انتشار آمارنامه دارویی کشور تا 2 ماه آینده، برخط شدن اطلاعات بازار دارویی ایران از سال 99

به گزارش تور روسیه ارزان، شانه ساز گفت: طی یک تا 2 ماه آینده آمار نامه دارویی سال 97 را منتشر کنیم و پس از آن آمارنامه دارویی 6 ماهه نخست 98 منتشر خواهد شد.

انتشار آمارنامه دارویی کشور تا 2 ماه آینده، برخط شدن اطلاعات بازار دارویی ایران از سال 99

به گزارش خبرنگار ، دسترسی به اطلاعات و آمار دقیق و مستند یکی از ضرورت های سیست گذاری و برنامه ریزی در هر حوزه ای محسوب می گردد و به همین دلیل در سه دهه گذشته سازمان غذا و دارو هر سال اطلاعات و آمار های بازار داروئی کشور از جمله میزان واردات، فراوری و فروش را منتشر نموده است.

آخرین آمارنامه دارویی که سازمان غذا و دارو منتشر نموده مربوط به سال 96 است، آمار نامه دارویی سال 96 در آبان ماه سال 97 منتشر شد که بر مبنای اطلاعات شرکت های پخش و تامین نماینده داروست، در آمارنامه دارویی سهم واردات، سهم فراوری، شرکت های برتر فراورینماینده، واردنماینده و پخش و پرمصرف ترین دارو ها اعلام می گردد.

انتشار جدیدترین آمارنامه دارویی

بر اساس آمارنامه دارویی سال 96 ارزش بازار دارویی ایران بر مبنای قیمت مصرف نماینده بیش از 17 میلیارد و 461 میلیون تومان بوده است که بیش از 11 میلیارد و 937 میلیون تومان آن (68 درصد) مربوط به بازار داخلی بوده و شرکت های فراوری نماینده داخلی آن را تامین نموده بودند و مبلغ 5 میلیارد و 524 میلیون تومان آن (32 درصد) سهم شرکت های وارد نماینده دارو بوده است.

طبق آمارنامه دارویی سال 96، شناسه همه دارو های وارداتی به دلیل برچسب گذاری اصالت کالا در در سامانه تی تک سازمان ثبت می شوند و بر این اساس و طبق سامانه تی تک 3 میلیارد و 566 میلیون تومان دارو در سال 96 وارد کشور شده است.

افزون بر این ها اسامی 10 شرکت اول فراوری نماینده، وارد نماینده و پخش دارو در بازار ایران و سهم این شرکت ها در آمارنامه دارویی منتشر می گردد همچنین 100 داروی پرمصرف کشور بر مبنای تعداد و میزان فروش آن ها نیز در آمارنامه دارویی کشور منتشر می گردد.

بازار هزار میلیاردی داروهای گیاهی ایرانی

محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو در گفت وگو با خبرنگار ، درباره انتشار آمارنامه دارویی کشور اظهار کرد: ما در کوشش هسستیم تا در نهایت طی یک تا 2 ماه آینده آمار نامه دارویی سال 97 را منتشر کنیم و به زودی پس از انتشار آمارنامه دارویی 97، آمارنامه دارویی 6 ماهه نخست 98 منتشر خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: کوشش نموده ایم تا ایراداتی که در گذشته به آمار نامه وارد بود، رفع گردد و برنامه ریزی های جدیدی برای آمارنامه سال آینده انجام داده ایم.

شانه ساز بیان نمود: باید توجه داشت که آمار و اطلاعات بازار دارویی کشور عدد و رقم بزرگی است و ممکن است تنها یک تا درصد اختلاف وجود داشته باشد اما از نظر کسانی که از آمارنامه دارویی کشور استفاده تخصصی می نمایند، این میزان اختلاف عدد قابل قبولی است و در کوششیم تا میزان اختلاف را هر روز کمتر کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به آنلاین شدن اطلاعات بازار دارویی کشور اظهار کرد: از سال آینده برنامه ریزی نموده ایم که اطلاعات برخط یا آنلاین منتشر گردد و در دسترس باشد، یعنی اطلاعات بازار دارویی ایران از سال 99 آنلاین در دسترس متخصصان این حوزه خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 944

به "انتشار آمارنامه دارویی کشور تا 2 ماه آینده، برخط شدن اطلاعات بازار دارویی ایران از سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار آمارنامه دارویی کشور تا 2 ماه آینده، برخط شدن اطلاعات بازار دارویی ایران از سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید