خبرنگاران کرونا وزیران بهداشت اتحادیه اروپا را دور هم جمع می نماید

به گزارش تور روسیه ارزان، تهران- خبرنگاران - وزیران بهداشت و درمان کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز آدینه (16 اسفند) برای آنالیز راه های مشترک مقابله با گسترش ویروس کرونا، در بروکسل برای دومین بار تشکیل جلسه فوق العاده می دهند.

خبرنگاران کرونا وزیران بهداشت اتحادیه اروپا را دور هم جمع می نماید

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

براساس گزارش خبرگزاری د.پ.آ آلمان، ینس اشپان وزیر بهداشت آلمان از لزوم اتخاذ تصمیم مشترک در اتحادیه اروپا برای جلوگیری از همه گیری این بیماری اطلاع داد و گفت: ما در شروع گسترش یک بیماری واگیر هستیم و در آلمان و در اروپا باید دست به اقدامات مشترک بزنیم.

شمار مبتلایان به کرونا در آلمان به بیش از 50 نفر رسیده و ده ها نفر در ایالت های بایرن، نوردراین وستفالن، بادن وورتمبرگ، راینلند فالتس، هسن و هامبورگ به این بیماری دچار و یا مشکوک به ابتلای به آن هستند.

علاوه بر آلمان، کشورهای دیگر اتحادیه اروپا از جمله اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، سوئیس، انگلیس، سوئد، اتریش، کرواسی، یونان، نروژ، رومانی، فنلاند، گرجستان، هلند، روسیه، بلاروس، بلژیک، دانمارک، استونی، ایسلند، لیتوانی و مقدونیه شمالی با ویروس جدید کرونا درگیر هستند.

در همین حال شیوع ناگهانی کرونا در ایتالیا که از هفته گذشته در مناطق لومباردی و ونتو در شمال ایتالیا شروع شد، این کشور را به درگیرترین کشور اروپا درخصوص این بیماری تبدیل و فعالیت های مالی را در آن با اختلال جدی روبرو نموده است. طبق آخرین آمارها شمار قربانیان این بیماری در ایتالیا به 21 نفر رسیده است.

وزیران بهداشت اتحادیه اروپا در نشست آدینه که دومین نشست فوق العاده آنها در مورد کرونا خواهد بود، آخرین گزارش های مربوط به این ویروس را مورد آنالیز قرار می دهند.

در نشست نخست که پنج شنبه دو هفته پیش برگزار گردید وزیران بهداشت اتحادیه اروپا در مورد تدابیر لازم برای جلوگیری از ورود و سرایت کرونا>ویروس کرونا به کشورهای این حوزه رایزنی نموده و 10 میلیون یورو نیز برای تحقیقات در مورد این ویروس ناشناخته اختصاص دادند.

با این حال با گسترش کرونا در کشورهای اتحادیه اروپا، مقامات بروکسل اعلام کردند 230 میلیون یورویی اختصاص یافته برای این بیماری باید بین کشورهای عضو اتحادیه تقسیم گردد و از این میزان 100 میلیون یورو برای پژوهش در نظر گرفته شده است.

همچنین 90 میلیون یورو برای پژوهش های بخش خصوصی و دولتی و 10 میلیون یورو نیز برای اقدامات تشخیصی و درمانی اختصاص یافته است.

ویروس جدید کرونا با نام رسمی OVID-19 آذرماه گذشته در شهر ووهان چین ثبت شد و از آن موقع تا به امروز به حدود 40 کشور سرایت نموده به طوری که سازمان دنیای بهداشت را مجبور کرد تا شرایط اضطراری بهداشتی در دنیا اعلام کند.

2023

منبع: ایرنا
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1155

به "خبرنگاران کرونا وزیران بهداشت اتحادیه اروپا را دور هم جمع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا وزیران بهداشت اتحادیه اروپا را دور هم جمع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید