اجرای خیمه شب بازی مروت نامه پهلوانی در جشنواره عروسکی بالی اندونزی

به گزارش تور روسیه ارزان، خبرنگاران: نمایش سنتی ایرانی، خیمه شب بازی مروت نامه پهلوانی به کارگردانی سبا اصلیان از 31 شهریور ماه به مدت یک ماه جهت اجرا در جشنواره بین المللی عروسکی بالی راهی اندونزی و مالزی می گردد.

اجرای خیمه شب بازی مروت نامه پهلوانی در جشنواره عروسکی بالی اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، نمایش سنتی ایرانی، خیمه شب بازی مروت نامه پهلوانی به کارگردانی سبا اصلیان در تاریخ 22 سپتامبر 2102 (از 31 شهریور ماه به مدت یک ماه) جهت اجرا در جشنواره بین المللی عروسکی بالی راهی اندونزی و مالزی می گردد.

مروت نامه پهلوانی به کارگردانی سبا اصلیان، دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته تئاتر، در دانشگاه مالایا (university Malaya) و نوشته مهدی صفاری نژاد در ایران بوده است.

سبا اصلیان درباره این نمایش گفت: مدت زمان این نمایش، 23 دقیقه است و چهار شخصیت اصلی دارد که عروسک گردانی توسط من و مهتاب مهدوی فر انجام می گردد و مرشد پای خیمه هم محمود دهقان هراتی است که نوازندگی تنبک را نیز خود به عهده دارند. طراحی عروسک ها به طور مشترک توسط من و همکاری شفق گنجه ساخته شد ه اند. تنظیم موسیقی با همکاری آبتین جاوید و ساخت خیمه به همت افشین اصلیان اجرا شده است.

وی توضیح داد: داستان نمایش درباره دختری به نام نازی است عاشق غول شاعری می گردد. پهلوان که مردی قوی و مورد اعتماد مردم است، از سوی مردم برای مبارزه با غول انتخاب می گردد تا او را از شهر بیرون کند. نازی خانم گریان از پهلوان می خواهد که غول را نکشد. پهلوان که مردی مهربان است به پاس حمایت از ماهیت عشق، به غول راه و رسم مبارزه می آموزد تا در میدان نبرد بتواند خودش(پهلوان) را شکست بدهد و در نهایت بعد از مبارزه ای واقعی وجوانمردانه به کلبه ای میان جنگل می رود و از دنیای پهلوانی خداحافظی می نماید.

اصلیان در ادامه اضافه نمود: ورودم به دنیای خیمه شب بازی از سال 2009 آغاز شد (در چهاردهمین جشنواره بین المللی نمایشهای آیینی سنتی) و این موفقیت را مدیون آموزش های اساتید ارجمند نمای های ایرانی خصوصا داود فتحعلی بیگی است که اولین بار مبارک، شخصیت معروف خیمه شب بازی را به او معرفی کرد و وی را برای شرکت در جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی ایران تشویق کرد.

این کارگردان جوان در ادامه از تور خیمه شب بازی به دور مالزی اطلاع داد و گفت: پس از بازگشت گروه از اندونزی به مدت دو ماه در مالزی تور داریم. امیدوارم اجرای این نمایش قدمی جهت معرفی فرهنگ غنی ایران به آسیای جنوب شرقی باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 605

به "اجرای خیمه شب بازی مروت نامه پهلوانی در جشنواره عروسکی بالی اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای خیمه شب بازی مروت نامه پهلوانی در جشنواره عروسکی بالی اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید