تشکیل شعبه حل اختلاف ویژه رسیدگی به شکایات گردشگری

به گزارش تور روسیه ارزان، آئین گشایش شعبه 2634 شورای حل اختلافبا حضور محمدجواد حشمتی مهذب، رئیس کل دادگستری استان تهران و غلامرضا مهدوی، رئیس شورای حل اختلاف تهران، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران و محمد خیاطیان، معاونت توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی که به جای وزیر میراث فرهنگی در این برنامه حضور پیدا کرده بود، برگزار شد.

تشکیل شعبه حل اختلاف ویژه رسیدگی به شکایات گردشگری

در این برنامه خیاطیان بیان نمود: در بحث اشتغالزایی اثرات روشنی را گذاشته ایم به نحوی که 455 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

در ادامه حرمت الله رفیعی، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی خواستار ایجاد شعبه دادگاه خاص برای صنف متبوعش شد و گفت: شعبه دادگاه خاصی برای ما در نظر بگیرید تا کارشناسان ما به عنوان متخصصان در آنجا نظرات تخصصی خود را ارائه کنند.

محمدجواد حشمتی مهذب، رئیس کل دادگستری تهران نیز گفت: باید در مقابل گردشگری و گردشگران زانو بزنیم چون مدیون گردشگران و حوزه گردشگری هستیم. باید این حوزه گسترش یابد. طرفیت های فوق العاده ای داریم که خیلی از آنها پنهان است و در حوزه گردشگری می توان این ظرفیت را یافت. همچنین امیدواریم به کمک دوستان این حوزه شعب مختلف شورای تخصصی را مستقر کنیم. اکنون نیز هر شکایتی که در حوزه گردشگری وجود داشته باشد را به این شعبه ارجاع خواهیم داد.

پیش از این کمیته رسیدگی به شکایات در معاونت گردشگری وجود داشت که اعضای آن در واقع کارشناسان و فعالان حوزه گردشگری و دفاتر مسافرتی بودند. اگر رأیی صادر می شد این رأی قابلیت اجرایی نداشت و فردی که برای او رأی صادر شده می توانست دوباره علیه آن رأی شکایت کند چون بعد قضائی و اجرایی نداشت اما این شعبه ویژه در واقع کارشناسان رسمی خواهد داشت که مورد تأیید قوه قضائیه هستند و قرار است در حوزه های مختلف گردشگری، به شکایات رسیدگی کند.

در این برنامه احکامی که برای اعضای این شعبه شورای حل اختلاف توسط رئیس کل دادگستری استان تهران به آنها اهدا شد، در این احکام آمده این شعبه ویژه صنف هوایی و جهانگردی است.

مهر نوشت، همچنین مکان این شعبه نیز در داخل ساختمان مربوط به انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی است.

منبع: گردشبان
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1805

به "تشکیل شعبه حل اختلاف ویژه رسیدگی به شکایات گردشگری" امتیاز دهید

1 کاربر به "تشکیل شعبه حل اختلاف ویژه رسیدگی به شکایات گردشگری" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل شعبه حل اختلاف ویژه رسیدگی به شکایات گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید