انجمن علاقه مندان زبان فارسی در یونان شکل می گیرد

به گزارش تور روسیه ارزان، به گزارش خبرنگاران ، با هدف توسعه و بهبود آموزش و توسعه زبان فارسی در کشور یونان، نشست مجازی با آنالیز موضوعاتی همانند اهمیت بنیاد سعدی به بحث زبان و ادبیات فارسی و آموزش و توسعه آن در یونان، امکانات بنیاد سعدی در برگزاری دوره های آموزشی و انتشار کتاب و دسترس بودن منابع برگزار گردید.

انجمن علاقه مندان زبان فارسی در یونان شکل می گیرد

در این نشست مجازی، ابتدا مهدی نیکخواه قمی، رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در یونان به ارایه گزارشی از شرایط زبان فارسی در این کشور پرداخت و گفت: در سال های گذشته، احتیاج دستیابی به شغل باعث می شد تعداد متقاضیان زبان فارسی در رایزنی فرهنگی افزایش یابد. تعداد کنونی فارسی آموزان در رایزنی فرهنگی به 10 نفر در سطح مقدماتی، 11 نفر در سطح میانی، پنج نفر در سطح پیشرفته و چهار نفر در سطح ماهر رسیده است.

نیکخواه قمی با بیان اینکه در دانشگاه های یونان کرسی زبان و ادبیات فارسی وجود ندارد، اضافه نمود: در دانشکده ترجمه و تفسیر متون دانشگاه ایونی 30 فارسی آموز در سطح نوآموز آموزش مجازی دریافت می نمایند. بعلاوه رایزنی فرهنگی در دانشگاه پان تئون پیش تر، دوره آموزش فارسی برگزار می کرد که اکنون با حضور فارسی آموزان قدیمی، کلاس هشت نفره سطح پیشرفته آموزش فارسی برگزار تشکیل می گردد. در دانشگاه ارسطو نیز دو واحد اختیاری در دو مقطع رشته مطالعات اسلامی با 20 فارسی آموز تدریس می گردد.

نیکخواه قمی با اشاره به اینکه با حضور فارسی آموزان قدیم و تازه رایزنی، انجمن علاقه مندان زبان فارسی در حال تشکیل است، گفت: وبگاهی با امکانات مختلف آموزشی شامل نام نویسی، ثبت نمره و صدور گواهینامه در دست طراحی است و به زودی شبکه ای از علاقه مندان زبان فارسی تشکیل می گردد. بعلاوه در بخش مدیریت پژوهشی بنیاد سعدی خدمات علمی و پژوهشی به فارسی آموزان از جمله پیکره زبان فارسی ارایه و از مدرسان حمایت می گردد.

وی درباره آزمون معین سطح زبان فارسی در کلاس های رایزنی فرهنگی نیز عنوان نمود: مدرسان رایزنی طبق تجربه خود پرسش ها را در چهار مهارت طراحی می نمایند و به زودی نمونه این سوالات جهت بازبینی به بنیاد ارسال می گردد. بعلاوه برای نشر کتاب های بنیاد در محل، اگر ناشر، یونانی باشد در شبکه توزیع فیزیکی و مجازی قرار می گیرد.

برگزاری نشست های منظم غیررسمی برای آشنایی بیشتر مدرسان رایزنی با منابع و مواد آموزشی بنیاد سعدی برای تدریس در نمایندگی و تشکیل دوره دانش افزایی مجازی و کارگاه های آموزش مدرسان جهت آشنایی با محتواهای آموزشی بنیاد به صورت دوره ای از جمله موضوعات مطرح شده از سوی معاونت امور بین الملل و کارشناسان معاونت های آموزش و بین الملل بنیاد سعدی در این کارگروه بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 11 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1402 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2551

به "انجمن علاقه مندان زبان فارسی در یونان شکل می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجمن علاقه مندان زبان فارسی در یونان شکل می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید