اسامی بعضی استان ها که از پیک کرونا خارج شدند ، نگران بازگشت مسافرانیم

به گزارش تور روسیه ارزان، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بعضی از استان ها از پیک بیماری کرونا خارج شده اند، گفت: هرچند فرایند بیماری کرونا در اغلب استان ها روبه افزایش است اما در استان هایی مانند قم، گیلان، مازندران و مرکزی شاهد کاهش تعداد مبتلایان هستیم.

اسامی بعضی استان ها که از پیک کرونا خارج شدند ، نگران بازگشت مسافرانیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، رضا ملک زاده با بیان این مطلب اضافه نمود: تعداد بیمارانی تهرانی که به مراکز درمانی مراجعه کردند در یکی 2 روز اخیر کاهش یافته است.

وی تاکید نمود: در صورتی که مردم، توصیه های مسئولان مانند رعایت بهداشت فردی و جمعی، در خانه ماندن، حضور نیافتن در مراکز عمومی و پرتردد را مراعات نمایند، شاهد کنترل و مهار بیماری خواهیم بود.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: اگر مردم رعایت نمایند تا آخر فروردین این بیماری مهار می گردد، در غیر این صورت تا خرداد ماه، زمان احتیاج است تا به شرایط تعادل برسیم و از پیک این بیماری خارج شویم.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر مهمترین توصیه شما به مردم چیست، گفت: در حال حاضر مهمترین توصیه در خانه ماندن، رعایت طرح فاصله اجتماعی، شست و شوی مستمر دست با آب و صابون و پرهیز از تجمعات است.

ملک زاده گفت: این توصیه ها به این دلیل است که هم از ابتلای مردم پیشگیری گردد و هم تعداد مراجعات بیماران به صورت یک دفعه به بیمارستان ها زیاد نگردد تا کادر پزشکی بتوانند، خدمات مناسب را به مردم ارائه نمایند.

  • احتمالا با بازگشت مسافران شاهد پیک بیماری خواهیم بود

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه نگران پیک بیماری با بازگشت مسافران هستیم، گفت: احتمالا ابتلای مسافران سالمی که به مناطق دارای شیوع بیماری کرونا سفر کردند، بیشتر از دیگران است و به احتمال زیادی تعدادی از آنان با علائم بیماری به شهرهای خود برمی گردند.

ملک زاده ادامه داد: باتوجه به اینکه 80 درصد انتقال بیماری توسط افرادی است که هیچ علامتی ندارد، لذا مهمترین اقدامات برای مبتلا نشدن به بیماری، رعایت بهداشت فردی و جمعی و طرح فاصله گذاری اجتماعی است.

وی ادامه داد: فاصله گذاری اجتماعی به معنی متوقف شدن بیماری نیست، بلکه با اجرای این طرح، اپیدمی بیماری کند می گردد تا هم تعداد مراجعات به بیمارستان ها کاهش یابد و هم کادر پزشکی قادر باشند مبتلایان را تحت درمان مطلوب قرار دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1230

به "اسامی بعضی استان ها که از پیک کرونا خارج شدند ، نگران بازگشت مسافرانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسامی بعضی استان ها که از پیک کرونا خارج شدند ، نگران بازگشت مسافرانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید