اعلام آمادگی کانادا برای بازگشایی سفارتخانه در ایران، سفارت انگلیس در تهران می تواند فعال باشد

به گزارش تور روسیه ارزان، خبرنگاران: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: رابطه جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا چیزی نیست که با یک سفر تغییری کند و این رابطه تابع قواعد خاصی است که هیچ ارتباطی با انجام یک سفر ندارد.

اعلام آمادگی کانادا برای بازگشایی سفارتخانه در ایران، سفارت انگلیس در تهران می تواند فعال باشد

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران در مورد سفر اخیر پادشاه عمان به جمهوری اسلامی ایران و احتمال بحث هایی برای برقراری ارتباط میان ایران و آمریکا، گفت: رابطه جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا چیزی نیست که با یک سفر تغییری کند و این رابطه تابع قواعد خاصی است که هیچ ارتباطی با انجام یک سفر ندارد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت دولت یازدهم در عرصه روابط بین الملل، گفت: فکر می کنم زمینه های بهبود روابط ایران و کشور ها بیشتر از گذشته فراهم شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه این گفت وگو از اعلام آمادگی کانادا برای بازگشایی سفارتخانه در تهران اطلاع داد و گفت: تمایل بعضی کشور ها برای تفاهم بیشتر با ایران از نشانه های این تغییرات است. البته بحث بازگشایی سفارت کانادا در ایران در حد اظهار نظر و اظهار علاقه برای این کار مطرح شده که طبیعتاً نشانه مثبتی تلقی می گردد و اگر منجر به تفاهم گردد، طبیعتاً وارد مرحله عمل خواهد شد.

وی در مورد احتمال از سرگیری روابط ایران و انگلیس در دولت یازدهم، گفت: ما سفارت انگلیس را نبسته ایم و خود آن ها این کار را انجام دادند و لذا هرزمان که بخواهند سفارت را در ایران بازگشایی نمایند، منع قانونی در کشورمان وجود ندارد. البته بر اساس مصوبه مجلس روابط از سطح سفیر به کاردار تنزل پیدا نموده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا زمینه احیای روابط ایران و انگلیس وجود دارد، گفت: منعی در این زمینه وجود ندارد چرا که ما رابطه را قطع نکردیم بلکه سطح روابط را به کاردار تنزل دادیم و این مصوبه لازم الاجراست ولی روابط در سطح کاردار می تواند وجود داشته باشد و سفارتخانه هم می تواند فعال باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 550

به "اعلام آمادگی کانادا برای بازگشایی سفارتخانه در ایران، سفارت انگلیس در تهران می تواند فعال باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی کانادا برای بازگشایی سفارتخانه در ایران، سفارت انگلیس در تهران می تواند فعال باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید