خاصیت های مهم موز

به گزارش تور روسیه ارزان، زندگی امروز / ممکن است بخاطر کالری بالایی که این میوه دارد، در خوردن آن تردید کنید، اما باید بدانید که موز یکی از فایده بخش ترین موادغذایی برای مسائل و بیماری های زیر است.

خاصیت های مهم موز

به گزارش زندگی امروز به نقل از فرادید،مصرف موز می تواند بسیار بهتر از قرص و دارو برخی مسائل جسمی را رفع می نماید.

1. فشارخون بالا

گفته می گردد که مصرف بالای نمک و کمبود کلسیم تاثیرات منفی بر فشارخون دارد. خیلی مهم است که مقدار پتاسیم خون را در حد متعادل نگه دارید و موز یکی از برترین منابع پتاسیم به تعداد می رود. توصیه می گردد که صبح ها یک عدد موز مصرف کنید تا بتوانید فشارخونتان را همواره در برترین شرایط نگه دارید.

2. افسردگی

تریپتوفان موجود در موز به شکل پروتئین هایی است که ترشح هورمون شادی آوری، سروتونین، را افزایش می دهد. خوردن یک عدد موز در روز برای بالا بردن این هورمون در بدن کافی است. بالا رفتن این هورمون در بدن طی چند دقیقه به شما احساس آرامش و شادی می دهد.

3. استرس

استرس متابولیسم بدن را بالا می برد و همین مسئله باعث پایین آمدن سطح پتاسیم در بدن می گردد. با مصرف موز بخاطر محتوی بالای پتاسیمی که دارد می توانید این تعادل را ایجاد نموده و عملکرد قلبتان را طبیعی کنید. بعلاوه موز به حفظ تعال آب و مایعات در بدن هم یاری می نماید.

4. یبوست

موز حاوی پکتین است که نوعی فیبر است که هضم و گوارش را سرعت داده و به خارج شدن سموم از بدن یاری می نماید. علاوه بر آن، موز حاوی خواص پروبیوتیک است که گوارش را تقویت نموده و فشار موجود در روده ها بخاطر یبوست را کاهش می دهد.

5. علائم پیش از قاعدگی

موز سرشار از ویتامین B6 است که تاثیر مثبتی بر سطح گلوکز در خون دارد و گفته می گردد که ویتامین B. به کاهش علائم قبل از قاعدگی یاری می نماید. موز درد داخل شکم و کمر را کاهش داده، اختلالات روحی و عصبی را تنظیم نموده و به حفظ آب داخل بدن یاری می نماید.

منبع: زندگی روز
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2084

به "خاصیت های مهم موز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاصیت های مهم موز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید