از بازسازی رزیدنت اویل 3 چه انتظاراتی داریم؟

به گزارش تور روسیه ارزان، پس از سال ها شنیدن شایعه و اخبار مختلف، بالاخره هفته گذشته شرکت بازی سازی کپکام همان طور که پیش بینی می کردیم، بازسازی بازی رزیدنت اویل 3: نمسیس را طی برنامه ویدیویی State of Play به صورت رسمی معرفی کرد. اگر اخبار بازی را دنبال نموده باشید، می دانید که چند روز قبل از آن تصاویری از بازی در اینترنت پخش شد و از آن پس تایید ساخت بازی را تمام شده می دانستیم. با این همه، موفقیت های بازی رزیدنت اویل 2 آنقدر خوب و چشم گیر بود که بعید به نظر می رسید کپکام بخواهد بیخیال ساخت ریمیک ها گردد؛ در حال حاضر بازی به عنوان یکی از بهترین آثار منتشر شده در سال 2019 شناخته می گردد و چندی پیش هم متوجه شدیم که با فروش بیش از پنج میلیون نسخه توانسته بازی اصلی را از این نظر کنار بگذارد. بنابراین، ریمیک رزیدنت اویل 2 از هر نظر یک موفقیت تمام جانبه بود. رزیدنت اویل 2 هم توانست پول خوبی برای کپکام بسازد، هم طرفداران جدیدی برای مجموعه دست و پا کند و هم طرفداران قدیمی را نسبت به آینده سری امیدوار سازد.

از بازسازی رزیدنت اویل 3 چه انتظاراتی داریم؟

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

جدا از این، خود بازی هم آنقدر خوب بود که می توانیم از آن به عنوان یکی از بهترین ساخته های کپکام طی ده سال اخیر یاد کنیم! تمامی این ها باعث می گردد تا انتظارات زیادی از بازسازی رزیدنت اویل 3 داشته باشیم و بخواهیم که اندازه قسمت دوم خوب و بی نقص ظاهر گردد. در این مطلب، می خواهیم به مواردی که دوست داریم در ریمیک رزیدنت اویل 3 ببینیم نگاهی بیندازیم. عواملی که وجود آن ها باعث می گردد تا بازسازی قسمت سوم به یک اثر شایسته و دوست داشتنی تبدیل گردد.

تکرار موفقیت های رزیدنت اویل 2 و جلوگیری از تکرار

تجربه بازسازی رزیدنت اویل 2 دید بهتری به ما نسبت به بازی بدهد. در واقع اگر ریمیک رزیدنت اویل 2 را بازی نموده باشید بهتر می توانید بفهمید که در این بازی دقیقا چه چیزی انتظارتان را می کشد. چند وقت پیش خبری را شنیدیم که می گفت ساخت ریمیک قسمت سوم همراه با شماره دوم شروع شده است. با توجه به این موضوع، مطمئن هستیم که رزیدنت اویل 3 قرار نیست در بخش هایی مثل گرافیک، مکانیک های گیم پلی - مثل تیراندازی و مدیریت آیتم ها - و… تفاوت اساسی با شماره دوم داشته باشد. علاوه بر این، از آنجایی که اتفاقات هر دو بازی در یک محیط مشابه - شهر راکون سیتی - رخ می دهد، از همین الان دقیقا می توانیم محیط های مهم بازی را مثل اداره پلیس در ذهن خود تجسم کنیم. وجود چنین شرایطی شاید مسائل پیچیده ای را برای بازی ایجاد کند و آن را در وضعیت عجیبی قرار دهد. با توجه به این موضوع، می دانیم که کار رزیدنت اویل 3 بسیار راحت تر و راه آن برای مورد استقبال قرار دریافت توسط منتقدین و بازی نمایندگان هموارتر است، چرا که بازی دقیقا از همان فرمول جواب پس داده رزیدنت اویل 2 استفاده می نماید و با شناختی که از کپکام داریم، قرار نیست تغییر خاصی را در بازی ببینیم و انتظاری هم نداریم.

با این حال، تجربه ریمیک بازی برای مخاطبین امروزی، یعنی کسانی که بازی اصلی را در زمان خودش بازی نکردند، ممکن است تکراری به نظر بیاید و دائما آن را با بازی سال پیش مقایسه نمایند. می دانیم که شماره دوم و سوم از لحاظ داستان تفاوت هایی اساسی با یکدیگر دارند اما توجه داشته باشید که ریمیک رزیدنت اویل 2 زمانی که در اوایل سال جاری منتشر شد توانست به واسطه تغییرات عظیمی که در بازی اصلی ایجاد نموده بود، یک تجربه کاملا جدید را هم برای طرفداران قدیمی و هم برای کسانی که تا به حال رزیدنت اویل بازی ننموده اند، فراهم نمایند؛ چیزی که شبیه آن را در ریمیک های قبلی ندیده بودیم. اساسا سازندگان بازی اصلی را کوبیدند و آن را در بازسازی سال جاری با حفظ المان های اصلی از اول ساختند.

انتظار داریم ریمیک قسمت سوم نه تنها بتواند موفقیت های رزیدنت اویل 2 را تکرار کند، بلکه بازی بهتر، تاریک تر و به مراتب ترسناک تری باشد. جوری که بعد از اتمام آن بتوانیم سر اینکه ریمیک رزیدنت اویل 3 نسبت به قسمت دوم بهتر بود، بحث کنیم و در انتخاب آن به مشکل بربخوریم؛ نه اینکه رزیدنت اویل 3 را به عنوان یک بازی کپی شده از قسمت دوم بدانیم که تنها کاراکترهای آن عوض شده اند و داستان جدیدی را روایت می نمایند.

نمسیس، ترسناک تر از همواره

نمسیس - شخصیت منفی بازی - در قلب قسمت سوم جای دارد و مهم ترین بخش آن به حساب می آید ؛ تنها با نگاهی نام بازی می توان اهمیت این کاراکتر را متوجه شد. هرچقدر که از اهمیت نمسیس برای رزیدنت اویل 3 بگوییم، کم گفته ایم. دلیل اینکه خیلی ها رزیدنت اویل 3 را به عنوان بهترین قسمت مجموعه می شناسند و آن را به شماره دوم ترجیح می دهند، فقط نمسیس است. بیراه نیست اگر بگوییم کاراکتر نمسیس به تنهایی تمام بار بازی را به دوش می کشد و کوچک ترین اشتباهی در بازسازی این کاراکتر می تواند کل اثر را نابود کند. در رزیدنت اویل 2 ما مستر ایکس (Mr.X) را داشتیم؛ زمانی که بازی منتشر شد، خیلی ها از نحوه بازگشت این کاراکتر استقبال کردند و سازندگان را به خاطر آن تحسین کردند. در حقیقت هم همین طور بود.

اگر ریمیک دو را بازی نموده باشید حتما می دانید که ترسناک ترین بخش بازی به زمانی مربوط می شد که مستر ایکس ناگهان شما را غافل گیر می کرد یا صدای پای او را از پشت دیوارها می شنیدید. با این حال، اگر بخواهیم نمسیس و مستر ایکس را با هم مقایسه کنیم، باید گفت که نمسیس اساسا در یک سطح دیگری واقع شده است. نمسیس در مقایسه با مستر ایکس کاراکتر باهوش تر و سریع تری است و به همان میزان خطر جدی تری برای بازی نمایندگان به حساب می آید. جدا از این، در قسمت دوم شما به عنوان بازی نماینده تنها می توانید از دست مستر ایکس فرار کنید و در این بین درگیر شدن با او مطلقا هیچ فایده ای ندارد. ولی در قسمت سوم چندین و چند بار با نمسیس درگیر می شوید و در هر بار مقابله باید با او مبارزه کنید و شکستش دهید.

با این حساب، انتظار داریم تا نمسیس از هر نظر کاراکتر ترسناک تر و دیوانه وارتری داشته باشد. جوری که هر بار با شنیدن صدای او و مبارزه کردن، قند در دل مان آب گردد. برای رسیدن به چنین هدفی، سازندگان دو وظیفه مهم برای خلق دوباره این کاراکتر مقابل خود دارند: طراحی صحیح و استفاده از یک صداپیشه مناسب. تا به الان به جز یک عکس، چیز دیگری از نمسیس ندیده ایم و دقیقا نمی دانیم که روبرو با او در بازی قرار است چگونه باشد. در این چند وقت اخیر، طرفداران قدیمی مجموعه طبق معمول به ظاهر جدید نمسیس خرده دریافتد و آن را به اندازه قبل ترسناک نمی دانند. با این حال، ظاهر جدید کاراکترها اعم از نمسیس و جیل ولنتاین - کاراکتر اصلی بازی - امری کاملا طبیعی است و انتظار آن را می کشیدیم. مطمئنا همانند قسمت دوم، با تجربه بازی به چهره جدید کاراکترها عادت خواهیم کرد و حتی ممکن است آن ها را نسبت به قبل بیش تر دوست داشته باشیم

در این بین جا دارد به صداپیشگی نمسیس اشاره کنیم. همان طور که احتمالا می دانید صداپیشه اصلی این کاراکتر یعنی تونی روزاتو در سال 2017 فوت کرد و کپکام مجبور است برای نمسیس از یک صداپیشه جدید استفاده کند. استفاده از یک صداپیشه درست می تواند ابهت این کاراکتر را به شدت بالاتر ببرد و استرس زیادی را به مخاطب منتقل سازد. به جرئت می گویم اگر سازندگان فقط و فقط بتوانند کاراکتر نمسیس را درست از آب در بیاورند، بازسازی رزیدنت اویل 3 به هدف نهایی خود می رسد و حتی ممکن است نسبت به قسمت دوم به بازی بهتر و کامل تری تبدیل گردد؛ چیزی که در پاراگراف بالا از آن گفتیم.

وفاداری به بازی اصلی

حقیقتا بخش زیادی از مخاطبین رزیدنت اویل 3 را طرفداران قدیمی مجموعه و کسانی که بازی را در زمان خودش بازی کردند، تشکیل می دهند. در واقع همواره بخشی از موفقیت بازی های ریمیک به حس نوستالژی مربوط می گردد که می توانند برای مخاطبان فراهم آورند. از نظر من یکی از قسمت هایی که بازسازی رزیدنت اویل 2 می توانست در آن بهتر عمل کند و بهای بیش تری به آن دهد، حس نوستالژی بود.

از رزیدنت اویل 3 انتظار داریم تا بتواند کمبود این بخش را جبران کند و به نحوی خاطرات خوب گذشته را دوباره جلوی چشم هوادران قدیمی مجموعه بیاورد. برای تحقق چنین کاری سازندگان تنها باید محتوای بیش تری را داخل بازی بگذارند. مواردی مثل استفاده از موسیقی های کلاسیک (در بازی اصلی و نه در نسخه های مخصوص و گران تر)، اضافه شدن دوربین ثابت، امکان استفاده از مدل های قدیمی کاراکترها و… نه تنها حس نوستالژی بازی نمایندگان را قلقلک می دهد، بلکه ارزش تکرار بازی را هم به مراتب بالاتر می برد و باعث می گردد تا هر بار از تجربه بازی لذت ببریم.

قطعا اضافه کردن مدل های پیکسلی و قدیمی کاراکترها می تواند مشکل تغییر ظاهر آن ها را هم رفع کند و طرفداران قدیمی بازی را راضی نگه دارد. تقریبا مطمئن هستیم که اضافه کردن چنین مواردی کار چندان سختی برای سازندگان به حساب نمی آید و در طول نسل هشتم و حتی در بسیاری از ریمسترهای معمولی هم شاهد چنین اتفاقاتی بوده ایم.

یک بازسازی مدرن و ارائه تجربه ای جدید

به همان میزان که می خواهیم رزیدنت اویل 3 هوای طرفداران قدیمی را داشته باشد و به بازی اصلی وفادار بماند، انتظار داریم تا بازی از هر نظر در قامت یک بازی جدید ظاهر گردد و نسبت به بازی های جدید چیزی کم نداشته باشد. با توجه به روند رزیدنت اویل 2، خیال مان از این مورد راحت است و می دانیم که گیم پلی در طول مدت زمان بازی چگونه پیش خواهد رفت. با این حال، انتظار داریم تا محیط های بازی گسترده تر و بزرگ تر شوند و بازی نمایندگان آزادی عمل بیش تری داشته باشند. نکته بسیار مهمی که در این بین وجود دارد به ارزش تکرار بازی مربوط می گردد. از آنجایی که قسمت دوم بازی دو کاراکتر متفاوت و چند سناریوی مختلف داشت، در حالت عادی حداقل دو تا سه بار بازی را از اول تا ابتدا تجربه می کردید.

با این حال، رزیدنت اویل 3 تنها یک کاراکتر اصلی و یک سناریو دارد و کل آن را می توانید در 8 تا 10 ساعت به سرانجام برسانید. قطعا هر جور که حساب کنیم بازی نمی تواند از لحاظ ارزش تکرار به پای قسمت دوم برسد، با این حال اگر کپکام بتواند محتوای اضافه ای را برای بعد از اتمام بخش داستانی در نظر بگیرد - مثل باز شدن حالت های جدید، درجه سختی های جدید و… - ارزش بازی و خرید آن بالاتر می رود و می توانیم برای ساعات بیش تری از بازی لذت ببریم.

بازسازی Resident Evil 3 در تاریخ 15 فروردین 1399 برای پلی استیشن4، ایکس باکس وان و کامپیوترها عرضه می گردد.

ببینید:

بخوانید:

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 883

به "از بازسازی رزیدنت اویل 3 چه انتظاراتی داریم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "از بازسازی رزیدنت اویل 3 چه انتظاراتی داریم؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بازسازی رزیدنت اویل 3 چه انتظاراتی داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید