تدبیر و هماهنگی در دولت این قدر سخت است؟!

به گزارش تور روسیه ارزان، مردم به اندازه کافی مشکل دارند و بسیاری با درک مسائل کشور صبورانه و با مناعت طبع روزگار می گذرانند. در چنین شرایطی چرا باید دولتمردان با اعصاب مردم بازی نمایند؟

تدبیر و هماهنگی در دولت این قدر سخت است؟!

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سایت الف ضمن طرح سوال فوق، به طرح چند نمونه می پردازد و می نویسد: چرا آقای روحانی با این جمله که در دو هفته آینده قرار است گشایشی از لحاظ مالی در کشور به وجود بیاید به بیان خبری پرداخت که هیچ یک از ابعاد آن روشن نبوده و ذهن ها را به سمت وسو های متفاوتی راهنمایی کرد و کار را به جایی رساند که مشاور آقای روحانی از مردم خواست قبل از هر تصمیم مالی شخصی، یک هفته صبر کنید. امروز از گشایش خبری نیست. با این روش های غلط و اطلاع رسانی نادرست، کام مردم شیرین نمی گردد.

آیا 1- برای برگزاری کنکور تصمیم گیری این قدر سخت است که باید با ذهن و فکر صد ها هزار جوان بازی کرد. امروز می گویند برگزار نمی گردد. فردا می گویند می گردد.

دولت چندماه قبل تصمیم به عرضه سهام بعضی شرکت های خود در بورس گرفت و اولین آن تحت عنوان دارا یکم - ETF در بورس عرضه شد و در مدت زمان کوتاهی با رشد خوبی روبرو شد و بلافاصله مسئولان از واگذاری دارا دوم و سوم در مرداد و شهریور خبر دادند. معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی از جمله مقامات بودند.

در حالی که مردم خود را برای دارا دوم آماده می کردند، به یکباره اعلام شد که به دلیل مخالفت وزارت نفت این سهام به مردم عرضه نمی گردد. همین خبر کافی بود تا بورس را قرمز کند. توجه به این نکته ضروری است که یک سهم هرگز نمی تواند بازار بورس را چنین تحت تاثیر قرار داده و شاخص را منفی کند. اما تفاوت این سهم با سایر عرضه ها در بورس در این است که دارا یکم صندوق ETF نماد مشارکت و حضور دولت در بازار بورس است و عقب نشینی از عرضه وعده داده شده می تواند این پیغام منفی را به بازار بدهد که دولت برخلاف شعار ها و وعده ها در حال خروج از بازار است.

این موضوعی است که توانست بازار را به سمت فروش هیجانی سوق دهد. اما این سرانجام ماجرا نیست و در این موضوع هم شاهد ناکارآمدی نظام هماهنگی و تصمیم گیری در دولت هستیم. دو وزیر اقتصاد و نفت با هم هماهنگ نیستند. یکی موافق و یکی مخالف است. وعده را چند ماه پیش، آنکه موافق است داده، بی آنکه به تفاهمی اصولی با وزیر دیگر (نفت) برسد و وقتی واکنش بازار سرمایه را می بینند و دل نگرانی مردم را بیشتر نموده اند به فکرشان می رسد که با هم بنشینند و موضوع را حل نمایند. همان کاری که باید قبلا در اتاق های دربسته انجام می دادند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1476

به "تدبیر و هماهنگی در دولت این قدر سخت است؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدبیر و هماهنگی در دولت این قدر سخت است؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید