، عمان، ایتالیا، اندونزی، ترکیه، عراق، کره جنوبی، قزاقستان و ایران تجربیات خود را در درمان این بیماری به اطلاع یکدیگر می رسانند.

تا به امروز مراکز مختلفی در دنیا اسلام شامل دانشگاه های ایران سه دوره، دانشگاه پوترای مالزی (دوره دوم)، دانشگاه سلطان قابوس عمان (دوره چهارم) و دانشگاه کراچی پاکستان (دوره پنجم) میزبان نشست های استپ بوده اند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1348

به "تعریف هنجارهای جدید در دوره پساکرونا، ٖهزینه ها فقط به ساخت آی.سی.یو و دستگاه ونتیلاتور اختصاص داده نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعریف هنجارهای جدید در دوره پساکرونا، ٖهزینه ها فقط به ساخت آی.سی.یو و دستگاه ونتیلاتور اختصاص داده نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید