خبرنگاران استولتبرگ: مواضع ناتو در افغانستان تغییر نکرده است

به گزارش تور روسیه ارزان، تهران- خبرنگاران- دبیرکل ناتو دوشنبه شب گفت که مواضع ما در افغانستان تغییر نکرده و حضور ما براساس شرایط است.

خبرنگاران استولتبرگ: مواضع ناتو در افغانستان تغییر نکرده است

به گزارش خبرنگاران، ینس استولتبرگ در پیام توییتری نوشت: با اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان در مورد فرایند صلح گفت وگو کرده ام.

دبیرکل ناتو شرح داد، ما همچنان به نیروهای امنیتی افغانستان کمک کرده تا اطمینان حاصل کنیم که این کشور هرگز به پناهگاه امنی برای تروریسم بین المللی تبدیل نخواهد شد.

وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته گفت، شمار نیروهای این کشور در افغانستان به 2هزار و 500 نفر کاهش یافته است که کمترین سطح حضور نیروهای امریکا در این کشور در حدود دو دهه اخیر است.

کریس میلر سرپرست وزارت دفاع آمریکا با تایید کاهش نیروهای آمریکا در افغانستان به 2 هزار و 500 تن در بیانیه ای گفت در حالی که پنتاگون در حال برنامه ریزی است تا بتواند سطح نیروهای ایالات متحده در افغانستان را تا ماه مه (خرداد) 2021 به صفر برساند، اما هرگونه عقب نشینی و کاهش بیشتر نیرو در آینده همچنان مبتنی بر شرایط است.

به رغم مخالفت متحدان خارجی ایالات متحده، دولت دونالد ترامپ در ماه نوامبر (آبان) گفت که تا اواسط ژانویه (دی) شمار نیروهای آمریکا در افغانستان را از چهار هزار و 500 نفر به 2 هزار و 500 نفر کاهش خواهد داد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1749

به "خبرنگاران استولتبرگ: مواضع ناتو در افغانستان تغییر نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استولتبرگ: مواضع ناتو در افغانستان تغییر نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید