اروپایی ها چگونه کرونا را مهار می نمایند

به گزارش تور روسیه ارزان، سرعت انتشار کرونا در اروپا زیاد شده است تنها ظرف دو روز آخر هفته گذشته ویروس کووید 19 به سرعت در بخش های زیادی از شمال و مناطقی از جنوب ایتالیا شیوع پیدا کرد.

اروپایی ها چگونه کرونا را مهار می نمایند

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، یورونیوز، گزارشی از شیوه برخورد کشورهای اروپایی با کرونا منتشر کرد. در این گزارش آمده است:

بالا رفتن آمار فوتی ها در ایتالیا و گزارش مرگ دومین فرد مبتلا به کرونا در فرانسه باعث تشدید نگرانی ها و وحشت از این بیماری در تمام کشورهای اروپایی شده است.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت هنوز توصیه ای برای بستن مرزها در میان کشورهای عضو این اتحادیه ندارد. با این حال تقریبا تمام کشورهای اروپایی تدابیری را برای پیشگیری و مهار کرونا به کار بسته یا پیش بینی نموده اند.

  • ایتالیا

ایتالیا با 357 مورد ابتلا و 11 فوتی، بیشترین آمار ابتلا و فوتی کرونا در اروپا را دارد.

دولت ایتالیا از بیم گسترش بیشتر کرونا از روز یک شنبه گذشته 11 شهر این کشور را قرنطینه نموده و مدرسه ها، دانشگاه ها، رستوران ها و بسکمک از اماکن عمومی در این شهرها و بعضی شهرهای دیگر بسته شده است. بر اساس بخشنامه دولت، ورود به شهرهایی که کانون شیوع کرونا هستند و خروج از آن ها تا اطلاع ثانوی و بدون مجوز ممنوع است.

فعالیت های بزرگ ورزشی و فرهنگی از جمله مسابقات لیگ فوتبال و کارناوال ونیز هم تعطیل شدند و یکی از بازی های تیم اینتر میلان نیز قرار است روز پنجشنبه بدون بازیگر برگزار گردد.

وزرای بهداشت کشورهای همسایه ایتالیا یعنی فرانسه، سوئیس، اتریش، اسلوونی، کرواسی و نیز وزیر بهداشت آلمان و کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا روز سه شنبه برای هماهنگی اقدام های خود در زمینه مبارزه با شیوع کرونا در رم نشست فوری برگزار کردند.

  • توصیه مجلس اروپا

کشورهای اروپایی به ویژه کشورهای همسایه ایتالیا کمابیش نظارت و کنترل رفت و آمد با این کشور را بیشتر نموده اند.

مجلس اروپا به کلیه شهروندان اتحادیه اروپا که به تازگی به ایتالیا سفر نموده اند توصیه نموده که برای احتیاط تا دو هفته در خانه بمانند. برابر این توصیه، بوسنی و چند کشور اروپایی دیگر رسما از شهروندانی که اخیراً به ایتالیا یا چین سفر نموده اند، خواسته اند که در خانه بمانند.

  • بریتانیا و فرانسه

دولت بریتانیا از این حد فراتر رفته و به تمام مسافرانی که از چین، ایتالیا، کره جنوبی و ایران یا حتی از مناطقی در نزدیکی این کشورها آمده اند، توصیه نموده تا در خانه بمانند و ضمن آگاه ساختن مقام های رسمی، از هر گونه تماس مستقیم انسانی نیز بپرهیزند.

دولت فرانسه نیز از افرادی که از مناطق شیوع کرونا باز می گردند خواسته است تا به مدت دو هفته از خروج از منزل برای کارهای غیر ضروری پرهیز نمایند و بچه ها را هم در خانه نگه دارند چون اگر به کرونا مبتلا باشند، ممکن است بچه ها دیگری هم بیماری را در مدرسه از آنها وا بگیرند.

  • یونان؛ دولت اعلام آمادگی کرد

ساعاتی پیش از آنکه وجود نخستین مورد ابتلا به کرونا در یونان تأیید گردد، مسئولان این کشور از تدابیر پیشگیرانه در برابر این بیماری خطرناک خبر دادند.

استلیوس پتساس، سخنگوی دولت یونان روز چهارشنبه 26 فوریه (7 اسفند) گفت که در صورت شیوع کرونا در این کشور، مجموعه ای از تدابیر حفاظتی از جمله بستن فضاهای همگانی مانند مکان های آموزشی، ورزشی و فرهنگی و نیز محدودیت های مسافرتی در نظر گرفته شده است.

در برنامه ای که دولت یونان با جزئیات نسبتا مفصل برای پیشگیری کرونا تهیه نموده، لغو موقت پروازها به مقصد و از مبدأ کشورهای کانون شیوع این بیماری پیش بینی شده است. آماده کردن تخت های اضافی در هتل ها و درمانگاه های خصوصی از دیگر تدابیری است که در برنامه پیشگیرانه دولت آتن اندیشیده شده است.

به گفته سخنگوی دولت یونان، دست کم 13 بیمارستان در این کشور برای پذیرش بیماران احتاقتصادی مبتلا به کرونا آمادگی دارند.

  • رومانی؛ یکی از محتاط ترین کشورها

چندین کشور اروپایی دیگر از جمله اتریش، مجارستان، اوکراین و رومانی به شهروندان خود توصیه نموده اند که به مناطق آسیب دیده ایتالیا سفر ننمایند.

در میان کشورهای اروپایی، رومانی یکی از محتاط ترین کشورها در برخورد با کروناست. در فرودگاه های این کشور برای مسافرانی که از کشورهای محل شیوع کرونا می آیند راهروهای ویژه ای در نظر گرفته شده و دمای بدن آن ها در آنجا اندازه گرفته می گردد.

تا به امروز ده ها نفر از افرادی که از 11 شهر قرنطینه شده ایتالیا به رومانی رفته اند، برای انجام آزمایش پزشکی در این کشور قرنطینه شده اند.

  • مجارستان، چک، کرواسی؛ کنترل دمای بدن مسافران

دمای بدن مسافران ایتالیا در فرودگاه های بوداپست و دبرچن مجارستان نیز اندازه گرفته می گردد.

اوکراین نیز به نوبه خود در فرودگاه کیف و نیز در مرز زمینی خود با مجارستان که اتوبوس های از مبدأ ایتالیا از آنجا به این کشور وارد می شوند، کنترل دمای بدن مسافران را شروع نموده است.

در جمهوری چک، مسئولان فرودگاه پراگ افزایش تدابیر بهداشتی را مد نظر قرار داده و در ورشو، پایتخت لهستان، کادر پزشکی مستقیماً وارد هواپیماهایی می شوند که از ایتالیا آمده اند. مسافران این هواپیماها تنها پس از آزمایش و کنترل دمای بدن شان اجازه می یابند از هواپیما خارج شوند.

کرواسی نیز اعلام نموده افرادی که از مناطق شیوع کرونا در ایتالیا آمده اند باید به دست پلیس مرزی و اپیدمیولوژیست ها کنترل شوند. تمام اردوهای دانش آموزی در سراسر کرواسی نیز برای 30 روز آینده لغو شده است.

  • فنلاند، دانمارک و سوئد؛ احتیاط و کمک اقتصادی

فنلاند و دانمارک بدون اینکه اقدام خاصی انجام دهند، توصیه های سفر خود را به روز نموده اند. آنها از شهروندان خود خواسته اند هنگام سفر به ایتالیا احتیاط شدید به خرج داده و کنسولگری کشور خود در ایتالیا را در جریان سفر خود قرار دهند.

دانمارک علاوه بر این مبلغ 8 میلیون کرون (107 هزار یورو) را برای مقابله با کرونا در اختیار سازمان جهانی بهداشت قرار داده است.

دولت سوئد با این شرح که افراد آلوده به ویروس کووید 19 الزاماً نشانه های بیماری را ندارند، کنترل فرودگاهی را بی ثمر دانسته و آن را انجام نمی دهد. سوئد در عوض گفته است تا 3.8 میلیون یورو برای پیشگیری و مهار کرونا به سازمان جهانی بهداشت کمک می نماید تا این سازمان بین المللی پول داده شده را صرف کمک رساندن به کشورهای فقیر برای مقابله با این بیماری کند.

  • بلغارستان، اتریش: محدودیت های مسافرتی

بعضی کشورهای اروپایی با آگاهی از خطرات کرونا، ترجیح داده اند که به جای صرف وقت و پول خود برای کنترل رفت و آمدها، پیوندهای خود با ایتالیا را موقتاً قطع نمایند.

به همین دلیل، شرکت هواپیمایی ملی بلغارستان تمام پروازهای میان صوفیه و میلان را تا 27 مارس لغو نموده است. این شرکت با این حال تعداد پروازهای مورد نظر را فاش ننموده است.

اتریش نیز که این هفته به ظن وجود یک مورد ابتلا در یک قطار، حرکت کلیه قطارها از ایتالیا را برای ساعاتی متوقف نموده بود، از احتمال محدودیت بیشتر سفرهای ریلی میان دو کشور همسایه خبر داده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1151

به "اروپایی ها چگونه کرونا را مهار می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپایی ها چگونه کرونا را مهار می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید