آشنایی با جشن آب تایلند

به گزارش تور روسیه ارزان، جشن آب یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های تور تایلند برای تجربه لحظاتی خوش با دوستان و خانواده در تور تایلند است. در این مقاله شما را با بهترین جاذبه‌های این جشن آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با جشن آب تایلند

سونگکران مراسمی برای دید و بازدید اقوام و خانواده ها، رفتن به عبادتگاه ها و خانه تکانی سالانه است. خیلی از  تایلندی ها این تعطیلات را در کنار خانواده و دوستان خود می گذرانند. مردم در روز اول جشن سونگکران که روز ملی سالمندان است مراسم خاصی را برگزار می کنند و در آن افراد جوان آبی خوشبو را به نشانه فروتنی بر روی کف دست سالمندان می ریزند و از آن ها می خواهند که برای خوشبختی آن ها به دعا می‌پردازند. در تور تایلند بیشتر با فرهنگ مرد همیشه لبخند بر لب آشنا خواهید شد.

برعکس چیزی که شما در تور تایلند در این جشنواره شاهد آن هستید، مردم تایلند فقط برای شادی و تفریح آب را روی همدیگر نمی پاشند. دلیل واقعی آب بازی، شستن همه بدشانسی های سال گذشته است و با این کار با یک شروع تازه به استقبال سال جدید می روند. به طور سنتی، آن ها خیلی مودبانه یک کاسه آب را روی اعضای خانواده، دوستان نزدیک و همسایه های خود می ریختند اما الان به سونگکران به شکل یک آب بازی خیلی شاد نگاه می شود و  کاسه آب جای خود را به سطل ها و شلنگ های آب داده‌اند.

شاید شلوغ ترین جای بانکوک در هنگام جشن سونگکران منطقه سیلوم بانکوک باشد. هزاران نفر از جوانان تایلندی در خیابان 5 کیلومتری پت پونگ جمع می شوند و هر چیزی که با آن بتوانند آب بپاشند را همراه خود می  آورند، برای آن ها آب بازی در  گرمای 40 درجه خورشید بسیار لذت بخش می‌باشد.

قبل از این که در تایلند روز سال نوی بین المللی در سال 1940 به تصویب برسد، سونگکران بر اساس تقویم شمسی محاسبه می شد و زمان آن هر سال فرق می کرد اما الان هر سال از 13 تا 15 آوریل برگزار می‌ گردد و بسته به اینکه در کجای این کشور باشید ممکن است مدت این جشن متفاوت است.

انتشار: 8 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 369

به "آشنایی با جشن آب تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جشن آب تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید