جنگ روانی سایبری اف بی آی بر علیه المپیک پکن

به گزارش تور روسیه ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از زد دی نت، علت صدور این هشدار نگرانی از حملات سایبری به قهرمانان ورزشی این کشور اعلام شده است، این در حالی است که اف بی آی خود اذعان کرده در حال حاضر هیچ نشانه یا نگرانی جدی از این بابت وجود ندارد.

جنگ روانی سایبری اف بی آی بر علیه المپیک پکن

اف بی آی در پیام هشدار خود افزوده که نهادهای مرتبط با این بازی های ورزشی باید برای گستره وسیعی از فعالیت های سایبری مخرب به منظور مختل کردن این رویدادها آماده باشند که از جمله آنها می توان به حملات دی او اس، انتشار باج افزار و بدافزار، مهندسی اجتماعی، سرقت داده یا نشت اطلاعات و نیز کمپین های فیشینگ، کمپین های نشر اطلاعات نادرست یا تهدیدهای دارای منشأ داخلی اشاره کرد.

پلیس آمریکا افزوده هدف از این حملات می تواند مسدود کردن یا مختل کردن پخش زنده رویدادها، سرقت یا افشای اطلاعات حساس و تحت تأثیر قرار دادن زیرساخت های دیجیتال عمومی یا خصوصی حامی بازی های المپیک نیز باشد. این نهاد به ورزشکاران این کشور در مورد بارگذاری اپلیکیشن های مشکوک بر روی گوشی و امکان سرقت اطلاعات از طریق نصب برنامه های سارق اطلاعات، حاوی کدهای مخرب و بدافزار نیز هشدار داده است.

اف بی آی از همه ورزشکاران آمریکایی خواسته هنگام حضور در بازی های المپیک چین تلفن همراه شخصی خود را به همراه نبرند. هرچند تا به امروز اف بی آی از هیچ تهدید سایبری خاصی علیه المپیک مطلع نشده، اما خواستار حفظ هشیاری شده، زیرا در طول بازی های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو، شرکت NTT که خدمات خود را برای بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو ارائه می کرد با بیش از 450 میلیون مورد حادثه سایبری روبرو شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2311

به "جنگ روانی سایبری اف بی آی بر علیه المپیک پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ روانی سایبری اف بی آی بر علیه المپیک پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید