خروج 50 تماشاگر از سالن نمایش درام هولوکاستی در تورنتو

به گزارش تور روسیه ارزان، نزدیک به 10 درصد از تماشاگران یک سینمای 522 نفری در جشنواره تورنتو در جریان نمایش فیلمی لهستانی با موضوع هولوکاست از سالن بیرون رفتند.

خروج 50 تماشاگر از سالن نمایش درام هولوکاستی در تورنتو

از سفر با تور کانادا ارزان قیمت لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم سیاه و سفید پرنده رنگی به کارگردانی واتسلاو مارهول که پیش تر هم اتفاقی مشابه را (همراه با اعتراض) در جشنواره ونیز تجربه نموده بود، این بار در کانادا به مذاق تماشاگران جشنواره تورنتو خوش نیامد. کمتر از یک ساعت از شروع نمایش گذشته بود که بیش از 30 نفر از سالن خارج شدند و این آمار تا پیش از انتها فیلم به حدود 50 نفر رسید.

یکی از برنامه ریزان جشنواره تورنتو پیش از نمایش پرنده رنگی در سالن 522 نفری بل لایت باکس این فیلم را با عبارت غوطه خوردن در تاریک ترین زاویه های روح بشر توصیف کرد و از تماشاگران خواست تا انتها آن را تحمل نمایند اما دیدن صحنه های خشن و تکان دهنده مربوط به جنایت های دوران جنگ جهانی دوم خارج از توان بعضی حاضران بود. از این رو، گروهی از تماشاگران عطای تماشای فیلم را به لقایش بخشیدند.

از سوی دیگر، برنامه پرسش و پاسخ پس از نمایش هم به دلیل حضور کارگردان در تور تبلیغاتی اروپا برگزار نشد. پرنده رنگی که بر اساس رمانی به همین نام از یرزی کازینسکی (چاپ 1965) ساخته شده، داستان پسرکی بی نام است که در جنگ جهانی دوم در سرزمین های تحت اشغال ارتش آلمان نازی در شرق اروپا سفر می نماید.

استلن اسکارسگارد و هارول کایتل بازیگران سرشناس این درام هولوکاستی هستند که کتاب آن هم در حدود پنج دهه پیش با انتقادهای گسترده روبرو شده بود. دلیل این انتقادها، به تصویر کشیدن جنایت هایی است که دهقانان لهستانی مرتکب شده اند نه نیروهای آلمان نازی.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 636

به "خروج 50 تماشاگر از سالن نمایش درام هولوکاستی در تورنتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج 50 تماشاگر از سالن نمایش درام هولوکاستی در تورنتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید