بزرگترین نمایش روایی کشور در دانشگاه تهران و مصلی برگزار می گردد

به گزارش تور روسیه ارزان، رئیس دفتر تعزیه و هنرهای آیینی حوزه هنری از شروع نمایش عظیم افلاکیان ویژه ایام شهادت امام حسین(ع) و یارانشان در مصلای دانشگاه تهران اطلاع داد و گفت: نخستین مجلس ما امروز صبح ویژه روز تاسوعا برگزار خواهد شد.

بزرگترین نمایش روایی کشور در دانشگاه تهران و مصلی برگزار می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، مرشد محسن میرزاعلی، رئیس دفتر تعزیه و هنرهای آیینی حوزه هنری ضمن بیان این مطلب گفت: سال جاری کار مشترکی از سوی حوزه هنری و دانشگاه تهران ترتیب دادیم به نام نمایش افلاکیان که نزدیک به هفتاد بازیگر و ده طراح در این کار حضور دارند هر روز قرار است یک موضوع از واقعه عاشورا به تصویر کشیده گردد که نخستین مجلس مربوط به شهادت حضرت عباس (ع) امروز صبح ساعت 10/30 برپا می گردد.

وی در ادامه اضافه نمود: نویسنده این کار سیدمصطفی موتورچی، کارگردانان آرش ساربان و حسین گلچین و راوی نقال نیز بنده هستم که بخش های طومار را خودم نوشتم و آقای ساربان طراحی کردند.

مرشد میرزاعلی با اشاره به اینکه این نمایش پنج شب در مصلای دانشگاه تهران برپا می گردد، گفت: سال جاری با توجه به شرایط کرونایی شاید بتوان گفت که بزرگترین نمایش روایی کشور که هم تعزیه و نقالی و هم پرده خوانی، مقتل خوانی، روضه و سینما و تئاتر دربردارد، همین کار است. سال گذشته این پروژه اهواز کلید خورد و بیش از 15 هزار مخاطب داشت سال جاری در شکل وسیع تر در تهران کار میکنیم.

وی درباره محتوای نمایش ها گفت: امروز داستان حضرت عباس (ع) و شهادتشان روایت می گردد، بخش دوم روز عاشورا داستان شهادت امام حسین(ع) است ، سومین مجلس درباره حضرت زینب(ص) و اسرای کربلا و سپس باز می گردیم به حضرت علی اکبر(ع) و قاسم(ع) و مجلس آخر هم یاران اباعبدالله از وهب تا حبیب بن مظاهر، حر و ... هستند.

مرشد میرزاعلی با تشکر ویژه از کوروش زارعی و دوستان حوزه هنری خوزستان برای همراهی شان در این کار گفت: ما تمام تلاشمان را می کنیم تا ارادتمان به سیدالشهدا(ع) را به ایشان هدیه کنیم.

وی درباره مخاطبان حضوری کار گفت: به خاطر شرایط کرونایی مخاطبان حضوری محدود خواهند بود بین 1500 تا 2000 نفر می توانند حضور یابند و باقی از دنیای مجازی می توانند کار را تماشا نمایند که در صفحه اینستاگرام بنده اعلام می گردد.

میرزاعلی گفت: ساعات اجرای برنامه ها در روزهای تاسوعا و عاشورا 10/30 صبح و سه شب بعد ، پس از نمایش مغرب و عشاء خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1501

به "بزرگترین نمایش روایی کشور در دانشگاه تهران و مصلی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین نمایش روایی کشور در دانشگاه تهران و مصلی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید