استرس بچه ها در پی غیرحضوری شدن مدارس

به گزارش تور روسیه ارزان، خبرنگاران/اردبیل عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: با غیرحضوری شدن مدارس و آموزش آنلاین، بسیاری از بچه ها دچار استرس، اضطراب و ناراحتی های دیگر شده اند.

استرس بچه ها در پی غیرحضوری شدن مدارس

علی شیخ الاسلامی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به الزامات محدودیت های کرونایی و میزان رعایت قانون توسط مردم، گفت: طبق آمار و مشاهدات موجود در جامعه و بازخوردهایی که از مردم به عمل آمده، رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم کاهش پیدا نموده است و این نشان دهنده عادی انگاری مردم به دلایلی از قبیل عدم وجود طرح ها و برنامه های طولانی مدّت و به جای آن تصمیم گیری های مقطعی، مسائل معیشتی و کم حوصلگی و غیره می باشد.

وی اضافه نمود: در این شرایط با توجه به اینکه تضمین معیشتی و اقتصادی برای مردم وجود ندارد تا حداقل مردم با خیال راحت 10 روز به سرکار خود نروند و در خانه بمانند، به نظر می رسد این 10 روز تعطیلی زیاد کارساز نباشد.

دانشیار گروه آموزشی هدایت و مشاوره دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به سطح دورکاری دستگاه های اجرایی و خلاقیتشان برای راه انداختن کار مردم در شرایط دورکاری، توضیح داد: با توجه به اینکه بیشتر فرآیندهای اداری در دستگاه های اجرایی به صورت حضوری انجام می گردد و کسب و کار دورکاری هنوز جا نیفتاده و زیرساخت های لازم در این زمینه فراهم نشده است، مردم در یک سال گذشته مسائلی را تجربه نموده اند و در واقع، دورکاری به معنای واقعی اتفاق نمی افتد، بلکه بیشتر نوع تعطیلی است.

شیخ الاسلامی تاکید نمود: البته دستگاه های اجرایی تا حد امکان سعی کردند که مردم بتوانند برخی از کارهای اداری خود را بدون مراجعه حضوری و به صورت غیرحضوری و اینترنتی انجام دهند، امّا برخی از کارها هنوز هم احتیاج به مراجعه حضوری افراد دارند که در این زمینه کاهش کارمندان ناشی از دورکاری موجب کندی کار و نارضایتی شده است.

وی با اشاره به میزان باورپذیری مردم درباره قاتل بودن کرونا و عقایدشان درباره کرونا، گفت: طبق آمار و نظرسنجی ها باورپذیری مردم نسبت به خطرناک بودن یا نبودن کرونا رابطه مستقیمی با تبلیغات رسانه ها و صحبت های مسئولین دارد.

دانشیار دانشگاه محقق اردبیلی اضافه نمود: هر وقت که رسانه ها و مسئولان تأکید زیادی به خطرناک بودن ویروس کرونا نموده انذ، مردم بیشتر به رعایت پروتکل های بهداشتی در قبال کرونا عمل می نمایند و هر وقت که توسط رسانه ها و مسئولان عادی انگار اجرا شده، مردم نیز رعایت پروتکل های بهداشتی را به حداقل ممکن رسانده اند.

شیخ الاسلامی تاکید نمود: مشاهدات نشان می دهد که تا حدودی باورپذیری مردم در رابطه با خطرناک و قاتل بودن کرونا کاهش یافته است.

وی با اشاره به آسیب هایی که کرونا بر شرایط روحی و روانی خانواده ها و مخصوصاً بچه ها گذاشته، توضیح داد: با توجه با اینکه اغلب مشاغل احتیاج به حضور فیزیکی دارند، بسیاری از افراد شغل خود را از دست داده و در نتیجه درآمدی نیز ندارند. این موضوع در کنار استرس و اضطراب ناشی از شیوع ویروس کرونا بر شرایط روحی و روانی افراد جامعه و اعضای خانواده تاثیر منفی گذاشته است.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: در خصوص بچه ها، ماندن در خانه و بازی نکردن با هم سن و سالانشان به شدّت در روحیۀ آنها تاثیر منفی گذاشته و تنها همبازی بچه ها گوشی تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر شده است که می تواند آسیب های زیادی به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه با غیرحضوری شدن مدارس و آموزش آنلاین، بسیاری از بچه ها دچار استرس، اضطراب و ناراحتی های دیگر شده اند، اضافه نمود: به نظر می رسد کرونا کاری با شرایط روحی و روانی مردم نموده است که مدّت ها بعد از نابودی آن نیز، این عوارض باقی خواهند ماند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1913

به "استرس بچه ها در پی غیرحضوری شدن مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرس بچه ها در پی غیرحضوری شدن مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید