کرونا در اروپا، از نفوذ کرونا به واتیکان تا اعتراضات علیه محدودیت ها در اسپانیا

به گزارش تور روسیه ارزان، جدیدترین اخبار کرونایی اروپا از ابتلای تعدادی از کارکنان واتیکان به کرونا خبر می دهد و در اسپانیا هم اعتراضاتی علیه محدودیت های کرونایی اعمال شده از طرف دولت برگزار گردید.

کرونا در اروپا، از نفوذ کرونا به واتیکان تا اعتراضات علیه محدودیت ها در اسپانیا

با ما سفر کنید و با تور بهار 1400 اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی آن همچنان تیتر اول بسیاری از رسانه های اروپایی است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مرکل: باید قدرتمندانه تر از این بحران خارج شویم

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در سخنانی گفت که با توجه به بحران کرونا موضوعاتی مانند پایداری و حفاظت از آب و هوا نباید به فراموشی سپرده گردد.

وی تاکید نمود که در غلبه بر بحران فعلی این مسئله مطرح نیست که تنها تا حد ممکن سریع تر به سطح قبل از بحران بازگردیم. بیشتر این مسئله مطرح است که خیلی پایدارتر و قدرتمندانه تر از این بحران خارج شویم و همچنین خیلی بهتر برای بحران های آینده آماده شویم.

مرکل همچنین به این مسئله اذعان کرد که سیاست پایدار در دوران کرونا لزوما آسان تر نمی گردد. وی گفت: در هر بحرانی البته شانسی وجود دارد.

صدر اعظم آلمان همچنین از طرح معامله سبز کمیسیون اروپایی برای حفاظت از آب و هوا حمایت نموده است.

تشدید محدودیت ها در هلند

دولت هلند هم محدودیت های جدید برای مهار کرونا را در دستور کار قرار می دهد. نخست وزیر و وزیر بهداشت این کشور قرار است امشب در یک کنفرانس مطبوعاتی قوانین و محدودیت های جدید را اطلاع رسانی نمایند.

انستیتو رابرت کخ: محدودیت ها در صورت فراوری واکسن کرونا هم ادامه خواهد داشت

انستیتو رابرت کخ آلمان هم اعلام نموده که زندگی روزمره در آلمان حتی بعد از در دسترس قرار دریافت واکسن کرونا باید محدود باقی بماند و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری باید وجود داشته باشد.

انستیتو رابرت کخ در عین حال تاکید نمود که سال آینده یک یا چند واکسن کرونا در دسترس قرار خواهد گرفت و مبارزه با ویروس کرونا شرایط بهتری پیدا خواهد نمود.

4122 ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان مجددا صبح سه شنبه از افزایش آمار مبتلایان روزانه به کرونا در این کشور اطلاع داد. بر اساس اطلاعات این نهاد بهداشتی مهم در آلمان بیش از 4 هزار نفر در عرض یک روز در این کشور به کرونا مبتلا شده اند. شمار مبتلایان به کرونا در عرض 24 ساعت در آلمان 4122 نفر بوده است.

تشدید محدودیت ها در جمهوری چک

به دلیل افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در جمهوری چک دولت این کشور تشدید محدودیت ها و تعطیلی بارها و رستوران ها را در دستور کار قرار داده است. این خبر را نخست وزیر چک روز گذشته در یک کنفرانس خبری گفت. این محدودیت ها تا سوم نوامبر ادامه خواهد داشت.

وزیر بهداشت جمهوری چک اعلام نموده که اگر نتوانیم موج افزایش آمار مبتلایان را در عرض دو و یا سه هفته متوقف کنیم بیمارستان ها به مرزهای قرمز ظرفیت خود نزدیک می شوند.

شمار مبتلایان جدید به کرونا اخیرا در جمهوری چک افزایش چشمگیری داشته است. سینماها، سالن های تئاتر، موزه ها و گالری ها در جمهوری چک از روز دوشنبه تعطیل شده است. همچنین همه مراسمات ورزشی به حال تعلیق درآمده است.

تشدید محدودیت ها در دستور کار دولت انگلیس

وزیر مسکن انگلیس از احتمال وضع محدودیت های بیشتر برای مقابله با موج دوم شیوع ویروس کرونا اطلاع داده است

رابرت جنریک سه شنبه در اظهاراتی گفت: دولت بریتانیا احتمالا مجبور خواهد شد تا محدودیت های شدیدتری را برای مقابله با موج دوم شیوع ویروس کرونا در مناطق پرخطر وضع کند

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دوشنبه یک سیستم جدید برای اعمال محدودیت های کرونایی در این کشور را معرفی نموده است . .

مارلین شیاپا وزیر دولت فرانسه هم روز سه شنبه در اظهاراتی تاکید نمود: دولت نمی تواند اعمال مقررات منع رفت و آمد در شهرهایی مثل پاریس را برای مهار شیوع ویروس کرونا رد کند .

افزایش چشمگیر شمار بیماران کرونایی بستری شده در آی سی یو در فرانسه

وی در پاسخ به سئوالی درباره احتمال اعمال مقررات منع رفت و آمد، اضافه کرد: همه گزینه ها آنالیز می گردد. هیچ چیزی را نمی توان مستثنی کرد .

پیش از این یک وزیر دیگر دولت فرانسه نیز از احتمال وضع مقررات منع رفت و آمد در بعضی شهرها به خاطر شیوع ویروس کرونا اطلاع داده بود .

شمار بیماران کرونایی بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه در 4 ماه گذشته به بالاترین حد خود رسیده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی فرانسه در روز دوشنبه شمار این بیماران به 1539 نفر رسید که از 27 ماه می بی سابقه بوده و از مرز 1500 نفر گذشته است.

نخست وزیر فرانسه اعلام نموده که این کشور در برابر یک موج دوم قدرتمند کرونایی واقع شده است.

اعتراض اسپانیایی ها به اقدامات دولت در مبارزه با بحران کرونا

صدها اسپانیایی روز دوشنبه به سیاست های دولت برای مهار کرونا اعتراض کردند. در چندین شهر اسپانیا مردم با آمدن اتومبیل ها به خیابان ها علیه شیوه برخورد دولت با ویروس کرونا اعتراض کردند و خواهان استعفای نخست وزیر و کابینه او شدند.

اعتراض شهروندان بیشتر به تصمیم دولت برای قرنطینه سراسری در مادرید برای مبارزه با شیوع کرونا بود.

8505 ابتلای روزانه در فرانسه

شمار مبتلایان روزانه کرونا در فرانسه هم 8505 مورد اعلام شده است. شمار موارد مرگ و میر کرونایی در این دوره زمانی 95 نفر بوده است.

احتمال آغاز واکسیناسیون کرونا در آلمان در سه ماهه ابتدایی امسال میلادی

وزیر بهداشت آلمان انتظار دارد که در نیمه ابتدایی سال آینده واکسن کرونا در دسترس قرار گیرد. وی این سخنان را روز دوشنبه در یک ویدئو کنفرانس انستیتو ایفوی آلمان ایراد کرد.

وی تاکید نمود که ابتدا افراد با بیماری های زمینه ای، انسان های پیرتر و شاغلان در نهادهای بهداشتی و درمان و خانه های مراقبت واکسینه می شوند.

وزیر بهداشت آلمان روز گذشته گفت که من امروز (12 اکتبر) تصور می کنم که که ما می توانیم در سه ماهه اول سال آینده واکسیناسیون را آغاز کنیم.

وزرای تحقیقات و وزیر بهداشت آلمان در ماه سپتامبر هم پیش بینی نموده بودند که واکسن کرونا برای اولین گروه های انسانی در اولین ماه های سال آینده و برای طیف وسیعی از مردم احتمالا تازه اواسط سال آینده امکان پذیر خواهد بود.

وزیر بهداشت آلمان مجددا گفت که تزریق واکسن کرونا اختیاری بوده و اجباری برای آن وجود ندارد.

آلمان هم مانند دیگر کشورهای اروپایی اخیرا با افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا روبرو شده و محدودیت های زیادی در بسیاری مناطق آن اعمال شده است.

تشدید محدودیت ها در اسلواکی

کشور اسلواکی هم به دلیل افزایش آمار مبتلایان روز دوشنبه ممنوعیت تجمعات در این کشور را در دستور کار قرار داد.

نفوذ کرونا به واتیکان

رسانه ها همچنین از نفوذ کرونا به واتیکان اطلاع داده اند. هفت مورد ابتلا به کرونا در واتیکان و محل اقامت پاپ تعیین شده است. اینکه آیا پاپ فرانسیس هم به کرونا مبتلا شده است هنوز تعیین نیست.

لغو نمایشگاه اتومبیل بروکسل

نمایشگاه اتومبیل بروکسل با حدود نیم میلیون بازدید نماینده سالانه هم به دلیل شیوع کرونا لغو شد. این نمایشگاه قرار بود اوایل سال 2021 برگزار گردد. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده این نمایشگاه قرار شد در سال 2022 برگزار گردد.

ایتالیا هم با توجه به شیوع گسترده کرونا در این کشور محدودیت ها را تشدید می نماید.

ابتلای رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان به کرونا

ویروس کرونا به مقامات عالی رتبه سازمان اطلاعات داخلی آلمان هم نفوذ نموده است. توماس هالدنوانگ، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان هم تست کرونایش مثبت شده است. وی در قرنطینه قرار گرفته و از آنجا مسئولیت های خود را انجام می دهد.

نخست وزیر لهستان به قرنطینه رفت

نخست وزیر لهستان هم به دلیل ارتباط نزدیک با فردی که تست کرونایش مثبت بوده است به قرنطینه رفته است. این خبر را یک سخنگوی دولت اعلام نموده و گفت که وی هیچ علامت بیماری ندارد و تست کرونایش هم هنوز مثبت نشده است.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای اروپایی

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که تا به حال در اسپانیا 918223 نفر به کرونا مبتلا شده و 33124 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 743479 نفر به کرونا مبتلا شده و 32779 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در انگلیس هم تا به حال 617688 نفر به کرونا مبتلا شده و 42875 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 359569 نفر به کرونا مبتلا شده و 36205 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 331562 نفر به کرونا مبتلا شده و 9723 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1560

به "کرونا در اروپا، از نفوذ کرونا به واتیکان تا اعتراضات علیه محدودیت ها در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از نفوذ کرونا به واتیکان تا اعتراضات علیه محدودیت ها در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید