برقراری ارتباطی مجدد با مشتری

به گزارش تور روسیه ارزان، زمان و علم، هر دو رو به پیشرفت هستند؛ مدتی است که دیگر افراد نسبت به مسایل، خوش بینانه شده و از تمام اتفاق های زندگی درس عبرت می گیرند.

برقراری ارتباطی مجدد با مشتری

بدون شک می بایست از زمان، برای این فرصت ممنون بود.

اما حقیقت این است که تجارت و کسب و کارها نیز در حال توسعه هستند؛ هر روز فراوری بازار جدیدی را می شنویم، و همین طور می بینیم که چطور صنعت های مختلف روز به روز جدیدتر و متنوع تر می شوند.

و اما نقش شما در این توسعه ها چیست…؟!

تا جایی که می توانید سعی کنید در حیطه کاری تان، بهترین باشید. به طور حتم، دلیلی ندارد که شما فقط منتظر تماس مشتریتان باشید؛ باید خودتان دست به کار شوید و با آن ها تماس بگیرید. این حرکت می تواند نتیجه بسیار مثبتی در فروش شما داشته باشد.

در بعضی مواقع، خیلی از مشتریان در پاسخ دادن به تلفن ها و یا مراجعه نمایندگان، کمی کوتاهی و اهمال می نمایند. می پندارند که ممکن است فریب و یا حقه ای در کار باشد. در این صورت کار برای فروشندگان کمی سخت می گردد. اما اینکه در روز چند بار با مشتری در ارتباط باشیم، چندان اهمیتی ندارد. موضوع مهم این است که چقدر بر روی مشتری تاثیرگذار باشیم.

خریداران همیشه از اینکه ابتدا فروشندگان با آن ها تماس بگیرند بسیار شاد و خوشحال می شوند. دقیقاً هدف ما نیز برقراری یک ارتباط صحیح و کامل است. حتماً نباید سعی کنید تا کالا و محصولتان را به فروش برسانید؛

بلکه باید به مشتری اطمینان این را بدهید که همیشه به نفع او گام بر می دارید و همیشه در کنارش هستید.

در این قسمت چند پیشنهاد و توصیه برای مدیران و فروشندگان مطرح شده است:

اهداف و برنامه های سازماندهی شده داشته باشید:

بدانید که دقیقاً با چه کسی و یا چه شرکتی تماس می گیرید. بهتر است با سازمانی آغاز کنید که در 6 ماه گذشته با آن ها تماسی نداشته اید. سعی کنید اطلاعات مربوط به آن ها را یادداشت کنید. مانند نام، نام شرکت و تاریخچه همکاری با آن ها. این داده ها به شما فرصت آن را می دهد تا برای خودتان اطلاعات بیشتری را نگاه دارید.

هدف را معین کنید:

باید معین کنید که در طی روز، چند تلفن و به چند شرکت خواهید داشت و ضمناً نباید فراموش کنید که برای تلفن زدن بهتر است به یک اتاق خلوت و بی سر و صدا بروید تا شلوغی و سر و صدا اذیتتان نکند.

بدانید که چه چیزی می خواهید به مشتری بگویید:

طرز بیان مقدمه و گفتن جزییات و نیز مفید صحبت کردن به نحوی که چندان وقت مشتری گرفته نگردد، از مهمترین نکات در تاثیر گذاری روی افراد است.

برای همه چیز آماده باشید:

برای هر صحبت و پیشنهادی از جانب مشتری، می بایست آماده بود. شکایت ها و نقدها، از جمله بیشترین مواردی است که ممکن است به هنگام صحبت با مشتریان شنیده گردد.

با همکارانتان تمرین کنید:

برای راحتی کار در برقراری ارتباط با خریداران، بهتر است چندین بار با یکدیگر تمرین کنید تا برایتان راحت تر گردد.

همراه با زبانی خوش و دلنشین، موضوعات قابل آنالیز را مطرح کنید:

مزاح و شیرینی بیان، همیشه در برقراری انواع ارتباطات، نقش به سزا و موثری داشته است. اگر شما سعی کنید که با مشتریانتان با ملایمت و زبانی شیرین صحبت کنید، به طور قطع تاثیر بیشتری در روابط شما خواهد داشت.

اگر به طور مثال یک شرکت، خاطره خوبی از برقراری ارتباط با شما ندارد، می توانید با روش های متنوعی، رابطه را از نو درست کنید؛ این دیگر به میزان توانایی شما در بطن سخن گفتنتان مربوط می گردد.

اگر مشتری با شما تماس نگرفت؛ شما با او تماس بگیرید. ضمناً اگر تغییری در رویه کارها و یا برنامه هایتان اتفاق افتاده است، حتماً با آن ها تماس گرفته و اطلاعات جدید را در اختیارشان قرار دهید.

این نوع روابط، همیشه به یک نظم و ترتیب نیاز دارد تا موثر واقع شوند. خیلی از کارمندان شاید چندان اطلاعات کافی در مورد این امور نداشته باشند؛ اما با کمی تجربه و دقت می توان به بهترین عملکرد ممکن رسید.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1115

به "برقراری ارتباطی مجدد با مشتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برقراری ارتباطی مجدد با مشتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید